Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allvarligt iLiberty+ problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp mig snälla. Jag har riktigt läskiga problem och jag är för nära på att börja gråta efter 3-4 timmars fixande nu.

Hade en fullt fungerande 1.1.1a
Kopplade in den i iTunes och tryckte på uppgradera och därefter återställ så att den skulle bli 1.1.4.
Då står det i iTunes något i stil med "det går inte att återställa för att det saknas utrymme på iphonen"
Jag kopplar ur den och in den igen och kör iliberty+ med alla rutor ikryssade.
Den fastnar på 0 och jag drar återigen ut iphonen
Det enda som visas på skärmen är anslut till itunes symbolen.
Jag ansluter till iTunes och samma problem som jag beskriver 4 rader upp uppstår.
Jag drar ut iphonen och nu är det enda som står på skärmen:
BSD root: md0, major 2, minor 0
Det hoppar upp, rad för rad och jag kan inte göra nånting.

Snälla skulle någon kunna hjälpa mig, jag är helt förtvivlad här!!

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-05-13 20:11

Jag börjar med att säga att .... det finns ingen chans att du har sabbat din iPhone för gott... det finns lösning på ditt problem.

Du kan alltid stänga av iPhone.. hålla inne home-knappen en stund samtidigt du startar den... för att komma i recovery igen.. (eller hur nu kombinationen är).
Jag har hört andra som haft problem med "det finns inte ledigt utrymme" vid återställningen... men jag minns inte hur man fixar det .
Men jag vill bara be dig att ta det lungt... det löser sig

Här är jag nu:

Itunesloggan och sladden syns på skärmen.

Detta kommer upp i iTunes

Jag klickar okej, och trycker på återställ.

Efter att den laddat så kommer det här meddelandet upp:

Nu vet jag inte vad jag ska göra....

Kan någon vänlig själv vara snäll hjälpa mig?

100 kr ögonblickligen rakt in på kontot till den som hjälper mig att lösa problemet ikväll..

Vilken version av itunes har du ?
se till att du har den senaste !
hittade detta på apples sida Restore error messages on the iPhone and iPod touch.

-----------
Har du testat med dfu ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-14 01:24

Starta iPhonen i DFU mode för att göra det måste du starta om iPhonen och håll in sleep och home knapparna. Efter 10 sek släpp sleep knappen men fortsätt att hålla in home knappen i ytterligare 10 sek. Skärmen ska förbli svart (alltså ingen usb kabel eller itunes logo på skärmen). iTunes ska nu hitta din iPhone i DFU modus och du kan installera om 1.1.4.

//Rob

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-05-18 20:11

Råkade ut för samma sak efter en virginize på en 1.0.2:a men lyckades tillslut via iliberty+ komma ur loopen för det är det som pågår..
På "Other tools" fliken i iliberty+så har du ett litet val som heter "Jump out of recovery mode"
Sätt telefonen i recovery mode kolla in här för hur:
YouTube - how to fix ziphone bsd root: md0, major 2, minor 0
När du ser längst ner i höra hörnet i iliberty+ "Recovery Mode" Kicki it....

Pröva några gånger för det fick jag göra. Sedan gör en vanlig restore via iTunes.

Good Luck.

/Quasi

1
Bevaka tråden