Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apogee Ensemble

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-14 18:36

Ngn som köpt detta ljudkort, isåfall synpunkter please

Butikerna verkar inte ha fått in dem än

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 19:36

Jag bumpar denna tråden eftersom jag själv antagligen kommer skaffa ett. Någon som har testat? Vad tycks? Bra köp?

Jag har planer på att köpa hela kittet... Mac, Logic och Ensemble, så jag är också intresserad.

Jag var inne på att köpa en sådan.. men valde sen istället ett metric halo 2882+DSP. Jagade efter ett ULN-2 ett tag och sprang sen istället in i den större för ett riktigt schysst pris.. så egentligen så valde jag först ULN-2 om man ska vara petig. Ensemble kändes helt enkelt inte lika prisvärt. Minst lika bra kvalitet* men ballare features och mer framtidssäkert (har jag fått en stark känsla av iaf) för samma prislapp kändes som ett vinnande koncept.

*förrutom att 2882 inte har lika bra preamps som ULN-2 eller Ensemble..

  • Medlem
  • 2008-04-02 08:59

är det helt kört för mig att köra med ett apogeekort ifall jag har 10.39?

jag drar mig för att uppgradera till 10.4 men de här korten verkar så j+++la bra...så jag är lite villrådig.
Men det känns ju som ett meck utan sitt like att sitta att uppgradera alla pluggar och att behöva ta hem nya drivrutiner för allt

Övergången mellan 10.3.9 och 10.4.x tyckte jag var så gott som smärtfri.. dessutom så får man ett system som jag upplever som märkbart snabbare och mer kompatibelt med allt nytt som släpps (var väl kanske någon gratis-plugg som inte ville fortsätta fungera i 10.4). Många tillverkare har redan helt släppt stödet för 10.3.9. En tiger-licens bör man kunna nog hitta på blocket för kaffepengar idag. Eller så passar man på att uppgradera hela vägen till 10.5.. men där blir det nog ännu mer problem med gamla pluggar.

1
Bevaka tråden