Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Import av iPhones från England

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 20:42

Hejsan alla glada forumläsasre!

Jag har några frågor ang import av iPhones från england

Vad gäller det för regler från apples sida när man ska köpa iphones i England
Hur många får man köpa och måste man ha giltig adress i england osv?

Sen undrar jag även om man har ett företag i sverige kan man då dra av VAT från det man köper?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-04 18:18
Ursprungligen av Delbo:

Hejsan alla glada forumläsasre!

Jag har några frågor ang import av iPhones från england

Vad gäller det för regler från apples sida när man ska köpa iphones i England
Hur många får man köpa och måste man ha giltig adress i england osv?

Sen undrar jag även om man har ett företag i sverige kan man då dra av VAT från det man köper?

Tack på förhand

Tanken på att du kanske skulle ta och använda sökfunktionen för att därefter skriva detta i Tråden för import av iPhones från UK har väl aldrig slagit kanske?

För övrigt finns det, såvitt jag vet, ingen gräns på hur många du får köpa. Åtminstone fanns det inte någon sådan gräns när jag var där senast (28/1)!

Jag var där med två vänner och köpte telefoner. Jag och en av de andra blev tillfrågad om adress (vi uppgav samma och sade att vi delade boende) men den tredje behövde inte uppge någon adress eller dylikt överhuvudtaget. Men jag skulle säga att det är bra att hitta någon adress innan du/ni åker dit, för att vara på den säkra sidan.

Det där med att dra av VAT har jag ingen aning om, slå en signal till Skatteverket eller kika runt på deras hemsida?

Lycka till på din shoppingfärd! Om du inte lyckas i en affär är det bara att gå vidare till nästa, det finns grymt många affärer i UK (speciellt London, om man vågar anta att du skall dit?).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-05 12:21

Ursäkta jag använde faktiskt sökfunktionen men sökte på england inte uk,

Och ja, det är london vi ska till så tack för ditt svar ska kolla med skatteverket om VAT avdraget med

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 12:54
Ursprungligen av Delbo:

Ursäkta jag använde faktiskt sökfunktionen men sökte på england inte uk,

Och ja, det är london vi ska till så tack för ditt svar ska kolla med skatteverket om VAT avdraget med

Får du ett kvitto med ditt företags namn som kund och VAT specifiserat kan du dra av det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-05 13:56

Ok de låter ju isf gött då kan man få iphones för drygt 2700 spänn i england, inte så farligt. Eller kan man få några andra avgifter på den tex moms i sverige ist?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 18:24
Ursprungligen av Delbo:

Ok de låter ju isf gött då kan man få iphones för drygt 2700 spänn i england, inte så farligt. Eller kan man få några andra avgifter på den tex moms i sverige ist?

Nej, betalar du VAT i England behöver du inte betala moms också. Det fick du väl lära dej på bokföringskursen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-05 18:27
Ursprungligen av kenjon:

Nej, betalar du VAT i England behöver du inte betala moms också. Det fick du väl lära dej på bokföringskursen?

hehe kanske de kanske

men det jag undrar är att om man nu drar av VAT i england får man betala momsen i Sverige då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 21:58
Ursprungligen av Delbo:

hehe kanske de kanske

men det jag undrar är att om man nu drar av VAT i england får man betala momsen i Sverige då?

Du kan välja, drar du av den i England ska du betala i Sverige. Betalar du i England får du dra av den i Sverige. Var dock länge sedan jag läste bokföring.....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-07 19:08

Eftersom England är i EU så har du betalat momsen och kan dra av det i Sverige. Nu kan det tillkomma extra skatter på vissa varor (alkoholskatten t ex) men det är ingen sådan på en iPhone.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 09:09
Ursprungligen av Robo-X:

Eftersom England är i EU så har du betalat momsen och kan dra av det i Sverige. Nu kan det tillkomma extra skatter på vissa varor (alkoholskatten t ex) men det är ingen sådan på en iPhone.

//Rob

Ok så de du menar är att man betalar moms i england men slipper i sverige?
bara så att jag fattar rätt..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 09:43
Ursprungligen av Delbo:

Ok så de du menar är att man betalar moms i england men slipper i sverige?
bara så att jag fattar rätt..

Precis.

//Rob

1
Bevaka tråden