Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IntelliScreen - kalender, mail, sms etc på lockscreen

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En av mina nya favoritapps!
Har tyckt Caterpillar/Kate är för dyrt men har varit ute efter något liknande för att kunna få lite info om nya mails, sms, kalenderhändelser etc på lockscreenen.
Nu är den här, i IntelliScreen!
Dessutom kan man få lite nyheter, sport, väder.
Enkel att ställa in, men det är en beta vilket man får ha i åtanke.
Rekommenderas!
Source:
intelliborn.com/repo

Var inne på Iclarified och såg att det är en del som fått problem med att touch-screenen inte fungerar och sådär... Tänkte installera det här för att det verkar vara ett bra och trevligt program... Vad har du för Iphone-version och vad har du hackat upp den med och sådär?

1.1.1 OOB
Nu på 1.1.4
iLiberty+
Inga problem med applikationen.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-30 23:31

har inte testat programmet ännu, men blev sugen när du sa att man kan få uppdateringar ang. sport. det är så att jag är ute efter ett program som stödjer svenska sporter. Först o främst allsvenska fotbollen iaf. De flesta "sport-resultat program" som finns till iPhone är ju oftast bara för amerikanska sporter. Så, funkar denna med svenska matcher osv eller finns det något annat resultat-program som har det?

Pontzy:
Tror inte det funkar med svenska matcher.
Men du kanske kan fixa något eget då den uppdaterade versionen (tror jag) stödjer RSS-feeds.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-02 15:31

Håller Fullständigt med *theplague*! AMAZING app.
IntelliScreen visas på LockScreenen.
Kommer på svenska inom kort oxå (förhoppningsvis).

Ursprungligen av matz:

Håller Fullständigt med *theplague*! AMAZING app.
IntelliScreen visas på LockScreenen.
Kommer på svenska inom kort oxå (förhoppningsvis).

Hur har du kunnat få det där snygga svarta utseendet? Och hur har du ändrat saker till svenska?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-03 05:35
Ursprungligen av greenone:

Hur har du kunnat få det där snygga svarta utseendet? Och hur har du ändrat saker till svenska?

Ahhh....har jobbat ihop med utvecklaren och översatt till svenska för honom och sen så har jag moddat lite själv och hängt med på MMi [New Killer App] IntelliScreen - Your "Slide to Unlock" Screen on Steriods - ModMyiFone.com | iPhone forums, iPhone hacks, iPhone unlock

That´s it! O:-)

Ursprungligen av matz:

Ahhh....har jobbat ihop med utvecklaren och översatt till svenska för honom och sen så har jag moddat lite själv och hängt med på MMi [New Killer App] IntelliScreen - Your "Slide to Unlock" Screen on Steriods - ModMyiFone.com | iPhone forums, iPhone hacks, iPhone unlock

That´s it! O:-)

Nice! Släpps den på svenska sen via AppStore?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-03 19:43
Ursprungligen av greenone:

Nice! Släpps den på svenska sen via AppStore?

*se ovan
Men troligvis får det en prislapp på mellan 5-15 US dollar i färdig version. Men det är bara en spekulation från mina egna chatts med utvecklaren.
Men för min egen del så är det värt allt smör i Småland om den slutgiltiga versionen av detta alldeles, för min privata del, utomordentligt användbara program IntelliScreen blir lite mindre batterikrävande bara så.

Intressant. Får vänta och se.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-04 22:47
Ursprungligen av greenone:

Intressant. Får vänta och se.

Nu behöver du inte vänta längre! 1.01 är ute nu och är det som är det "offentliga".

Ursprungligen av matz:

Håller Fullständigt med *theplague*! AMAZING app.
IntelliScreen visas på LockScreenen.
Kommer på svenska inom kort oxå (förhoppningsvis).

När kan tänkas att det kommer en svensk version?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-03 19:37
Ursprungligen av theplague:

När kan tänkas att det kommer en svensk version?

Omkring den 10 juni kommer förhoppningsvis den slutliga versionen att vara klar. Men som så mycket annat i iPhoneväg så kan ingen säkert säga precis.
Den svenska versionen kommer då troligtvis att ingå liksom engelska,spanska,ryska,tyska och franska verkar det som nu i.a.f.

Det är lite oroväckande nära den 9 juni och Apples/Steve J:s show men vad jag vet så har utvecklaren av IntelliScreen inget avtal att lägga upp den i Apple Store so far.

Bra idé, kasst utfört. Något så simpelt som att intelliscreen måste lägga sig över ens iPod-del när man lyssnar på musik fick mig att avinstallera direkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-04 22:45
Ursprungligen av mackeswissman:

Bra idé, kasst utfört. Något så simpelt som att intelliscreen måste lägga sig över ens iPod-del när man lyssnar på musik fick mig att avinstallera direkt.

Hmmmmm...men men.....det är välan bara att dubbleklicka på Homeknappen så kommer dina fina iPod reglage fram igen väl!!?? SÅ krångligt verkar det inte för mig i.a.f. Eller tänker du på något annat??

Jag har lite problem med vädret i intelliscreen, hur ska jag få in Göteborg?

har sökt lite och den " 4 siffriga koden" ska u vara ESGP... men får inte det att funka, någon som har koll?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-07 13:17

Intelliscreen weather

Ursprungligen av _pojke:

Jag har lite problem med vädret i intelliscreen, hur ska jag få in Göteborg?

har sökt lite och den " 4 siffriga koden" ska u vara ESGP... men får inte det att funka, någon som har koll?

•Skriv och försök med ESGG i den första rutan "Skriv din Stad eller Stad,Land".
•Skriv sedan Göteborg i rutan nedanför "Valfri platsbetäckning".

chok dee = lycka till O:-)

NJae, inga data tillgängliga... funkar det för dig matz? prövat lite med gothenburg gotebrg osv också men inget tycks hjälpa..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-07 14:29
Ursprungligen av _pojke:

NJae, inga data tillgängliga... funkar det för dig matz? prövat lite med gothenburg gotebrg osv också men inget tycks hjälpa..

Det funkar alldeles utmärkt för mig ja!
Men du ska Bara skriva ESGG i den första rutan "Skriv din Stad eller Stad,Land" inget annat!

Och nedanför skriver du Bara Göteborg.

testa det så får vi se....

Senast redigerat 2010-03-07 17:00
1
Bevaka tråden