Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Novation Automap 2?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fråga: Är Novation Automap 2 så bra som reklamen säger? Fungerar det lika smidigt till deras remote SL-burkar som till Nocturn?

Jag har väldigt många olika mjuka EQs och kompressorer med mera som jag vill kunna styra med rattar. Så i praktiken, hur mycket tid behöver man lägga ner för att mappa upp t ex 8 rattar till rätt parametrar på tio olika EQs?

Sidofråga: Är det någon här som har testat Novation Nocturn? Vet ni om den går att få tag på än?

Undrar jag också! Jag köpte ZeroSL, men lämnade tillbaks den eftersom jag tyckte den var för krånglig att integrera med logic. Funkade inte alls så bra som jag hoppats, speciellt med tanke på priset... Men Nocturn verkar riktigt lovande! Framförallt gillar jag idéen med "Speed dial". Kan nog vara precis det jag är ute efter, dvs. ratta lte automation och skruva lite synthljud.

Synd dock att det inte funkar direkt med logics egna pluggar. Eller det kanske finns nåt sätt?

Jam har iaf inte fått in Nocturn men ska tydligen få in den i slutet av månaden.

Ursprungligen av Avastyle:

Undrar jag också! Jag köpte ZeroSL, men lämnade tillbaks den eftersom jag tyckte den var för krånglig att integrera med logic. Funkade inte alls så bra som jag hoppats, speciellt med tanke på priset... Men Nocturn verkar riktigt lovande! Framförallt gillar jag idéen med "Speed dial". Kan nog vara precis det jag är ute efter, dvs. ratta lte automation och skruva lite synthljud.

Synd dock att det inte funkar direkt med logics egna pluggar. Eller det kanske finns nåt sätt?

Jam har iaf inte fått in Nocturn men ska tydligen få in den i slutet av månaden.

Problemet är (enl vänner på Focusrite/Novation) att Apple inte låter folk komma åt alla parametrar på samma sätt som t ex Steinberg, Digidesign, Ableton m fl gör med sina program.

Det gör att du måste ta fram presets för att komma åt pluggarna etc, till skillnad från om du kör några andra program (där parametrar dyker upp automatiskt med Automap).

Har i ärlighetens namn inte testat 2.0 än eftersom Nocturne inte kommit in än (ska komma denna vecka, f ö, men vi får väl se).

När Automap 2.0 demades för mig när Novation var och hälsade på så funkade det skitbra med t ex Cubase, Ptools etc.

Du kan ju trösta dig med att det inte funkar bättre med någon annan controller och logic - det blir precis samma sak (scrolla fram presets för mixer, etc, beroende på vilka fönster du vill ha överst och editera osv) med alla andra tillverkares burkar också. Tyvärr.

Det var ju en fin tröst...

Presets alltså. Måste man harva med environments?

Det som verkar smidigt som attan med 2.0 är ju det där fönstret där man kan anpassa alla parametrar, typ step storlek etc.

Men när man såg reklamen för automap så lät det ju som himmelriket, så jag hade kanske lite väl stora förväntningar, hehe!

Kan man förhandsboka Nocturn hos er?

Hört något om hur det fungerar med Digital Performer?

Finns Automap 2 till SL Remote-serien idag?

Japp, uppdaterade för några veckor sen. Tyvärr står min Remote j*vligt dum till sen Propheten flyttade in, så jag har inte använt den nämnvärt efter v2-uppdateringen.

1
Bevaka tråden