Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extremt långsamt Macbook rev 1

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-02 07:32

Hej!
Postar detta under hårdvara även om det skulle kunna vara OS X. När jag kom hem igår så hade min macbook förlorat nätkontakten och var stundtals väldigt seg, badbolla för att stänga safari osv. Jag startade om vilket jag inte skulle ha försökt.

Tiden från chime till få upp Leopard inloggningen är kanske 4-5minuter. Klickar jag på en ikon får jag badboll innan texten för att mata in lösenord dyker upp, efter väl matat in lösenordet så har jag nu väntat iaf i goda 10 minuter.

Har provat reset:a PMU enligt Apple Support's hemsidor utan effekt. Jag misslyckas googla rätt mkt på "very slow" och liknande så nästa steg lutar åt att blåsa om macbooken. Hårddisken i är en samsung 250GB som inte strulat tidigare. I övrigt 2Gb ram och problemen kom verkligen över en natt.

Tips på vad det kan vara, om man bör lämna in eländet om en ev. blåsning av systemet inte hjälper? (Det tar extremt lång tid att starta upp Leopard-installationen från dvd också :/ )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-04 12:26

För den intresserade kan jag berätta att det var hårddisken "invalid node structure" som gjorde så att I/O requests time:ade out i princip jämt. När jag installerade 10.5 på en annan disk så betedde sig datorn som sig bör igen.

Hade precis börjat jämföra kontosaldot med priset på en MBA men får skjuta lite på det för denna gång, till helgen blir det roa sig med att se om Time Machine återställning fungerar som uttalat.

1
Bevaka tråden