Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förstörd baseband/bootloader?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjena, nu är det så att jag skulle uppgradera min kusins iPhone på det sätt att jag ville ha 4.6 bootloader istället för 3.9. Så jag skulle använda bootneuter, men själva processen avbröts mitt i det hela och jag tror jag orsakat mkt problem i den nu. För jag har fått det klassiska problemet med No signal, wifi or bluetooth. och inget ljud, ingen imei eller iccid.
När jag då försöker återställa den så får jag ett felmeddelande med felkoden (1011).
Jag kan inte radera basebandet eller flasha om bootloadern, någon som har koll på vad jag kan göra?
Jag kan alltså inte återställa, har testat att återställa till olika versioner såsom 1.0.2, 1.1.1, 1.1.2 i DFU mode, men funkar inte. Jag har jailbreakat och aktiverat den, installer är installerat men kan inte installera något eftersom jag inte har någon WIFI.
Hur kan man återställa en iPhone totalt? (och det går inte via iTunes)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-12 23:03

Din bootloader är iaf intakt eftersom telefonen startar. Däremot verkar ditt baseband ha blivit sabbat. För att återfå en fungerande telefon måste man flasha om baseband, jag kommer inte ihåg på rak arm hur man gör men jag tror det finns en del trådar i ämnet,.

tack för svaret, men jag har testat flasha om baseband flera gånger, den bara fastnar väldigt länge utan reaktion

Ursprungligen av JordbroBoy:

tack för svaret, men jag har testat flasha om baseband flera gånger, den bara fastnar väldigt länge utan reaktion

Hur länge är "väldigt länge"?
Det brukar ta en bra stund och det gäller att inte få panik utan tålmodigt vänta!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-13 13:30

Tålamod är a och o när man hackar.

Prova att lägga iPhonen i recovery mode och använd pwnage för att låsa upp din iphone. Den ska installera om basebandet.

//Rob

länge i mitt fall är 2-3 timmar.
och jag har försökt med winpwn, det gick inte bra, för det gick inte att pwna den.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-13 18:23
Ursprungligen av JordbroBoy:

länge i mitt fall är 2-3 timmar.
och jag har försökt med winpwn, det gick inte bra, för det gick inte att pwna den.

Varför inte det?

//Rob

vilket baseband har du?
finns under settings>about> modem firmware

jag vet inte varför det inte gick att pwna, men nu har jag lämnat mobilen till en ganska kunnig kille i täby, håll tummarna för mig grabbar!!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-15 19:16

Jag har använt PWN på en polares mobil och det funkade bra, själv körde jag med iPlus genom Terminalen, funkat klockrent!

enligt iphonen har jag inget baseband :S
killen som skulle fixa den sa att basebandet inte går att skriva om. så jag e typ screwed

det var ju ganska mysko !

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-15 22:24

Så vad händer nu när du startar din iPhone?

borde det inte funka att sätta den sätta den i dfu?
Eller att pwn den så du lägger in nyare baseband, sen en baseband downgrader och 1.1.4?

jag startar mobilen helt normalt nu, kommer till home screen så är zibris blog installerat och installer står där.
wifi är grått under inställningar, bluetooth också. har ingen signal att ringa med.
jag hade senaste baseband när jag skulle flasha bootloadern, så det går typ inte att lägga in nyare baseband.

jag har testat återställa i DFU, men det blir samma fel där. kod 1011.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-16 09:45
Ursprungligen av JordbroBoy:

jag startar mobilen helt normalt nu, kommer till home screen så är zibris blog installerat och installer står där.
wifi är grått under inställningar, bluetooth också. har ingen signal att ringa med.
jag hade senaste baseband när jag skulle flasha bootloadern, så det går typ inte att lägga in nyare baseband.

jag har testat återställa i DFU, men det blir samma fel där. kod 1011.

Klåparen har använt ziphone för att reparera din iphone. Jag gissar på att han har gjort mer skada än nytta. Det går självklart att skriva om basebandet men inte med ziphone. Jag hoppas att du inte betalade något för reparationen.

//Rob

Kanske är dags att försöka dig på att köra PWNtool i en mac istället?
Jag tror som Rob, det är någon flummig jävel som inte har koll som kört Ziphone på din Iphone!

nejnej:P det är jag som aktiverade och jailbreakade med ziphone.
han försökte med andra hjälpmedel.
jag fick tillbaka mobilen igår, han kunde inte fixa den, så jag återställde mobilen så gott det går och aktivera, jailbreaka med ziphone.
tror ni att pwnage tool kan fixa basebandet?

Ursprungligen av JordbroBoy:

nejnej:P det är jag som aktiverade och jailbreakade med ziphone.
han försökte med andra hjälpmedel.
jag fick tillbaka mobilen igår, han kunde inte fixa den, så jag återställde mobilen så gott det går och aktivera, jailbreaka med ziphone.
tror ni att pwnage tool kan fixa basebandet?

Öhhhh... Ja?
Altså har du inte ens försökte med PWN-tool?
Det är (såvitt jag vet) det enda programmet som faktiskt kan skriva om basbandet både upp och ned i version.....

okej, jag testade nu alltså winpwn, jag pwnade mobilen, gjorde en custom ipsw. och ändå slutade det med felkod 1011 (Y)
några mer förslag?

help plz?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-21 17:51

Sorry :S
Har inga tips

Är det någon som har koll på något som heter hårdvaru flash av modemet?

Är du lite insatt i hur Iphonen är uppbyggd kan du använda följande program för att mejsla lite och se om du kan lösa problemet:

IBooter - IPhone Linux

Du kan även kolla här:
Iphone error 1011 - Google-sökning
Det finns en massa jävla förslag på vad du kan göra... Något kanske fungerar?

Det var ju inte så värsta lönt att flasha om din bootloader när du redan hade en fungerande telefon.
Bootneuter kan strula till det rejält om du inte tänker efter när du håller på. Bootneuter är skapad för pwnade (ägda?) telefoner och borde användas ENDAST till sådana. Jag vill inte håna dig på något sätt men det var ju du som satte dig in i skiten.

EDIT: Slog precis till i hjärnan, försök att återställa i DFU mode, kan hjälpa.

Såvitt jag vet så kan man använda Bootneuter till vilken iPhone man vill
Även om det var Dev Team som skapade det i samband med Pwnage Tool

Ursprungligen av JordbroBoy:

Såvitt jag vet så kan man använda Bootneuter till vilken iPhone man vill
Även om det var Dev Team som skapade det i samband med Pwnage Tool

Precis, jag uppgraderade min OOB 3.9 till 4.6.

har testat DFU mode från början också, funkade inte. så de så

hoho?

Bevaka tråden