Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visas Keynote 9 juni på TV?

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej, den 9 juni håller Steve Jobs ett presentation, antagligen kommer han visa nya 2.0 telefonen med 3G och kanske berätta att den kommer till Sverige, (är bara spekulationer inga källor men har det på känn ) men min fråga är om den kommer att sändas på tv? och i så fall vilken kanal?

//MVH Ludde57

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-05-28 23:09

Enligt tidigare erfarenheter så sänds keynoten inte på tv, den sänds inte ens direkt någonstans utan läggs upp som en QT-stream några timmar efter presentationen. Men det har blivit något av en tradition för många att hänga här i någon tråd och spy ut inlägg om alla trevliga nyheter som El Jobso visar. Själv gör jag som jag brukar, gömmer mig från alla nyheter till kl halv 11 ungefär på kvällen, och sätter mig då med en kopp varm choklad framför datorn och njuter av keynoten

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-28 23:10

Ja, hela keynoten ska ses i en följd utan spoilers i förväg. Allt annat vore att synda.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-05-28 23:16
Ursprungligen av lither:

Ja, hela keynoten ska ses i en följd utan spoilers i förväg. Allt annat vore att synda.

Sant, när man väl börjat med att kolla på en keynote utan att veta vad som hänt i förväg kan man inte ändra på det. Det är en härlig känsla som man dock får försöka dämpa ner lite, den blir oftast mer förväntansfull för varje keynote känns det som

Det tänkte jag också göra. Keynoten visas väl alltid på Apples hemsida? Eller hur får man tag på keynoten utan att surfa in på sidor som avslöjar en massa?

Att gå in på 99.se/mac för att hitta keynoten och samtidigt undvika spoilers blir svårt!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-05-28 23:40
Ursprungligen av henkebarn:

Det tänkte jag också göra. Keynoten visas väl alltid på Apples hemsida? Eller hur får man tag på keynoten utan att surfa in på sidor som avslöjar en massa?

Att gå in på 99.se/mac för att hitta keynoten och samtidigt undvika spoilers blir svårt!

Macrumors brukar alltid ha en spoiler-fri sida som de lägger upp en länk till streamen på så fort den kommit ut! När det börjar närma sig så kan jag länka här!

Ursprungligen av Legolas:

Macrumors brukar alltid ha en spoiler-fri sida som de lägger upp en länk till streamen på så fort den kommit ut! När det börjar närma sig så kan jag länka här!

Det hade jag uppskattat! Jag prenumererar förvisso på MacRumors RSS-feed, så jag misstänker att jag kommer få höra talas om keynoten framöver, men jag skulle absolut uppskatta om du länkade här!

Borde faktiskt vara värt en egen tråd dagen innan, så att folk är förberedda.

Själv ska jag poppa popcorn och dricka något gott (kanske svartvinbärssaft) och se keynoten i soffan och bara mysa! Ladda ner den och köra genom Front Row! Haha, nördar är vad vi är.
Vi är väl sådana som skulle fått stryk om vi gick i högstadiet...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-05-29 00:01
Ursprungligen av henkebarn:

Det hade jag uppskattat! Jag prenumererar förvisso på MacRumors RSS-feed, så jag misstänker att jag kommer få höra talas om keynoten framöver, men jag skulle absolut uppskatta om du länkade här!

Borde faktiskt vara värt en egen tråd dagen innan, så att folk är förberedda.

Själv ska jag poppa popcorn och dricka något gott (kanske svartvinbärssaft) och se keynoten i soffan och bara mysa! Ladda ner den och köra genom Front Row! Haha, nördar är vad vi är.
Vi är väl sådana som skulle fått stryk om vi gick i högstadiet...

Självklart kan jag länka! Gör inte misstaget som jag gjorde förra året; glömde Mail.app, Twitterific och Growl på, och när jag lyfte på locket till iBooken blev det tråkigt. Inte en lyckad kombination, och mitt nöje i att gömma mig från allt var sänkt till botten!

Jag antar att du också borde stänga av RSS-feeden, den lär ju visa vad som kommit på keynoten också

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-28 23:36

Ahh, Keynote och stream av Sigur Rós nya skiva på samma dag! Kan det bli bättre?

Där sa du något! Ska definitivt stänga ner Mail och mina RSS-feeds.

Tack för tipsen. Då väntar jag mig en rubrik i stil med "Keynote utan spoilers" från dig i nyhetssektionen kring den 8/6.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-05-29 00:09

Helt klart! Jag fixar en sådan tråd så fort jag märker att Macrumors fått upp sin sida!

Ursprungligen av Legolas:

Helt klart! Jag fixar en sådan tråd så fort jag märker att Macrumors fått upp sin sida!

Gott mos!

PeeMaN (urin-mannen?):
Drar mig i snoppen gör jag inte, men jag erkänner att jag får ceremoniella känslor vid keynotes.

Ursprungligen av henkebarn:

Gott mos!

PeeMaN (urin-mannen?):
Drar mig i snoppen gör jag inte, men jag erkänner att jag får ceremoniella känslor vid keynotes.

Haha, jag var ju inte överdrivet seriös i mitt inlägg
Historien bakom mitt nick är en lång och väldigt rumsren historia och det har inget med Urin att göra (Svenska P du vet?)

Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, jag var ju inte överdrivet seriös i mitt inlägg
Historien bakom mitt nick är en lång och väldigt rumsren historia och det har inget med Urin att göra (Svenska P du vet?)

Det tror jag inte på.

Ursprungligen av henkebarn:

Det tror jag inte på.

okej "henkeladugård"?

Haha, ni är verkligen extrema:D
"Jag ska dricka det här och göra det här och kanske dra mig lite i snoppen samtidigt som Steve Jobs busringer en ny Starbuck på sin nya Iphone 2.0"

Precis som Henkebarn säger så hade ni åkt på en fet kanna whopass om ni gick i högstadiet, och kanske ett kalsong-grepp eller två

För att gå helt off-topic:
Vad har man att "se fram emot" mer än Iphone 2.0. Jag tror inte det kommer vara så mycket nytt i den egentligen. Det känns ju som att in-you-face interface kommer vara detsamma fortfarande med tanke på 3G-flippen i firmware-betan.

Är det någon som har hört ryktas om något mer intressant=?
Typ om det kommer några nya fina program eller kanske en uppdatering av operativet eller något?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-29 08:10

Hade jag en egen TV-kanal hade jag säkert sänt keynoten om bara Apple tillät det. Skulle väl få några hundra miljoner tittare runtom i världen...

Jag har ett svagt minne av att 99mac ihop med Apple ( många år sedan ) hyrde en lokal ( Nalen ) där de närmast sörjande var inbjudna... några här var säkert med vid denna storbildsvisning. Ibland har det pratats om att om man hade parabol så kunde man förr i tiden lyckas med tricket att kolla på allt den vägen... fast om det var sant är jag osäker på. Nu för tiden så är det nog bara att kolla streamen eller hänga på en massa siter som direktreferar och det kan ju vara kul det med... om jag inte minns fel så har dom väl stoppat möjligheterna att köra trådlöst ut från arenorna och att vissa webbsiter kringått detta genom att SMS:a ut vad som händer.

Men var kommer den upp först? Apple YouTube - Broadcast Yourself. www.99.se?

Ursprungligen av Ludde57:

Men var kommer den upp först? Apple YouTube - Broadcast Yourself. www.99.se?

Apple QuickTime Guide - Apple Events

annars är de ju bara följa hela eventen på engadget.com, sitt på F5 och njut av alla nyheter före alla andra. eller åtminstonde samtidigt.

Ursprungligen av generuss:

annars är de ju bara följa hela eventen på engadget.com, sitt på F5 och njut av alla nyheter före alla andra. eller åtminstonde samtidigt.

Vi vill inte ha dem innan alla andra, vi vill se hela keynoten i sitt sammanhang utan spoilers!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-06-01 00:18
Ursprungligen av henkebarn:

Vi vill inte ha dem innan alla andra, vi vill se hela keynoten i sitt sammanhang utan spoilers!

Precis. Ett Keynote-wow blir mycket mer kraftfullt om du SER Steve Jobs samtidigt

Ursprungligen av Legolas:

Precis. Ett Keynote-wow blir mycket mer kraftfullt om du SER Steve Jobs samtidigt

Annars är det ju som att precis innan man sätter sig i biografen få veta hur upplösningen kommer vara. Inte kul alls, om man tycker om film.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-06-02 13:42

MacRumors kommer lägga upp en sida där du kan få "spolierfree" keynote.
Du kan fylla i din mail-adress och få länken till quicktimeströmmen mailad till dig när den släpps.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 21:30
Ursprungligen av soft:

MacRumors kommer lägga upp en sida där du kan få "spolierfree" keynote.
Du kan fylla i din mail-adress och få länken till quicktimeströmmen mailad till dig när den släpps.

kan du möjligtvis ge länken till denna sida också?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-02 22:48

Den lägger de själva ut kanske en dag innan det är dags. Länken sprids vanligtvis runt omkring hela Internet under dagen, du kommer säkerligen få se den på mac.feber.se, 99.se, engadget.com, gizmodo.com, tuaw.com, mfl. Bara att vänta. Håll ut!

Och vi nördar som prenumererat på dessa sajters RSS kommer ju knappast kunna undvika det

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-06-03 13:25

Är det någon som vet exakta "svenska tiden" för Steves Keynote?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-03 14:42
Ursprungligen av soft:

Är det någon som vet exakta "svenska tiden" för Steves Keynote?

Keynoten startar klockan 10 på morgonen lokal tid. Eftersom San Francisco är 9 timmar bakom oss är det alltså klockan 19. Streamen brukar vara uppe ca 1 timme efter presentationen. Så räkna med klockan 21.

//Rob

Bevaka tråden