Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installer.app hänger sig

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-15 17:38

Jag har kört AppTapp typ en halvtimme nu, men den verkar inte komma någon vart. Hur lång tid tog det för er att installera? Det står ju 2-3 minuter.. Jag vågar inte rycka ur iPhonen heller..

Senast redigerat 2007-10-15 17:53

Du menar Apptap? Det händer ibland att den inte "går igenom" och då är det bara att tvångsavsluta den och börja om igen

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-15 17:49

Jag har testat det nu, men den står bara och tuggar på "Copying files to iPhone". Hur lång tid ska det ta? Kan man köra restore i iTunes utan att uppgradera till 1.1.1?

Är i ungefär samma stadie som du. Verkar gå att uppdatera till 1.0.2 via iTunes om man trycker option+restore och väljer 1.0.2 (som man behöver ladda ner). Det jag är osäker på är vilken fil man ska välja bara. Finns 2 olika .dmg-filer och en Restore.plist. Tips, någon?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-15 18:05

Jag håller på med en restore nu. Använd paketfilen, inte mappen med filerna i.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-15 18:11
Ursprungligen av koze:

Jag håller på med en restore nu. Använd paketfilen, inte mappen med filerna i.

Hade också lite problem med apptrap. Se till att du gjort restoren rätt, låt den gå genom hela vägen, sedan ska inte apptrap vara något problem.

Ursprungligen av koze:

Jag håller på med en restore nu. Använd paketfilen, inte mappen med filerna i.

Vilken fil menar du? Så som jag har det nu är det en mapp på skrivbordet med massa filer i, och jag vet inte vilken jag ska använda mig utav.

EDIT: Fixade det nu. Here we go

Senast redigerat 2007-10-15 19:00
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-15 18:12

Nu funkar det! Jag körde en restore och stängde av iTunes Helper för säkerhets skull.. Nu ska jag aktivera den.

  • Medlem
  • 2007-10-15 21:23

Hade samma problem när jag skulle installera Apptap, men det som var fel då var att jag glömt avsluta Independence... Stängde av det och körde igen, inga problem sen.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-01-15 19:08

Min installer.app hänger sig oxå. Men inte på samma sätt, när jag försöker installera något så går den plötsligt bara tillbaka till hemskärmen. Någon som vet vad detta kan bero på?

Ursprungligen av Putton:

Min installer.app hänger sig oxå. Men inte på samma sätt, när jag försöker installera något så går den plötsligt bara tillbaka till hemskärmen. Någon som vet vad detta kan bero på?

Jag har samma problem som du Putton!!
Händer då och då och det är väldigt irriterande.. Allt går som det ska ända fram tills den har laddat ner och ska installera de jag laddat ner, då går den tbx till huvudskärmen som för dig och programmet är inte installerat..

Nästa dag försöker jag igen och då funkar det att ladda ner och installera som det ska, men inte alltid..

Ytterligare någon/några med detta problem som vet vad det beror på?

En lösning på problemet Putton!?!

Anledning till att det som händer händer är för att iPhonen lägger alla nerladddade .apps i OS-partitionen av HDD och när den är full kan den inte ladda ner och installera .appen eftersom den helt enkelt inte har nåt utrymme att lägga den på..

Korkat tycker jag att inte enbart ha OS + systemfiler på denna lilla partition och installera allt annat på den stora..

Då HDD i iPhone har 2 Partitioner - En på 300 MB för OS samt Systemfiler/Program & En På de resterande 8 GB för musik-/video-/Bildfiler mm..

Ladda ner BossTool och flytta enkelt över allt från OS-partitionen till den större och du kan då installera mer .apps..

!!! LÄS INSTRUKTIONEN VID FLYTT AV FILER FÖRST !!!
Busenkelt, men nu har jag sagt det iaf =P

Ordlista i fall någon inte hänger med:

HDD = Hårddisk
OS = Operativsystem
Partition = En del av hårddisken (inte säker på den exakta förklaringen, men det ger en bild av hur det fungerar iaf hoppas jag)

Jag kommer inte in på installer, när den refreshar så fryser den sig, Jag kommer så att säga inte in! =(
Har ni något tips hur jag ska gå till vägar?
Det stod även något om Ste packning, var är det för något?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 18:23
Ursprungligen av ripperoo:

Jag kommer inte in på installer, när den refreshar så fryser den sig, Jag kommer så att säga inte in! =(
Har ni något tips hur jag ska gå till vägar?
Det stod även något om Ste packning, var är det för något?

Ste är en Source för att hitta program.

Enklast för dej att lösa problemet är som vanligt: Återställ och lås upp igen.

1
Bevaka tråden