Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta IPhonen till bärbar dator via grannes nätverk?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare, mitt första inlägg här på forumet (verkligen ett nice forum ) men nu till frågan.
Om man skulle säga att jag själv inte har internet för stunden men nån granne runtomkring mig har trådlöst internet som jag kopplar upp iphonen på. Kan jag via de nätverket och min bärbara dator (Windows) lägga in saker till Iphonen från min bärbara dator?

Ni får ursäkta min okunskap, men de skulle vara jäkligt skönt om jag får det att funka idag (om det nu går) .. För jag tänkte att när jag själv får internet och har då har en trådlös router och kopplar upp mig mot internet så är ju inte bärbara datorn "ihop linkad" med den något mer än vad min bärbara är mot min grannes nu, eller?
Är inte helt hajj på hur OPEN SSH funkar, någon kanske kan dra igenom det snabbt, men huvudfrågan är om det går att ansluta med min iphone till min bärbara via min grannes trådösa nätverk?
Tacksam för snabba svar
Mvh Crille

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-02 19:33

Du menar alltså om du kan ansluta med din bärbara dator till grannens nätverk och sedan även ansluta iPhonen till detta nätverk, för att därefter föra över filer från dator till iPhone?

Jag ser inte att det skulle vara några problem, gör ett försök?

japp exakt så jag menar Okej jag gör ett försök, tänkte bara så han inte märker typ att vi "snyltar" på hans nätverk (med de får han skylla sig själv för han inte har kod) men så han inte sätter dit någon kod, för jag är utan internet i 2-3 månader isåfall
Men jag gör ett försök, bara att jag inter riktigt fattar WinSCP så bra och hittar inte heller någon guide. Men jag får prova mej fram, det brukar funka ganska fint Tack för svaret iaf. / Crille

Bara hon eller han inte har ett lösenord till sin WiFi!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-02 20:07

Går att lägga över filer utan internet också. Har du PC så använd iBrickr.

Okej jag provar väll ibrick eller vad det hette, men annars, någon som har en guide eller kan förklara lite snabbt hur man gör med WinSCP.
Eller frågan är väll om man ska skriva in IP numret på Host Name spalten? (Helst en guide då det är bilder )

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 09:54

Kolla på iClarified.

//Rob

1
Bevaka tråden