Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det verkar som om Telenor får iPhone?

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur går det för Telenor egentligen?

Känns som att dom missade tåget, både Vodafone och TeliaSonera hann före i Europa, men dom kanske annonserar det vilken dag som helst.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-15 22:20

vad hände med han bloggaren på byxorna nere?? han lovade ju att iphone skulle komma til sverige o telenor i mars-april,, ha ha

Ursprungligen av oykkh:

vad hände med han bloggaren på byxorna nere?? han lovade ju att iphone skulle komma til sverige o telenor i mars-april,, ha ha

Jag väntar fortfarande på ett nytt inlägg från han, men bloggen verkar helt nere. Kul hur han verkligen skrev att Telenor redan hade allt klart och att dom bara väntade på att börja promota

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-16 12:25

Telenor jobbar fortfarande på att få sälja iPhone - i Norge.

Telenor står visst i kön för att få köpa iPhone (ooops, Telia Sonera var det). Det står en fransman före, men han rullar nog ut.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-06-16 18:26

Telenor håller väl på med förhandlingar om att köpa TeliaSonera, så....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-16 18:41
Ursprungligen av buuyuu:

Telenor håller väl på med förhandlingar om att köpa TeliaSonera, så....

Kommer aldrig hända...

Patrik D:
"Jag väntar fortfarande på ett nytt inlägg från han, men bloggen verkar helt nere. Kul hur han verkligen skrev att Telenor redan hade allt klart och att dom bara väntade på att börja promota."

Är det så underligt om han inte skriver mer när han blir bemött så här småsnorkigt ?

Du är moderator, ska inte dom vara neutrala och inte göra negativa kommentarer om medlemmar på 99.se utan istället hjälpa till att föra diskussioner framåt ?

Ursprungligen av KaRo:

Patrik D:
"Jag väntar fortfarande på ett nytt inlägg från han, men bloggen verkar helt nere. Kul hur han verkligen skrev att Telenor redan hade allt klart och att dom bara väntade på att börja promota."

Är det så underligt om han inte skriver mer när han blir bemött så här småsnorkigt ?

Du är moderator, ska inte dom vara neutrala och inte göra negativa kommentarer om medlemmar på 99.se utan istället hjälpa till att föra diskussioner framåt ?

Jag tänker absolut inte vara "neutral", jag är en medlem som vill vara med och diskutera och ser till så att alla inlägg hamnar i rätt tråd och del, mitt jobb är inte att vara "neutral" och övervakande, jag är fortfarande en medlem i grund och botten.

Hade inte ens en aning om att den personen var medlem på 99.se, jag pratar nu om bloggen/hemsidan, inte om medlemmen.

Om du vill fortsätta diskutera detta så kan du PM:a mig.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-06-16 21:17

Läs bloggen så ser du att "snorkighet" är på sin plats. Han skrev och kommenterade mycket överlägset och skrev alla på näsan om hans "deep throat" inom Telenor och alla förhandsbesked han fått. Det visade ju sig att det var rent nys eller att någon drev med honom.

Jag får inte upp länkarna i inlägg 1 (bruten länk) så jag vet inte vad som står där. Ni kan alltså läsa den länken ? Får däremot upp länken i inlägg 6 och där står inget som ger intryck av att han är överlägsen. Så utifrån det tyckte jag att flera inlägg var småsnorkiga.
Sedan vet jag inte om det är rätt metod att vara småsnorkig mot överlägsna/snorkiga personer.

Patrik D:
Jag trodde faktiskt att moderatorernas roll är att ha koll på när trådar spårar ut och komma in med en kort kommentar om att folk ska hålla sig till ämnet el dyl. Visst har jag märkt att moderatorer är som alla andra medlemmar och ger/tar emot kunskap men har fått för mig att de väljer att vara lite neutrala för att kunna styra upp när det behövs.
Jag tycker inte att du skriver något fel eller inte gör ditt "jobb" men utifrån den info jag hade (kunde inte läsa bloggen och visste därför inte heller att den hade en tråkig attityd) hade det känts relevant med en kort kommentar. Fast inte är det en lätt uppgift att läsa mellan raderna och se när tråden blir lite överhettad ! Det är lättare att se det i efterhand när man läser alla inläggen i rad.

Ursprungligen av KaRo:

Patrik D:
Jag trodde faktiskt att moderatorernas roll är att ha koll på när trådar spårar ut och komma in med en kort kommentar om att folk ska hålla sig till ämnet el dyl. Visst har jag märkt att moderatorer är som alla andra medlemmar och ger/tar emot kunskap men har fått för mig att de väljer att vara lite neutrala för att kunna styra upp när det behövs.
Jag tycker inte att du skriver något fel eller inte gör ditt "jobb" men utifrån den info jag hade (kunde inte läsa bloggen och visste därför inte heller att den hade en tråkig attityd) hade det känts relevant med en kort kommentar. Fast inte är det en lätt uppgift att läsa mellan raderna och se när tråden blir lite överhettad ! Det är lättare att se det i efterhand när man läser alla inläggen i rad.

Jag förstår inte riktigt vad jag skrev som var så snorkigt eller otrevligt, du borde läsa hans blogg (alla inlägg).

Haha, den där Byxorna Nere-bloggen var ju hillarious
"våra källor säger"
"våra källor har kommit med påståenden som stämt tidigare, vilket gör informationen HÖGST trovärdig" =D

Man kan ju bara utgå ifrån att något av två scenarion inträffat:
1. Någon bestämde sig för att killen skulle förlöjligas och gav honom BS som han svalde med hull och hår
2. Telenor tog fram skumpan i förtid och förberedde sig faktiskt med en stor kampanj. Och hans "källor" var pålitliga vid tidpunkten... Sen att det sket sig är ju inte hans fel

Karo, det är bloggen Byxorna nere vi visar den osminkade sanningen som diskuteras och inte KidMasters bilder. Bara så du vet!

Patrik D skrev:
"Jag förstår inte riktigt vad jag skrev som var så snorkigt eller otrevligt, du borde läsa hans blogg (alla inlägg)."

Som jag skrev redan i mitt förra inlägg kan jag inte läsa Kidmasters första inlägg i den här tråden (dvs de två första länkarna när han startade tråden). Jag får bara upp en ruta med ett frågetecken i. Så jag vet inte vad som står i de länkarna.
Är det alltså länken Byxorna nere vi visar den osminkade sanningen/Ajohansson som många reagerat på ? Det kunde jag knappast veta. Jag kan bara läsa Kidmasters länk kl 18:17 där det står "blogger" och tyckte att kommentaren från tex oykkh:
"vad hände med han bloggaren på byxorna nere?? han lovade ju att iphone skulle komma til sverige o telenor i mars-april,, ha ha" var nedlåtande.
SÅ brutna länkar kan ställa till en del.....

Sen beror nog min reaktion att jag blir lite trött på den ibland grabbiga och snorkiga attityden på 99.se. Kanske inget ställe för tjejor egentligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-18 00:07

Blir väl alltid en grabbig stämning på ett ställe med 98% grabbar. Samma som att det blir en tjejjig stämning på ett ställe med 98% tjejer.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-06-18 12:16

Bara för att män (och pojkar) är i majoritet behöver ju inte attityden vara grabbig.

Blir väl alltid en grabbig stämning på ett ställe med 98% grabbar. Samma som att det blir en tjejjig stämning på ett ställe med 98% tjejer.
Ja, det stämmer nog om du menar att kvinnor är mer konflikträdda och hellre försöker jämka ihop sina åsikter så alla kan vara nöjda. Gäller förstås inte alla men om jag hårddrar lite så....

Bara för att män (och pojkar) är i majoritet behöver ju inte attityden vara grabbig.
Nej, det behöver inte vara så. Har läst jättefina inlägg/komentarer här på 99.se som män har skrivit. Men det räcker nog med några få bråkstakar som måste "pinka revir" för att det ska bli tråkig attityd.

Lösningen för mig är nog att låta bli att leka mammy och inte försöka hjälpa de som jag uppfattar som "utsatta". Moderatorerna gör oftast ett bra jobb tycker jag och stoppar bråkstakarna.

Som jag skrivit tidigare, håller er till ämnet! En sådan här diskussion passar sig bra på Supporter delen av 99.se.

Okey, okey jag fick klart för mig att Telenor försäljarna har noll kolla idag!
Gick fram till en "Telenor Express" disk och frågade Tjejen som stod där om jag kunde få köpa en iPhone?
Då svarade hon att hon inte hade någon att sälja ÄN.....
Då jag kontrade med att fråga om det bara var Telia som skulle sälja den svarade hon:
Det är inte klart än, men Telia har fått den första versionen som bara klarar GSM.

Efter att jag pratat med en del Telenor försäljare inser jag att dessa är rena skämtet.

Får be om ursäkt till alla som läst mitt meningslösa inlägg om SKÄMTARNA Telenor
//Svante

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-23 13:44

Kidmaster: Vad förväntar du dig när du går fram till en tuggummituggande fjortis i ett Telenor Express stånd? De är endast inhyrda för att få folk att skriva på papper och har inte någon utbildning alls från Telenor när det kommer till andra tjänster/produkter.

Bevaka tråden