Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av joab:

Det här är mitt skrivbord. Har fixat lite med docken och i bakgrunden är det en av mina kära skivspelare. Ikonen för systemhårddisken har jag ersatt med en mbp med samma bakgrund

Fräckt, en SL-1200 eller?

  • Medlem
  • 2008-05-23 14:42
Ursprungligen av joab:

Det här är mitt skrivbord. Har fixat lite med docken och i bakgrunden är det en av mina kära skivspelare. Ikonen för systemhårddisken har jag ersatt med en mbp med samma bakgrund

Cool bild, var hittar man den?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-17 13:06

Här kommer mitt,första bilden är som jag har nu,Bild 2 är så jag brukar ha...

Senast redigerat 2008-05-17 13:18
Ursprungligen av fedi-93:

Här kommer mitt,första bilden är som jag har nu,Bild 2 är så jag brukar ha...

Ytterligare en snygg stormönstrad tapet, tyvärr blev bilderna lite små så det är svårt att se

Hmm... Tycker jag känner igen bild nr.2
Är inte det någon från forumet som gjort den med lång slutartid?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-17 23:13
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Hmm... Tycker jag känner igen bild nr.2
Är inte det någon från forumet som gjort den med lång slutartid?

Inte vet jag...Hittade den på InterfaceLIFT

Ursprungligen av fedi-93:

Inte vet jag...Hittade den på InterfaceLIFT

Okej jag hade fel
Fast rätt likt ändå...
Flickr: magnur's Photostream

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-17 23:15
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ytterligare en snygg stormönstrad tapet, tyvärr blev bilderna lite små så det är svårt att se

Jag kan inte lägga in den högre än 100 kb...O:-)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-23 11:48

Just nu ...

Ursprungligen av Thomaz:

Just nu ...

Bakgrundsbild varifrån?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-30 10:51
Ursprungligen av henkebarn:

Bakgrundsbild varifrån?

Om jag ändå kunde minnas ... möjligt att jag snubblade över den på pixelgirlpresents, eller interfacelift.

Har ändrat om i docken sen sist, har nu lite pastell-tema.. så jag tänkte dela med mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-24 02:25
Ursprungligen av klarabara:

Har ändrat om i docken sen sist, har nu lite pastell-tema.. så jag tänkte dela med mig

Brutal-rosa!

Det var en jävlar massa diskar

Någon som vet hur det är möjligt att modda finder bar? Skulle vilja göra ett tema som passar 2d dockan i leopard. Vet att det ska gå då det finns några olika på nätet, men jag vet inte hur de fungerar.

Senast redigerat 2008-05-24 12:30

Här är mitt screenshot.

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Någon som vet hur det är möjligt att modda finder bar? Skulle vilja göra ett tema som passar 2d dockan i leopard. Vet att det ska gå då det finns några olika på nätet, men jag vet inte hur de fungerar.

Bump!

Ingen som vet?

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Bump!

Ingen som vet?

Förr fanns Shapeshifter men det programmet funkar inte under Leopard

Du kan läsa mer om det här: [unsanity] ShapeShifter - Change the look of Mac OS X by applying themes and more!

Jo, shapeshifter har man hört talats om.

MacThemes 2.0 » Blog Archive » Metal Muku Theme Released
Tänkte tex på denna, vet inte hur han lyckats. Dock väldigt sugen att göra egen med inspiration av Apples 2d dock/bezel

Ooops.

Senast redigerat 2008-05-26 21:22
  • Medlem
  • 2008-05-26 21:19
Ursprungligen av OscarPalmer:

Vill du visa dina vänners e-postadreser så där?

Ursprungligen av Baron:

Vill du visa dina vänners e-postadreser så där?

Ja. De är ju inte Al-Qaida eller något, men ok, en ny är nu nedan.

Simpelt, men till belåtenhet.

Detta är det jag har kört på längst nu, lagom minimalistiskt, inte en massa störande saker i bakgrunden. Lite modifierat för denna skärmdump dock; flyttade ikonerna så texten inte skyms av dockan, har annars dockan på "göm automatiskt". Använder dockan ytterst sällan, bara för att lite snabbt visa vilka program som är igång etc, samt för att ha tillgång till lite stacks (recent documents, hämtade filer och tidtabeller).

Bakgrunden är endast apple-loggan i alfatransparent vit kulör, sen har jag valt bakgrundsfärgen i inställningar för skrivbordsunderlägg. Ypperligt om man vill ändra nyans men ändå har kvar loggan i samma stil. La med loggan i inlägget också, utifall att någon vill "sno".

Ursprungligen av Noumenon:

...La med loggan i inlägget också, utifall att någon vill "sno".

Var är den? Försökte klicka i den till synes tomma rutan men inget händer:p

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Var är den? Försökte klicka i den till synes tomma rutan men inget händer:p

Haha, som sagt. den är genomskinligt vit klicka-dra (men det visste du nog redan)

Ursprungligen av Noumenon:

Haha, som sagt. den är genomskinligt vit klicka-dra (men det visste du nog redan)

Nä faktiskt visste jag inte det. Saken är den att jag klickade i fel halva (mitten/höger) av bildrutan och då hände inkentinken men nu har jag den.

hur gör man ?

Ursprungligen av Noumenon:

Detta är det jag har kört på längst nu, lagom minimalistiskt, inte en massa störande saker i bakgrunden. Lite modifierat för denna skärmdump dock; flyttade ikonerna så texten inte skyms av dockan, har annars dockan på "göm automatiskt". Använder dockan ytterst sällan, bara för att lite snabbt visa vilka program som är igång etc, samt för att ha tillgång till lite stacks (recent documents, hämtade filer och tidtabeller).

Bakgrunden är endast apple-loggan i alfatransparent vit kulör, sen har jag valt bakgrundsfärgen i inställningar för skrivbordsunderlägg. Ypperligt om man vill ändra nyans men ändå har kvar loggan i samma stil. La med loggan i inlägget också, utifall att någon vill "sno".

hur gör man länkar till time capsule mm så man ser på denna bild till höger

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-30 14:17

Det är väl bara att starta PS och skriva in ett  (alt+a)? ^^

Ursprungligen av Spiken:

Det är väl bara att starta PS och skriva in ett  (alt+a)? ^^

haha. det tänkte jag inte ens på, jag laddade ner en högupplöst bild. :">

Bevaka tråden