Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor ang iPhonen och dess funktioner

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-28 23:23

Hej, funderar på att beställa en iPhone, en polare ska till USA och har hittat en affär som säljer europeiska lurar, men jag har tittat runt lite på forumet och vill som veta hur den är att leva med, såg att det inte gick att anv andra lurar än de som följer med, är det löst? funkar detinte att mms:a? hur pålitlig e wi.fi wunktionen? Hur mycket strular telefonen?

Skulle vara grymt bra om jag kunde få lite för och nackdelar med denna telefon.

//Sebbe

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-28 23:46

De största nackdelarna (tycker jag) är att du kan inte skicka filer med bluetooth och inte filma med kameran.

Men för fan, SÖK på forumet så hittar du svar på dessa frågor i ca tusen trådar innan!!!!!!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-28 23:54
Ursprungligen av theplague:

Men för fan, SÖK på forumet så hittar du svar på dessa frågor i ca tusen trådar innan!!!!!!

Men ursäkta då... finns ingen annledning att bli fientlig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-29 00:20

Äh, skit i theplague, lika dryg här som på Kent-forumet! : /

Visst, alla dina frågor finns redan besvarade, men precis som du säger behöver man inte bete sig som ett svin bara för det. : )

Svar iaf på en av dina frågor; nej, mms stöds ej (endast om man hackar telefonen, vilket man måste göra om man vill använda den i Sverige).

  • Medlem
  • 2008-03-29 00:23

theplague må vara ohövlig, men han har rätt i sak. Kolla runt lite så hittar du snabbt utförliga svar på det du vill veta.

Jo, sökning is the way to go.

Men nu när vi ändå är här så vill jag bara säga att du skall inte köpa av nån skumraskbutik som säljer "europeiska lurar". Det enda du får är en telefon köpt på Apple som sen är upplåst och där priset justerats för denna lilla tjänst.

Köp en telefon på Apple istället, så kan de maila kvittot direkt hem till dig vid köp. Sen låser du upp den enkelt själv med Ziphone eller nåt av de andra programmen.

Telefonen har förmodligen nackdelar om du är mobilfetischist, men som alltiallopryl är den helt klockren. Båda de sakerna som är viktiga för Sveene t ex, skulle jag inte ens märka att jag inte kunde- det är inget jag gör med telefonen. Alla har olika behov. Vad är dina?

Min och min frus telefonen fungerar perfekt. Aldrig problem med WiFi och den har rätt bra räckvidd också.

grejjen är, alla vänliga själar, att om ni svarar på såna här trådar "när vi ändå är här" så kommer det likförbannat vara femtioelva trådar om samma ämne pga folks hjälpsamhet. det är som att uppfostra hundar, man måste vara konsekvent

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-29 00:47

jag kan inte göra annt än att hålla med dig, å jag ber om ursäkt för min lathet, men jag är så sjukt taggad på att få mig en så jag gjorde bara en snabb koll av de andra trådarna.
Ni kan låsa eller tabort den här tråden

iphonen är ingen perfekt telefon om du är ute efter alla de senaste funktionerna, den är rätt så stor och tung, du måste kunna hacka den för att använda den i sverige, MEN.... Det finns ingen snyggare telefon på marknaden och därför har jag den.:)

Ursprungligen av Sebbo:

jag kan inte göra annt än att hålla med dig, å jag ber om ursäkt för min lathet, men jag är så sjukt taggad på att få mig en så jag gjorde bara en snabb koll av de andra trådarna.
Ni kan låsa eller tabort den här tråden

nu vet du ju till nästa gång, när du får din telefon och behöver hjälp med jailbreak och upplåsning

1
Bevaka tråden