Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2.0 Beta Firmware Jailbroken

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-03-12 09:25

Enligt iClarified har iPhone Dev Team redan lyckats jailbreaka firmware 2.0 eller 1.2 som den oxå kallas.

Läs mer på http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=786

iPhone Dev Team jailbreaks firmware 2.0... before it's out

Senast redigerat 2008-03-12 11:33

Slog ihop två trådar om samma sak.

Bra det, tack o bock

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-12 13:22

Är inte det två helt olika firmware? Ett är 1.2 som ska fungera med SDK programmen (förhoppningsvis kommer det snart) och 2.0 som kommer med enterprise stöd.

I alla fall så har jag förstått det men det kan också vara ett och samma firmware.

//Rob

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-03-12 13:34
Ursprungligen av Robo-X:

Är inte det två helt olika firmware? Ett är 1.2 som ska fungera med SDK programmen (förhoppningsvis kommer det snart) och 2.0 som kommer med enterprise stöd.

I alla fall så har jag förstått det men det kan också vara ett och samma firmware.

//Rob

Det är möjligt... läste bara det som stod på iClarified.

Currently the beta firmware is called 1.2 though at release it will be 2.0.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-12 15:24

Liten update på engadgetlänken:

Ursprungligen av Engadget:

Update: Dev chat room chatter claims that the 2.0 is now fully unlocked as well.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-12 15:55

1.2 och 2.0 är antagligen olika namn på samma FW.

Tror Apple bara "teasar" hackarna med en beta och när lanseringen kommer så lägger de in Fort Knox

Hoppas jag har fel och att App store kommer att fungera för oss med en hackad version.

  • Medlem
  • 2008-03-12 17:32
Ursprungligen av mackeswissman:

Tror Apple bara "teasar" hackarna med en beta och när lanseringen kommer så lägger de in Fort Knox

Är det inte rätt uppenbart vid det här laget att det inte finns något "Fort Knox"?

Ursprungligen av stfm:

Är det inte rätt uppenbart vid det här laget att det inte finns något "Fort Knox"?

Tiden löser allting, men BL 4.6 tog rätt bra tid, den kom väl i november tror jag och knäcktes först i februari när Geohot till slut lyckades med mjukvaruupplåsning. (Och under den tiden hann TurboSIM-tillverkarna skära guld med täljkniv.)

Så för en tid går det att ha ett "Fort Knox" åtminstone.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-12 20:24
Ursprungligen av Adrian B:

(Och under den tiden hann TurboSIM-tillverkarna skära guld med täljkniv.)

Uh.. Påminn mig inte..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-12 18:01
Ursprungligen av mackeswissman:

Tror Apple bara "teasar" hackarna med en beta och när lanseringen kommer så lägger de in Fort Knox

Hoppas jag har fel och att App store kommer att fungera för oss med en hackad version.

Även om det fungerar så kommer du förmodligen bara åt App Store från de länder där iPhone säljs.

Det jag hoppas på är att utvecklarna kan utnyttja SDK till att göra trevliga program som man installerar via Installer.
Förmodligen kommer Steve att bli putt om det finns utvecklare som kör med både App Store och Installer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-13 16:41
Ursprungligen av mackeswissman:

Tror Apple bara "teasar" hackarna med en beta och när lanseringen kommer så lägger de in Fort Knox

Hoppas jag har fel och att App store kommer att fungera för oss med en hackad version.

Tror jag knappt.

Det är mer buzz runt Apple och bättre försäljning så som det är nu, än om de hade haft en Fort Knox iPhone som endast hade gått att använda i länder som den är släppt i och endast användas av "rätt" teleoperatörer.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-12 21:41

Man hinner aldrig slå sig till ro med sin iPhone. Hela tiden händer det saker som gör att man "måste" uppdatera både sig själv och sin telefon. Värst är det med "sig själv"

Ett himla jobb är det, och det lär aldrig ta slut

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-12 21:56

Frågan är ju om det inte är så konstruerat att de "gör" sina versioner så pass "lätt" hackade att de säljer hårdvaran i så pass stora kvantiteter att de går runt och tjänar så pass mycket pengar ändå?! Det känns som det är AT & T som förlorar den största summa dollars... Om nu deras mål är 10 miljoner enheter och de har bara telefonen ute på 5 marknader så är det ju bara att tacka och ta emot att så många utanför markndasplanen köper enheter. lite OT men bara mina spekulationer. En lätt slänga av konspirationen men...

MVH
Azon

  • Medlem
  • 2008-03-13 10:35
Ursprungligen av azon:

Frågan är ju om det inte är så konstruerat att de "gör" sina versioner så pass "lätt" hackade att de säljer hårdvaran i så pass stora kvantiteter att de går runt och tjänar så pass mycket pengar ändå?! Det känns som det är AT & T som förlorar den största summa dollars... Om nu deras mål är 10 miljoner enheter och de har bara telefonen ute på 5 marknader så är det ju bara att tacka och ta emot att så många utanför markndasplanen köper enheter. lite OT men bara mina spekulationer. En lätt slänga av konspirationen men...

MVH
Azon

Jag tror inte det, men däremot vet jag att Apple dels inte tror att det går att göra 100% säkra hackerskydd och även inte är så förtjusta i det. Till skillnad mot många andra som faktiskt tror att man kan stänga hackers ute.

Apple har satt upp ett hinder, mer är svårt att göra.

Ursprungligen av azon:

Frågan är ju om det inte är så konstruerat att de "gör" sina versioner så pass "lätt" hackade att de säljer hårdvaran i så pass stora kvantiteter att de går runt och tjänar så pass mycket pengar ändå?!

Jag tror inte på den konspirationsteorin. Om Apple hade varit ute efter rena kvantiteter hade dom släppt iPhone fri i alla länder med rätt typ av nät (GSM/EDGE) och antagligen sålt flerfaldigt mer, även om den hade kostat 100-200 dollar mer än idag.

Men jag tror inte Apple gråter över det lika mycket som AT&T kanske gör. Men samtidigt tror jag inte AT&T är någon större förlorare i sammanhanget. För dom säljer ju bara abonnemang i USA och i USA är det inte alls lika populärt att låsa upp telefonen bara för att byta operatör. Dom som köper telefonen för att låsa upp den är alla vi som bor utanför iPhone-länderna i första hand. Och där förlorar ju inte AT&T någonting, eller hur?

Och så lätt hackat tror jag inte det varit. Det tog duktiga hackare flera månader att fixa första mjukvaruupplåsningen och det tog dom månader igen efter BL 4.6 kom ut. Och själva "true unlockning" på samma sätt som Apple låser upp telefoner har ingen fixat. Det har hela tiden handlat om buggar som utnyttjats på ibland smått geniala sätt (som AppSnapp för 1.1.1 t.ex.).

AppStore kommer ju att funka på Touch så jag är rätt tveksam till att de INTE introducerar appstore här när det är dags... jag menar, det är rätt tveksamt till att alla touchägare måste vänta tills 2012 när 3G versionen av iphone kommer till sverige

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-12 23:46
Ursprungligen av ryanshitlipz:

AppStore kommer ju att funka på Touch så jag är rätt tveksam till att de INTE introducerar appstore här när det är dags... jag menar, det är rätt tveksamt till att alla touchägare måste vänta tills 2012 när 3G versionen av iphone kommer till sverige

Det är ju inte svårt för App Store att ställa frågan "är du en Touch eller en iPhone?".

Hoppas jag har fel. Time will tell.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-13 16:33

Jag tror inte heller att AT&T gråter däremot tror jag att T-Mobile i Tyskland är inte precis förtjusta över att det är så lätt att låsa upp telefonen. I Tyskland kan man endast köpa iPhonen genom T-Mobile och inte direkt från Apple. Och jag är säker på att dom betalade rätt mycket för det. Den gråa marknaden är otroligt stor i Tyskland.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-13 17:32

Hmm... MacRumors skriver om 2.0..

Citat:

- Exchange Support
- Appstore
- Parental Controls
- SDK Support
- Calculator is more advanced
- CISCO VPN support
- Mail mass deletion
- No Spotlight Search icon in contacts

Låter trist. Mindre skoj än i 1.1.3 och 1.1.4, tycker jag.

  • Medlem
  • 2008-03-16 18:55

när jag ska ladda ner grejer från installern så får jag upp, error this verision of customize requires firmware 1.1.[123]. vad är det för fel

Ursprungligen av rippe:

när jag ska ladda ner grejer från installern så får jag upp, error this verision of customize requires firmware 1.1.[123]. vad är det för fel

Förutom att det är fel tråd så har du fel firmware, du behöver 1.1.1/2/3, du har antagligen 1.1.4.

  • Medlem
  • 2008-03-16 22:21

ja jag har 1.1.4 men hur får jag rätt firmware då

Ursprungligen av rippe:

ja jag har 1.1.4 men hur får jag rätt firmware då

Tror inte customize finns till 1.1.4 än så det är bara att vänta, alternativt nedgradera till 1.1.3 om det nu stöds av det.

som jag förstod så ska 2.0 innehåla active sync?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-27 00:19
Ursprungligen av fredde182:

som jag förstod så ska 2.0 innehåla active sync?

För att stödja Exchange servern har Apple licenserat active sync från Microsoft.

//Rob

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-27 14:18

Jag såg att någon skrev om att det inte finns någon sökfunktion i kontakter och det kan visa sig vara fel.. kolla på denna länken från en artikel på iClarified. På bilden av SDK presentationen så ser man klart och tydligt en liten spotlight ikon ovanför A..

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=781

Inget speciellt tycker jag då det redan är lätt att hitta sina kontakter..

// Jonathan

1
Bevaka tråden