Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med script till MacIrssi

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-03-29 17:06

Jag spelar ett spel på irc som heter Ranks som går ut på att ett bot ställer en matematisk fråga (av olika svårighetsgrad) som man ska svara på så fort man bara kan genom ett pm till boten för att få så hög poäng som möjligt och nu är det så att jag behöver hjälp med att fixa ett script till MacIrssi så att jag kan svara på frågorna snabbare än vad jag kan göra nu.

Observera att det inte är fusk-script jag är ute efter. Alla som spelar det här spelet har ett script som automatiskt highlightar frågorna och även gör så att deras irc-klient poppar upp automatisk så att man slipper ödsla tid på att öppna det "manuellt".

Scripten som de andra använder finns tillgängliga på sidan jag länkade till, men det är script som funkar till mIRC och Irssi (till linux). Jag har läst att alla perl-script som funkar till Irssi även ska fungera till MacIrssi och vanliga Irssi (via terminalen) men jag har inte fått något av det att fungera så jag antar att det är nåt speciellt med de scripten som gör att det itne funkar på OSX.

Just nu så kör jag på det här viset, i stora tag:
1. MacIrssi highlightar frågorna (via kommandot /highlight)
2. Growl plingar till (1-1,5 sekunder senare) eftersom att highlighten räknas som PM.
3. Jag trycker in en tangentkombination som öppnar Macirssi (via Quicksilver)
4. Trycker på tabb för att den jag senast PM:ade ska dyka upp, sen svarar jag på frågan.

Allt det tar ungefär 3-5 sekunder (vilket är lika många poäng som jag går miste om. Ja, det är mycket i det här spelet) medans det tar 1-1,5 sekunder för de med script.

Finns det någon här på forumet som kan hjälpa mig med det här genom att kanske modifiera Irssi-scriptet så att det funkar för mig eller har någon annan fiffig idé som kanske kan funka?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-03-29 23:37

Ett tips: börja lira wow istället, då slipper du dessa problem kan jag ju säga!
/Joel

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-03-30 22:48

Tack för tipset, men det var inte ett nytt spel jag sökte efter.

1
Bevaka tråden