Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Novation Remote Zero SL

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Chris från Focusrite/Novation var och hälsade på hos mig igår och visade bl a upp Liquid mix (som faktiskt verkar helt suveränt, men är Mac Only fram tills höst/vinter),
men även en ny controller som jag tror många kanske är intresserade av, Remote Zero SL

http://www.novationmusic.com/news.asp?id=134

Det är i princip en Remote 25 SL men utan klaviatur,
det var grymt skönt format på den och Automap-funktionen var riktigt nice (samma som på de med klaviatur).
Hela SL-serien kommer f ö bundlas med ett skönt mjukvarupaket innehållande en del sköna pluggar och program, men den kompletta listan kommer inte förrän i Juni - det är då deras avtal med de företagen börjar gälla.

Focusrite kommer med Saffire-kortet i LE version,
det är i princip samma kort fast utan DSP-kraft och fler, d v s 4 ingångar. Värt att notera är att det rullar på Intel-macarna.

http://www.focusrite.com/productdetails.asp?id=63&iRange=5

Hrmmm, låter inte alls dumt. Nu när jag, sakta men säkert, överger PPC och satsar på intel-macar så behöver jag ju se mig om efter schyssta FW-ljudkort.
Vad kan riktpriserna tänkas bli?

Åh, även jag måte köpa mig ett FW-ljudkort nu när jag har "switchat", voyne voyne... Jag får glida förbi och få en demo på något lämpligt...:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 18:06

Jag har redan beställt Zero SL, ska komma i Juni nån gång..

*längtar*

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-18 18:38

Vilket pris kommer Zero Sl att hamna på? Den ser rusktigt nice ut.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 18:43

Säljs i utriket för 349 eur, skulle nog tippa på strax under 4k i Svea rike ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-19 12:17

Hmmm...då blir det antagligen en sådan i framtiden, såvida den funkar så bra som den sägs göra. Jag förväntar mig en recension av den senare mr Don, bara så du vet.

Den ser ut att matcha den svarta macbooken också. Det är nice.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 12:24

HEHE, Jag ska bara se till att få den, och sen få tid att begripa mig på den, sen ska jag berätta lite om den ...

Den svarta macbooken är porrig, trist med "glossy" skärm bara.. otyg är det...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Har den dykt upp än? Grymt nyfiken!

De kom in i förrgår,
tillsammans med Focusrite Saffire LE och Liquid Mix.

Börsen och 4sound borde också ha dom på lager nu.

Ursprungligen av j antoni:

De kom in i förrgår,
tillsammans med Focusrite Saffire LE och Liquid Mix.

Börsen och 4sound borde också ha dom på lager nu.

Hur länge är du på plats idag ungefär tror du? Jag tänkte komma in och ta ett kik på den efter jobbet.

Sa-weet! :kaaaka!:

Fy på dig Spanky, det där sköter man via PM.

Men jag är här till stängning. Om det är fler 99:are som vill komma in och kolla på mig när jag poserar i tigertanga med Zero SL.

Ursprungligen av j antoni:

Fy på dig Spanky, det där sköter man via PM.

Men jag är här till stängning. Om det är fler 99:are som vill komma in och kolla på mig när jag poserar i tigertanga med Zero SL.

Miss av mig i upphetsningen! (över Zeron, inte tangas...)

Ok,
hur fungerar den nu då? Har du fått det att rulla ordentligt?

Jovars. jag har inte hunnit sitta så mycket med den men det är ju en väldigt kompetent maskin Jag har mest satt upp den att styra Monomachine och Machinedrum och det är hur smutt som helst. Bla kan ställa in knapparna att skicka CC i steg (typ, 0 16, 32... etc) så det blir nästan som att "spela" parameterlås.

Iom att jag inte kör någon mjukvara så har jag inte direkt testat automapning men med reasondemon men det gick helt smärtfritt. Kör man någon mjukvara som live eller reason så måste den vara perfekt.

Funkar jättebra som midiinterface och är väldigt snygg
Bra köp, gav en "nytändnng".

Jag antar lite lätt att ganska så många här nu hunnit testat dessa. Mjukvarudelen verkar vara riktigt schysst förutom den helt enormt irriterande detaljen att det tydligen inte ska fungera så bra med UAD-pluggar, men vad säger ni om kvaliteten på hårdvaran? Är rattarna/reglarna/knapparna bra?

Helt OK rattar & reglar för att vara en hemstudiopryl i plast för några tusenlappar. "Trumpadsen" har jag knappt testat, helt stumma och rätt läskiga. Knapparna är också lite konstig känsla i.

Jag har inte kört min jättemycket med UAD-pluggar, men har inte noterat att det skulle funka sämre än med nåt annat...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2008-05-08 16:48

Säger som Peter. Helt ok men trumpadsen _är_ läskiga! Displayen läcker ljus och summa summarum är det rutten plastkvalitet på resten (utöver rattar å reglar). jag har t.ex. redan slitit bort vissa tryckta grejer på min.

(Jag har en SL37 men det borde vara samma fast med klav)

Jomen nu har jag en zero där hemma.. och jäklar vad lättanvänd den är! Helt #"€% underbart! MEN.. jo.. den har definitivt problem med UAD-pluggar. Learn-funktionen verkar inte fungera tillsammans med några av UAs pluggar. Däremot så kan man bygga upp "automap-patches" manuellt mot dem utan alldeles för mycket strul.. så det spelar inte så stor roll ändå tycker jag.

Hårdvaran känns ok för priset som ni säger.. jag hade väntat mig något lite sämre.

1
Bevaka tråden