Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in video med iPhone

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Saxar:

"Dreamcatcher has released version 1.1.6 of iPhone Video Recorder which features video and audio recording capabilities.

iPhone Video Recorder records audio and video to the compressed mpeg4 format, so the recording is space saving, an-hour-high-quality recording will be a file as small as 60MB. iPhone Video Recorder boasts a frame rate up to 15fps which guarantees better recording performance . With iPhone Video Recorder, recording is easy and enjoyable, you may play back the video, download it to a computer, or send it out by email as you wish.

This update includes - Audio Bit Rate control, four image quality options, audio input amp and four different video size modes.

To install IPhone video Recorder add the following source to installer; http://www.iphone-recorder.com/install2

"

Funkar bra. Bra ljud också. Skärmen blir svart först när man ska titta på ett klipp, men tryck på skärmen så kommer mediaspelaren upp.

Finns flera varianter att spara som och mkt annan funktionalitet. Efter några testkörningar vet jag faktiskt inte ens vad den fulla versionen ger för extra funktionalitet.

Jaha, det är ett 30 sekunders tak - läste jag nu.

Senast redigerat 2008-04-28 14:24

Ska testas!

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-05-02 12:01

sourcen värkar inte fungera. Hitta docl en fransk veriation av detta program, men lite jobbigt när man inte vet vad det står i inställningarna=/

Jag är grymt nöjd. Riktigt bra program som jag till och med har betalat för!

Edit: Sourcen är ändrad till: http://www.martin.är.dum.i.huvudet.nu

EDIT: Se inlägg längre ner.....

Senast redigerat 2008-05-11 23:18
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag är grymt nöjd. Riktigt bra program som jag till och med har betalat för!

Edit: Sourcen är ändrad till: http://www.iphone-recorder.com/install

Hittar bara iPhone Recorder.. Den spelar ju bara in ljud och inte video.. Var hittar jag så jag kan spela in video?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-05-04 13:49

hur får man över filmerna till datan sen då? måste man gå in via ssh å leta fram dom?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-04 17:29
Ursprungligen av torva:

hur får man över filmerna till datan sen då? måste man gå in via ssh å leta fram dom?

Mailsupport finns inbyggt i programmet. Kör du WLAN går det fort.

Lugnt!
Jag hittade det me den första nämnda Sourcen

Det var jag som var helt dum i huvudet när jag skrev inlägget lite ovanför. iPhone Recorder är bara för ljud men är skapad av samma företag/personer. Jag måste ha råkat hamna på den sidan i tron om att jag fortfarande befann mig på iPhone Video Recorder.

Den första sourcen är rätt: http://www.iphone-recorder.com/install2

Hahaha det är ingen skada skedd Martin
iPhone Recorder kan nog komma till användning vid tillfälle det också

2 riktigt sköna program iaf:)

Direktuppladdning till youtube är ju lite nördigt faktiskt.
Jag vet inte riktigt hur mycket användning jag har för videoinspelning, men det är kul att leka med.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-18 14:33

Hur är den jämfört med ShowTime?

Ursprungligen av kenjon:

Hur är den jämfört med ShowTime?

Jämfört med ShowTime är det helt enkelt BRA!!!
Spela in video med ljud av bra kvalité och kolla/dela med dig hur lätt som helst..
Jag betalade för det och det var inte en krona bortkastad!;)

Var sparas filmerna? Läggs filmerna på den stora partitionen eller på den lilla 300 mb's partitionen / Midmus

Ursprungligen av Midmus:

Var sparas filmerna? Läggs filmerna på den stora partitionen eller på den lilla 300 mb's partitionen / Midmus

Filerna sparas på den stora partitionen:)

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-01 11:52

Värkar som man bara får använda demo veriationen x antal gånger innan den låser sig helt ju=/ nu kan jag inte ens få över mina filmer till datan utan att behöva betala för programet, jävligt roligt=/ borde inte filmerna ligga nånstans på mobilen utan att man ska behöva maila över dom?

Nån som vet en fungerande source för att ladda hem Iphone VideoRecorder?

Ursprungligen av Santosricke:

Nån som vet en fungerande source för att ladda hem Iphone VideoRecorder?

Please add iPhone Video Recorder source http://www.iphonevideorecorder.com/install to your iPhone installer.

Ursprungligen av torva:

Värkar som man bara får använda demo veriationen x antal gånger innan den låser sig helt ju=/ nu kan jag inte ens få över mina filmer till datan utan att behöva betala för programet, jävligt roligt=/ borde inte filmerna ligga nånstans på mobilen utan att man ska behöva maila över dom?

Trist det där. Filerna finns sparade på den stora partitionen och du kan komma åt dom med program på din iPhone, du borde kunna hitta dom med t.ex. MobileFinder (du kan dock bara kopiera/flytta dom i din iPhone med detta program, inte från iPhone till dator..)
Rekommenderar dock inte att du gör det utan använder program som "Open SSH" eller liknande för att flytta dom från iPhone till dator..

Men jag ger bara lite tips som jag minns här, dubbelkolla vilka program du kan använda säkert utan att ställa till det i din iPhones programvara innan du börjar fiffla med det..

Kan sen tillägga att jag betalat för programmet och det funkar super!!
Men använder man det inte så mkt kanske man ska avvakta..

Hoppas detta var till lite hjälp iaf!!

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-09 17:48
Ursprungligen av Pain Reaper:

Trist det där. Filerna finns sparade på den stora partitionen och du kan komma åt dom med program på din iPhone, du borde kunna hitta dom med t.ex. MobileFinder (du kan dock bara kopiera/flytta dom i din iPhone med detta program, inte från iPhone till dator..)
Rekommenderar dock inte att du gör det utan använder program som "Open SSH" eller liknande för att flytta dom från iPhone till dator..

Men jag ger bara lite tips som jag minns här, dubbelkolla vilka program du kan använda säkert utan att ställa till det i din iPhones programvara innan du börjar fiffla med det..

Kan sen tillägga att jag betalat för programmet och det funkar super!!
Men använder man det inte så mkt kanske man ska avvakta..

Hoppas detta var till lite hjälp iaf!!

Tack för svaret. Har varit inne via SSH med WinSCP men hittar inte filmerna nånstans , letade runt i de flesta mapparna tror jag, letade efter någon mapp som borde heta VideoRecorder eller något liknande men hittade inget där heller, kanse ligger i nån mapp med nåt helt annat namn i så fall?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 18:19

Personligen så skulle jag inte betala ett enda öre för ett program som fungerar i jailbreakade telefoner. Det finns ingen garanti att det kommer att fungera. Bättre att vänta till AppStore kommer och se om det finns ett officiellt program som gör samma sak.

//Rob

Ursprungligen av torva:

Tack för svaret. Har varit inne via SSH med WinSCP men hittar inte filmerna nånstans , letade runt i de flesta mapparna tror jag, letade efter någon mapp som borde heta VideoRecorder eller något liknande men hittade inget där heller, kanse ligger i nån mapp med nåt helt annat namn i så fall?

Ok.. Jag har en mapp som Heter iPhoneVideoRecorder där mina filmer hamnar..
Jag hittar det med MobilePreview i mappen Media..

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-10 14:45

Nu hittade jag den, tack för hjälpen Hade missat totalt att det låg massa andra mappar utanför /root mappen

Ursprungligen av torva:

Nu hittade jag den, tack för hjälpen Hade missat totalt att det låg massa andra mappar utanför /root mappen

Bara glad att jag kunde hjälpa:)

Någon som testat detta på iPhone 3G?

Den ska dyka upp i AppStore snart enligt tillverkarna. De vet däremot inte hur de ska lösa problemet för oss som redan köpt iPhone Video Recorder. Jag hoppas att det händer något snart.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Den ska dyka upp i AppStore snart enligt tillverkarna. De vet däremot inte hur de ska lösa problemet för oss som redan köpt iPhone Video Recorder. Jag hoppas att det händer något snart.

Verkar ju vara att man får en upplåsningskod när man köper programmet så isåfall kan de ju vara snälla och bara låta nuvarande köpare få uppdateringen via App Store kostnadsfritt. Eller så är de snikna och låter en få köpa en ny kod för reducerat pris eller fullpris.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-08-02 14:05

Jag hörde något rykte, kommer inte ihåg vart, att Video Recorder finns i den amerikanska App store, någon som vet något?

Eller ännu bättre, kommer apple släppa något eget, det måste dem väl göra :S?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-21 02:37

Någon som vet Varför apple inte har detta från början?
Är det en fråga om prioritet eller något annat?
Som jag förstår så är det inte en speciellt svår sak att programera för utvecklarna hos apple...?

Trist att en sådan småsak som videoinspelning inte finns till "den mest avancerade mobilen" ? En feature som har funnits i Flera år till i princip alla mobiltelefoner med kamera i

Ursprungligen av f-our1:

Jag hörde något rykte, kommer inte ihåg vart, att Video Recorder finns i den amerikanska App store, någon som vet något?

Eller ännu bättre, kommer apple släppa något eget, det måste dem väl göra :S?

Ar det någon med ett amerikanskt konto som kan verifiera detta tro? Vore kul att veta!

EDIT:

Kollade på Dremcatchers sida (som har gjort iPhone Video Recorder) och där står det att man måste ha en Jailbreakad iPhone för att kunna installera iPhone Video Recorder..

Senast redigerat 2008-10-05 00:29
Bevaka tråden