Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype accepterar filer automatiskt! [uppdaterad]

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-11-01 16:38

Min far är pensionär och hans stora passion är att fotografera och han tycker att det är roligt att visa mig sina fotografier.

Då han använder en PC så har vi kommit framtill att Skype är den klient som fungerar bäst för filöverföring mot min mac. MEN det är jobbigt att klicka på knappen för acceptera när har skickar 20-30 bilder och ibland händer det att jag inte är vid datorn när han skickar.

Är det möjligt att få Skype att Acceptera filer automatiskt? Kanske med hjälp av något script eller liknande?

Vore tacksam för hjälp med detta, vill ju inte såra min gamla far då han vill visa mig sina fina fotografier.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 17:49

Kan du inte be din far zippa/rara ner alla bilder till en fil istället? Hjälper dock inte om du inte sitter vid datorn och accepterar filöverföringen, men när du väl sitter där behöver du bara acceptera en filöverföring istället för 20-30 stycken.

WinRAR är väl att föredra när det gäller pc.

http://www.rarlab.com/

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-11-01 17:58

Jag hade på känn att just detta skulle komma upp som ett förslag inget illa med det!

Min far har inte tillräckliga datakunskaper för att kunna skapa ett Zip / RAR arkiv, jag har försökt att förklara för honom hur det fungerar men han förstår inte. Tack för ditt tips!

Ursprungligen av .mp3:

Kan du inte be din far zippa/rara ner alla bilder till en fil istället? Hjälper dock inte om du inte sitter vid datorn och accepterar filöverföringen, men när du väl sitter där behöver du bara acceptera en filöverföring istället för 20-30 stycken.

WinRAR är väl att föredra när det gäller pc.

http://www.rarlab.com/

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-04-03 22:16

Nu är det äntligen möjligt att Acceptera filer automatiskt I Skype

1
Bevaka tråden