Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det här rätt sätt att OOB:a den?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-15 14:15

Hej,
Jag har läst en del guider och så vidare men är ändå inte riktigt säker, så frågar för säkerhetsskull.

Om jag installerar nya programmet där man kan ändra bootloader, Bootneuter. Och ändrar bootloader till 4.6 och sen återställer i iTunes. Är den OOB:ad då? Och kan jag sen använda pwnage för att låsa upp den utan att röra bootloadern osv så att den är närmare OOB kondtitionen fast jag har låst upp den, än den är i dagsläget? Så jag aldrig ändrar bootloadersn från 4.6 vilket den var när jag köpte den för 2 veckor sen. Vissa säger ju att de har fått bättre batteritid osv med bootloadern 4.6 och det måste ju vara lite skillnader med tanke på att de har släppt en senare version än 3.9.

Har likxom inte hittat några guider som förklarar på ett bra sätt så jag förstår, för jag är väldigt grön på området. Vore tacksam för svar av er insatta!

Mvh Pierre

oob, är bara en förkortning för "out of box"
Vilket egentligen beskriver vilken mjukvara som var på iphonen när man packade upp den.
Sedan har de olika mjukvarorna olika bootloaders (3.9 och 4.6).
Min gissning till att apple bytte upp 3.9 till 4.6 var för att försvåra för våra kära hackare.
alla FÖRE 1.1.2 var 3.9
alla 1.1.2 1.1.3 och 1.1.4 var/är 4.6

Senast redigerat 2008-05-14 14:52
  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-14 01:33
Ursprungligen av joppe.ejd:

oob, är bara en förkortning för "out of box"
Vilket egentligen beskriver vilken mjukvara som var på iphonen när man packade upp den.
Sedan har de olika mjukvarorna olika bootloaders (3.9 och 4.9).
Min gissning till att apple bytte upp 3.9 till 4.9 var för att försvåra för våra kära hackare.
alla FÖRE 1.1.2 var 3.9
alla 1.1.2 1.1.3 och 1.1.4 var/är 4.9

Bootloader 4.6 men annars var allt riktigt.

//Rob

1
Bevaka tråden