Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

** 99mac fyller sju år **

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Grattis. Ser fram emot de kommande sju.
Hmm, då är jag ...48.... då kan jag vara med i "Cranky Geeks on 99"

Lyssnar på Eric Malmberg samtidigt som jag läser/följer denna tråd; passar väldigt bra på något sätt, en väldigt nostalgisk känsla infinner sig.

Låter bra, det där om framtiden.

Grattis 99mac! Den leve, hurra hurra hurra!

Ursprungligen av Björnström:

Jag firar med en gigantisk "Vanilla Chocolate Chip" tårta och en nybryggd Latte från andra sidan jordklotet! Hoppas ni också höjer glaset eller passar på att ta en bit tårta idag!

Tur att släktingar till mig fyller år idag så man får sig en tårtbit

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-04 11:41

Supergrattis 99mac, Sheriffen & alla som jobbar med sidan. Vansinnigt bra jobb!
( bara sju år? känns som en evighet sedan... )

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-04 11:53

Grattis! Har inte varit särskillt aktiv på senare dagar, men man följer ju bevakningen i tysthet

  • Medlem
  • Öland
  • 2008-05-04 11:53

Hipphipp Hurra!

Dags att börja ladda för ett hejdundrande tioårsjubileum om tre år alltså!

Då alla bärbara Macar är tunna som MacBook Air, när Apple tagit över topp- och mellanskiktet i mobilbranschen, när var och varannan kotte går omkring med en liten surfpryl i fickan och ständigt är uppkopplad.

  • Medlem
  • 2008-05-04 12:03

Grattis!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-04 12:30

Grattis!

//Rob

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-04 12:28

7 är inte ett jämnt tal, det är till och med ett primtal! Varför det stora tjohejet? Grattis, förresten...

Grattis!

Jösses sju år... redan?
Det har hänt mycket på den tiden både här och personligt.
Då en snorig webbutvecklare i Sthlm idag en tvåbarnsfar i Sundsvall.
Ett antal resor under den tiden och en stor förlust i en familjemedlem.

Jäklar.

Grattis till oss alla!
Och som Martin nu säger och resten av världen: Hurra hurra hurra!

  • Medlem
  • 2008-05-04 12:46

Jag var medlem på ipod.se. En dag loggade jag in och vipps så kom jag till 99.se Kul, tänkte jag, iallafall... Fina år har gått, själv blev jag nog medlem 2005 om jag inte minns fel, det var då jag fick min första ipod!! Aja, grattis, och tack för ert jobb.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-04 12:52

Ja, det är bara att instämma i kören - strålande framgång och välförtjänt grattis!!!
Kul att man har fått hänga med under hela resan... Tyvärr kunde jag personligen inte engagera mig lika mycket efter ett par år som jag ursprungligen hade velat, men jag har både i mitt arbete och privat mycket stor nytta av kunskaperna som är samlade här och ser också hur 99mac hela tiden befäster sina positioner som Sveriges bästa och mest välskötta mac-sajt!

(hoppas tårtan smakade bra - man får njuta ibland, Martin! )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-04 15:48
Ursprungligen av Clavius:

Ja, det är bara att instämma i kören - strålande framgång och välförtjänt grattis!!!

Wow, Clavius... Inte igår minsann...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-04 12:58

Grattis!

*delar födelsedag med världens skönaste macforum*

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-04 12:58

WHoho!

Stort grattis från Helsingfors!
I varje fall den (hem) trevligaste mac-community'n jag känner, trots stor konkurrans utifrån.

Mycket välförtjänt länge leve härifrån!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-04 13:02

Grattis och tack för ett bra forum!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-04 13:14

Å vad trevligt.
Ja 99mac har sannerligen varit en stor del av mitt liv. Jag har närmare bestämt varit medlem här 1/3 av mitt liv. Den började som en intressant liten sida att hänga på och nu är den ibland en betydande faktakälla i mitt yrke.
Grattis och tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-04 13:14

Carl-Einar Häckner har en gång sagt att 7 år är en väldigt speciell siffra att fylla. Jag håller med och grattar 99.se med att köpa någon god tårtbit senare.

Stort grattis!

Håller med Adrian, när 99 fyller 10 så får vi/ni/alla se till att fixa något speciellt!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-05-04 14:19

Gratulerar, tiden går rasande fort när man har roligt. Sju år.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-05-04 14:20

När 99mac startade hade jag redan gått över till OSX. Det var mycket kämpigt i början, 10.0 var ju ingen höjdare, men har aldrig tittat tillbaka sen dess

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-04 14:35

Hurra! Tack till alla kämpar och välvilliga macentusiaster - 7 år till, o 7 år o...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-04 14:56

Grattis!
Tack för allt arbete ni ALLA lägger ner. Ofta (alltid?) utan ersättning.
Tack för all hjälp från alla trevliga medlemmar.

Tänk vad tomt det skulle vara utan 99.se.

Yes!!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-04 15:12

Så nyhetsdatabasen från MacPro såldes alltså, även fast de sa att den inte skulle säljas? D.v.s.f.

Ursprungligen av mbp:

Så nyhetsdatabasen från MacPro såldes alltså, även fast de sa att den inte skulle säljas? D.v.s.f.

Det stämmer. Jag funderade en hel del på beslutet och kom fram till att det är bättre att artiklarna är fortsatt tillgängliga än att vi bara begraver fyra års arbete. Mind you, jag hade många erbjudanden om att sälja artiklarna och känner att 99mac är det klart bästa alternativet.

Jag och Martin har diskuterat detta i ett par veckor nu och hoppas att vi snart ska kunna presentera ännu mer konkreta planer på hur vi går vidare med nyhets- och testarbetet på 99mac.

Martin, den där tårtbiten är minst 1,5 mil på löpbandet!

Skämtåsido, fan va tiden går fort, redan sju år sedan siten startade. Ska bli kul att se hur förändringarna som vi planerar inom den närmsta framtiden kommer att tas emot. Tror det kommer att bli toppenbra!

/M

  • Medlem
  • 2008-05-04 17:25
Ursprungligen av Martin Belak:

Martin, den där tårtbiten är minst 1,5 mil på löpbandet!

Skämtåsido, fan va tiden går fort, redan sju år sedan siten startade. Ska bli kul att se hur förändringarna som vi planerar inom den närmsta framtiden kommer att tas emot. Tror det kommer att bli toppenbra!

/M

Även Belak måste hyllas varje gång man prisar 99.se. Fet tumme upp!

Bevaka tråden