Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Defragmentera tomt utrymme

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Kanske är fel forum men jag tänkte att någon här måste ha funderat på samma sak som jag.

Har hittat en del andra defraggers än Windows egna inbyggda bla ett par som kan defragmentera windows pagefile, eller swapfilen kanske det heter på swengelska.

Men jag har märkt att vissa väldigt stora filer, tex video filer kan inte datorn skriva i ett sammanhängande fragment ifall det tomma utrymmet på hårddisken är fragmenterat.

Finns det inget enkelt lättförståeligt program man kan ladda hem som defragmenterar det lediga utrymmet på hårddisken?

Öhm... det är ju filerna man defragmenterar. Inte där det inte finns filer. Defragmentation - Wikipedia, the free encyclopedia

Fast Windows inbyggda konsoliderar även till viss del filerna så mängden tomt utrymme blir mer sammanhängande.

Jag använder förutom Windows inbyggda även Pagedefrag
PageDefrag
och Contig med Power GUI
Download Power Defragmenter 2.0.125 - Power Defragmenter takes defragmentation process to a whole new level - Softpedia
fungerar bra tillsammans.

PageDefrag kör jag åxå, verkar bra att kunna defragmentera systemfilerna å sånt.

Contig har jag prövat men inte förstått mig på?
Hur funkar det egentligen, är det meningen att man ska lägga det på en dos diskett eller vad?
Jag hajjar inte. Kan de defragmentera alla filerna på hårddisken på en gång, eller bara en specifik fil jag väljer?

Men aHaaaaa´ , Power Defragmenter is a GUI (Graphic User Interface) application for program Contig... Nu börjar jag hajja mera

Laddar hem nu och testar...

Hoppas jag inte låter allt för okunning *lol* det är bara det att jag ej gått in på djupet med fragmenterade filer och sånt.

1
Bevaka tråden