Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur avaktiverar man T9?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-12 13:20

Tjena. När man messar så hjälper iphonen till och erbjuder ord. Hur får man bort denna inställning? Jävligt irriterande när man skriver och trycker på mellanslag å så får man ett helt annat ord.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-12 13:27

Börjar med att säga att du duttar på ord-förslaget innan du trycker mellanslag... så byter den inte ut ordet.

Annars tror jag du måste gå in i Installer och ladda hem programmet "KB" som ger en on/off knapp på Auto-correction.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-14 20:47
Ursprungligen av soft:

Börjar med att säga att du duttar på ord-förslaget innan du trycker mellanslag... så byter den inte ut ordet.

Annars tror jag du måste gå in i Installer och ladda hem programmet "KB" som ger en on/off knapp på Auto-correction.

Jag tycker Apple gör det baklänges... man ska klicka påordet för att det INTE ska väljas! Det borde väl vara så att man klickar på ordet om man vill ha det. Då är det ju bara att fortsätta skriva på om det var fel ord den föreslog....

Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker Apple gör det baklänges... man ska klicka påordet för att det INTE ska väljas! Det borde väl vara så att man klickar på ordet om man vill ha det. Då är det ju bara att fortsätta skriva på om det var fel ord den föreslog....

Håller med dig, och det är därför man stänger av skiten, otroligt störande att man måste trycka bort orden man inte vill ha.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-14 23:01
Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker Apple gör det baklänges... man ska klicka påordet för att det INTE ska väljas! Det borde väl vara så att man klickar på ordet om man vill ha det. Då är det ju bara att fortsätta skriva på om det var fel ord den föreslog....

Precis! När man har ett qwerty-tangentbord behöver man ju inte autokomplettering
överhuvudtaget. När man sitter med ett siffertangentbord (vad det nu kan heta) så är ju T9 jättebra att ha, men att ha en som ändrar automatiskt likt T9 på iPhonen är ju bara sjukt.
Är ju nästan som om man skulle ha autokomplettering i Word och varje gång man inte ville att ett ord skulle ändras så var man tvungen att klicka på ordet med musen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-15 01:08

Det är bara irriterande eftersom den svenska ordlistan fattas eller är rätt dålig. Skriv något på engelska så går det fort som sjutton. Det är rätt lätt att man trycker lite fel men med ordlistan så behöver du bara trycka mellanslag så skriver telefonen det riktiga ordet. Men när ordlistan fattas eller är dåligt så kan jag hålla med om att det kan slöa ner skrivandet. Kanske vore en bra ide om Apple gjorde det möjligt att välja hur man vill att auto korrigeringen ska fungera.

//Rob

Är det meningen att "dubbelpeta för punkt" ska försvinna när man installerar Kb? För det gjorde den för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-12 14:01
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Är det meningen att "dubbelpeta för punkt" ska försvinna när man installerar Kb? För det gjorde den för mig.

Ja eftersom dubbel mellanslag är inbyggd i auto correction. KB stänger av auto correction så det är normalt.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Ja eftersom dubbel mellanslag är inbyggd i auto correction. KB stänger av auto correction så det är normalt.

//Rob

Aha, på så sätt. Då fattar jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-12 14:28

Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden