Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal vill inte synka med iPhone!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-08 00:41

Hej!

Jag sitter på ett jobbigt problem. Jag får inte mina kalendrar i iCal att synka som de ska med iPhonen. Jag har testat både att synka alla kalendrar eller bara markera någon av dem och det vill sig bara inte. Jag får några av kalendrarna att synka halvdant men då synkar dom en/två veckor bakåt i tiden vilket är väldigt frustrerande.. Allt annat i iTunes synkas utan problem (mail, kontakter, bokmärken). Jag har kollat så att det är rätt datum på båda enheterna.

Någon som känner igen problemet? Kör iTunes 7.6.1 med 1.1.4 iPhone (Har testat 1.1.3 med samma resultat)

Min ipod touch har inga problem med att synka kalendrarna som den ska. Jag som tänkt sälja den men nu kanske jag måste ha båda för att få en fungerande kalender
Har 10 kalendrar som ska synkas varav 8 är prenumerationer men det ska ju inte vara nått problem eftersom jag fått touchen att fungera.

Hoppas nån sitter på skillade kunskaper om detta!

Mvh
Andreas

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-08 02:38

Har haft samma problem, detta kan vara lösningen:

1. Starta iSync
2. Inställningar
3. Nollställ Synkroniseringshistorik
4. Välj att ersätta informationen på din iPhone med den på datorn i iTunes och låt den synka en stund, om allt går som det ska så kommer den börja synka som vanligt igen. Skulle inte detta funka så finns det en SyncFix i iClarifieds source.

Ursprungligen av Plizzo:

Har haft samma problem, detta kan vara lösningen:

1. Starta iSync
2. Inställningar
3. Nollställ Synkroniseringshistorik
4. Välj att ersätta informationen på din iPhone med den på datorn i iTunes och låt den synka en stund, om allt går som det ska så kommer den börja synka som vanligt igen. Skulle inte detta funka så finns det en SyncFix i iClarifieds source.

Tackar ödmjukast.
Nu fungerar synkningen till min iPhone igen.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-08-12 18:20
Ursprungligen av Plizzo:

Har haft samma problem, detta kan vara lösningen:

1. Starta iSync
2. Inställningar
3. Nollställ Synkroniseringshistorik
4. Välj att ersätta informationen på din iPhone med den på datorn i iTunes och låt den synka en stund, om allt går som det ska så kommer den börja synka som vanligt igen.

Tack för tipset. Jag var faktiskt inne i iSync igår då jag hade problem med att iCal inte synkade senaste dagarna, men vågade aldrig klicka på "Nollställ Synkroniseringshistorik". Nu sökte lite på 99.se och hittade denna tråd och nu vågade jag. Nu fungerar det perfekt igen.:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-08 08:41

Tyvärr fungerade det inte, men tack endå! Jag hade redan SyncFixen installerad så jag testade att avinstallera den och installera om den ingen. Då ville inte iPhonen va med längre och plötlsigt blev menyerna på engelska och telefonen gick tillbaka till homescreen med 10 sekunders mellanrum. Väldigt irriterande. Fixen är ju trots allt till 1.1.3 om det nu har nått med det att göra.

Jag har försökt googla runt lite men jag hittar inte nån riktig lösning. Har återställt telefonen 2 gånger men med samma problem. Kanske dags att installera om OSX bara för att testa Dock så är det jäkligt jobbigt!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-08 09:51

Hmm, menar du att din iPhone började crasha sitt SpringBoard, alltså starta om HomeScreen hela tiden?

EDIT: Min iPhone vägrar synka igen.. som du sade så är SynFixen för 1.1.3 men den är egentligen till för Official iPhone Upgrader till 1.1.3 som finns via Installer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-09 00:03

Mm den började crasha så fick hacka om den. Frågan är om det är dags att ominstallera iTunes och börja kolla i den änden istället. Det verkar ju som om det funkar för alla andra så vafan . Måste ju ha calendrarna i phonen

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-09 20:14

Jag undrar verkligen vart felet ligger, till en början så var det ju iSync som var mitt problem..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-09 20:28
Ursprungligen av Plizzo:

Jag undrar verkligen vart felet ligger, till en början så var det ju iSync som var mitt problem..

När du ominstallerade telefonen, valde du då Ny Iphone i iTunes, eller lste du tillbaka en gammal "restore"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-10 12:03

Jag valde ny telefon varje gång

jag har samma problem, jag läste tillbaka till en gammal restore. ska testa era tips och se om något fungerar.

EDIT: Nu funkar det. Nollställde synkroniseringshistoriken i iSync, gick till iTunes>>iphone>>info och tryckte i rutan "ersätt informationen på iphonen; kalender" under avancerat, synkade och nu funkar det.

Senast redigerat 2008-03-10 14:25
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-11 13:19

Min kalenderinformation synkar inte helt perfekt.....
Lägger jag in ny info i Kalendern synkar den inte till iTunes förrän jag synkar andra gången.

Edit: skall vara "till iCal" förstås

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-11 16:55

Alltså jag fattar inte, går det att ha flera kalendrar i iPhone och i så fall går det att få dom färgkodade enligt iCal, i min får bägge samma färg. Hur fn gör jag hilfe

/Tangen

vad jag förstår går det att ha flera kalendrar men det syns inte vilken kalender ett event tillhör. Man väljer också i iTunes vilken kalender som nya händelser ska läggas till i, det går alltså inte att göra i iPhone mig veterligen. Det kanske finns något program i installern för att färgkoda kalendrarna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-11 17:12

hmmm, om svar anhålles intressant i så fall, tack för svaret so far nisse

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-13 23:46

Nu tycker jag denna tråden börjar bli lite OT med färgmarkeringar i Calendar, det som ska diskuteras här kretsar kring synkroniseringsfel med iCal..

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-03-14 15:24

jag hade samma problem men lyckades lösa det på följande sätt:

1.Nollställde synkroniseringshistoriken i isync,
2. Avmarkerade "Visa födelsedagskalender" i icals inställningar.
3. Synkade på nytt via itunes.

Klart å betart!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-15 08:49

Jag hade samma fel men jag tror att det berodde på att jag hade 2 kalender som hette lika. Tog bort den ena och nu fungerar det igen.

//Rob

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-04-29 01:58

Hade samma förbenade fel med sync från iTunes till iPod Touch. Efter total strömlöshet på iPod Touch ville den inte kännsa vid sin huvud-synk-maskin. Återkapade efter en tidigare restore och plötsligt ville inte iTunes synka iCal i iPod Touch. Men efter att ha luskat i den här tråden löste sig allt.

Följde Plizzos och Pissenisses exempel. Nollställde historiken i iSync. Bad sedan iTunes att ersätta kalendern i iPod Touch helt. Det tog sin lilla tid men vad gör det när resultatet var helt lysande.

Tack för tipsen i tråden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-07 09:22

För mig löste det sig när jag rensade historiken i isync. Men det är en touchis så det kan ju vara enkelt pga därför.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-05-11 13:36

Tack.
Detta löste mitt problem med att den inte kunde synkroninsera mail-kontona!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-15 19:25

Inga problem, kul att vara till hjälp
Har dock inte fått min farsas iPhone att börja synka än, ska tömma Kalendern manuellt via SSH ikväll och se vad som händer, återkommer med resultat

1
Bevaka tråden