Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem kan laga Lem Baby?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett gammalt loppis"fynd" jag inte vet vad jag ska ta mig till med, ett Lem Baby. Mixer, slutsteg och bandeko. Det första som hände när jag fick det var dock rökutveckling, vilket är litet trist.

Jag har försökt hitta någon form a kretsschema, utan större lycka. Är det någon vänlig själ som sitter på ett likadant?

ungefär ett sådant är det (din3 ist.f tele in, i övrigt samma afaik).
ett par motstånd i slutstegsdelen har brunnit upp, kan därför inte urskilja vad de har för värden. i den bästa av världar skulle jag skippa hela slutstegsbiten (inkl tusen kilo kylfläns), eftersom det inte är något jag behöver.

var i sthlmstrakten kan man lämna in en sån här gammal rackare? hur svindyrt ere?
liksom, en real space age odyssey kan ju inte bara stå och samla damm.
skulle också gilla om nån visste hur bandet skulle sitta...

Vilken modell?

Det finns mins två modeller :

1.Den äldre har bara transistorer i slutsteget
2. den senare modellen har en IC som drivsteg
3. Sen kan det ha blivit en 3:e model som den på bilden.
(Det har passerat många genom åren ,men jag aldrig sett den med univox loggan och Lem X-1?)

nej, det var den enda bilden jag hittade som liknade. bandekodelen skiljer sig rätt mycket från bilden. det är den äldre med transistorer.

Jag har också en icke helt hel LEM Baby ifall du är intresserad av en till. Min börjar i alla fall inte ryka när man sätter i kontakten, men saknar band samt run/stop/tape release-spaken

1
Bevaka tråden