Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, skärmen ur led?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, tappade precis min macbookpro på min säng, mjuklandning ingen fara för plåten osv, men den landade så att skärmen fick kraft och slog över, du vet man kan bara ta bak skärmen en viss mängd sen stannar det, och kraften fick den att överstiga den mängden. Så nu kan jag dra back den lite extra, men den är mycket "lättare". Alltså nu stannar inte skärmen i ett läge utan om jag sätter den så att den formar ett skarpt "V" du vet har skärmen endast 2cm öppen går den igen av tyngden i skärmen!!!
Alltså spärren funkar inte längre, e det något jag kan fixa eller be tex kullande att fixa? För det är oerhört störande och ökar slitaget oerhört!!

Väl mött

Jag

Lämna in den. Bryt inte i onödan, då kan kablar etc gå av och då blir det bara dyrare.

Vilken model av Pro köpte du, och hur länge sedan var det? Skärmar är oftast det dyraste att laga i en laptop.. =/

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-20 22:01

Med lite tur så är det bara gångjärnen som måste justeras om men Apple Care eller garantin kommer inte att täcka det. Det kommer du nog att få ta på din hemförsäkring.

//Rob

1
Bevaka tråden