Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone visar "sim locked" med jämna mellanrum

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-28 16:54

min iphone har börjat strula lite genom att låsa sig själv typ en gång om dagen. Vad som händer är att det står "sim locked" och ja blir tvungen att fylla i pin-koden för att den ska funka igen. Problemet är att man aldrig vet när det händer och ingen kan ringa en eller messa under tiden simkortet är låst.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-05-28 16:57

Det verkar ju nästan som du har PIN-kod på ditt simkort aktiverat.
Kan du inte testa stänga av det? Lite halvt onödigt ändå.

Onödigt att ha PIN aktiverat?
Hur får du ihop det?
Skulle aldrig avaktivera min PIN-kod!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-31 12:01
Ursprungligen av PeeMaN:

Onödigt att ha PIN aktiverat?
Hur får du ihop det?
Skulle aldrig avaktivera min PIN-kod!

Vad fyller den för funktion? Tappar du telefonen är det väl bara att ringa sin operatör och spärra kortet.
Tjuven behöver bara sätta i sitt SIMkort för att använda telefonen. Bättre att spärra IMEInumret då....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-29 09:48

Hur låste du upp din iPhone? Det verkar som modem delen startar om av sig själv. Stänga av pinkoden hjälper då eftersom den kan starta upp igen utan att man måste skriva in pin koden. Kanske har du installerat något extra program som strular?

//Rob

Det är simkortet som glappar.. Testa att lägga en lite papperslapp mellan kortet och plasten,,

Funkade för mig...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-31 18:57
Ursprungligen av jurassic579:

Det är simkortet som glappar.. Testa att lägga en lite papperslapp mellan kortet och plasten,,

Funkade för mig...

Kan det bero på om man har använt ett turbosim med sitt sim kort? Tänkte att om ni har gjort det kan det vara så att kontakterna inne i telefonen har blivit intryckta något eftersom turbosim kortet är lite tjockare. Då hjälper det med en pappersbit.

//Rob

1
Bevaka tråden