Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Busstidtabell?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fan!
Nu missade jag bussen påväg till gymmet. Så störande och jag har länge, även innan detta hände, tänkt att det vore smidigt med en busstidtabell i iPhonen. Visst, jag förstår att oddsen att någon sådan app för just Kalmar skulle göras.

Dock har jag en idé om ett program där man manuellt får skriva in tiderna och att programmet sedan har koll vilken veckodag det är så den visar rätt.

Sen vet jag inte hur ni åker men jag pendlar i princip bara en sträcka och då behöver man inte skriva in så jättejättemycket tider.
Sen bara en knapp om man befinner sig påväg till gymmet/jobbet/stan eller ifrån.

Det är ju bara massa timers egentligen.

Jag kan inget om programmering för iPhone men om det kanske finns någon härlig själ där ute som är sugen så har jag nu levererat idén iaf (;

Vad tror ni om detta? Genomförbart?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-31 14:03

Annars kan du ju alltid tanka ner tidtabeller från internet i pdf-format (vet ej hur det är för er i Kalmar men det finns på Västtrafik och SL's hemsidor) och spara dem på din iPhone/iPod Touch. Sedan kan man kolla på dem genom PDF-Viewer (finns i Installer).

Så hade nog jag gjort iaf.

Tack för svar, jag vet om det där och har testat. Men det bästa vore om man liksom kunde trycka igång app och sedan se hur många minuter det är till nästa buss går. Om man hinner cykla ner eller bör ta nästa buss.
I det här fallet krävs det att man startar pdf viewer och sen sen öppnar pdf för att efter det försöka hitta rätt busslinje, dag och tid.
Fast någon kankse vet något program där man kan ta bort sidor i en pdf? Försökt googla men inte hittat något som fungerar.

Du kan ju alltid ta print screen, fixa till lite och spara som en bildfil. Sedan kan du lägga den/dem i en mapp som du döper till exempelvis busstider. Det är nog det enklaste och för tillfället mest praktiska sättet, även om det kanske inte är så tilltalande.

Så enkelt men inte tänkt på printscreen-taktiken. Tack, jag får köra på det så länge. Och nej, tilltalande är det ju inte men det får duga så länge.

Fel tråd, men vilket språk programmerar man apps till iphone i? Kanske man ska ta tag i det själv istället...länktips, svårt?

1
Bevaka tråden