Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 3.0 nu i skarp version

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Robo-X:

Det har alltid varit så på 99.se. Man måste välja advanced för att det ska fungera. Gäller för övrigt Safari också.

//Rob

Hmm, weird. Ska testa med detta inlägget!

edit:
efter att det inte gått att ändra i firefox utan att trycka på avancerat, testar jag nu i safari utan att trycka på avancerat (bara på redigera-knappen då alltså)

edit2:
Fortfarande i safari
Alltså funkar det i safari men inte i firefox.
Trycker endast på "redigera"-knappen som jag alltid gjort för att redigera inlägg i efterhand. Ingen avancerad-knapp alltså.

Senast redigerat 2008-06-19 12:36

Test.

Edit. Fungerar i Firefox, som det alltid har gjort. Grejen är den, att sidan inte autouppdateras efter att man har redigerat, utan man får själv göra det för hand (F5, CMD+R).

Edit2. Ändringen äger givetvis rum, även om man inte uppdaterar sidan själv. Det är bara det att man själv inte ser den förrän man har laddat om sidan.

Ursprungligen av ztaafen:

Test.

Edit. Fungerar i Firefox, som det alltid har gjort. Grejen är den, att sidan inte autouppdateras efter att man har redigerat, utan man får själv göra det för hand (F5, CMD+R).

Edit2. Ändringen äger givetvis rum, även om man inte uppdaterar sidan själv. Det är bara det att man själv inte ser den förrän man har laddat om sidan.

Njaaaeee, isf borde mina ändringar gjorda i firefox synas i mitt inlägg ovan nu.
Skrev nämligen en "edit: provar nu i firefox utan att trycka på avancerat".
Har provat igen och igen, fungerar inte.
Utför exakt samma steg i safari och firefox:

1. Trycker på redigera
2. skriver
3. trycker spara

Spelar ingen roll om jag uppdaterar eller ej, det är bara i safari jag ser någon ändring.

Märkligt att det skiljer så mellan datorer :S

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-06-19 22:02

Si, problemet är löst

Hur gör man så att adressfältet fyller i adress och inte massor sökgrejer?

Ja, jag önskar också att adressfältet INTE fyller i adresser till bokmärken, utan endast besökta adresser. När jag rensar historiken vill jag inte ha några resultat i adressfältet.

  • Medlem
  • Mark
  • 2008-06-20 08:31

Nån här som har telias e-leg och firefox 3? jag kan (när jag kör testen på telias hemsida) logga in men inte "underteckna". Får upp fönstret för att skriva under men jag kan inte använda det (dvs. jag kan inte skriva in mitt lösen eller klicka på några knappar i det)...

Ursprungligen av varpan:

Nån här som har telias e-leg och firefox 3? jag kan (när jag kör testen på telias hemsida) logga in men inte "underteckna". Får upp fönstret för att skriva under men jag kan inte använda det (dvs. jag kan inte skriva in mitt lösen eller klicka på några knappar i det)...

Precis samma problem här....
Jag avskyr Telia E-leg.
När ska dom uppdatera den till Intel mac?

Ursprungligen av EricBradley:

Precis samma problem här....
Jag avskyr Telia E-leg.
När ska dom uppdatera den till Intel mac?

Vissa sidor jag har problem med "knappar" bla. Telia, så kör jag webbläsaren Shiira 2.2. Då fungerar det för mig. Gäller många webbsidor. Kanske är den windowsbaserad ? Har bara shiira till dessa "problem".
Shiira 2.2 (build080118) software download - Mac OS X - VersionTracker

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-21 05:48
Ursprungligen av adress@mac:

Vissa sidor jag har problem med "knappar" bla. Telia, så kör jag webbläsaren Shiira 2.2. Då fungerar det för mig. Gäller många webbsidor. Kanske är den windowsbaserad ? Har bara shiira till dessa "problem".
Shiira 2.2 (build080118) software download - Mac OS X - VersionTracker

Varför inte använda Safari? Shiira använder ju WebKit då kan man direkt köra originalet.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Varför inte använda Safari? Shiira använder ju WebKit då kan man direkt köra originalet.

//Rob

Se "varpan" inlägg ovan. Med Shiira funkar knapparna - inte med Safari.
Då är det ju enkelt att inte använda Safari just till det - eller ? Realitet.

Bevaka tråden