Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone, utan bindningstid?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man vill köpa iPhone utan bindningstid verkar man bara behöva en vän som:

1. Har Telia abonnemang idag med mer än tre månader kvar på bindningstiden.

2. Inte har intresse av iPhone i övrigt.

"Om du har mer än 3 månaders bindningstid kommer du att kunna köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):
iPhone 3G 8 GB: 4695 kr
iPhone 3G 16 GB: 5495 kr "

Eller tänker jag fel?

Isf är det ju bara att teckna ett eget tillsvidare abonnemang och invänta en unlocker?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-06 23:42

tjena patrick... att unlocka iphone 3g kommer bli en enkel match.. troligen så kommer det gå på sekunden:D

Ja, fast vad jag menar är att man på det här viset får telefonen utan något abonnemang, även om den som sagt fortfarande är låst till telia.

  • Medlem
  • 2008-07-14 17:13
Ursprungligen av Osten10:

tjena patrick... att unlocka iphone 3g kommer bli en enkel match.. troligen så kommer det gå på sekunden:D

Jag förstår inte hur du kan påstå det när det inte finns något "unlock" ännu. Alla hoppas och tror att det blir som du säger, men det är för tidigt att hävda att det kommer att bli så.

Tycker jag

Så om man hittar en bekant med ett Telia abonnemang som har mer än 3 månader kvar så kan man få kan den köpa iPhone för 5495 kr (16gb)?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-21 08:30

Kommer telefonen isåfall fortsätta vara låst till Telia eller kan jag slänga i t.ex ett simkort från 3?

jag satt och läste på telia.se och kom fram till samma slutsats som dig av den informationen jag kunde hitta. enklast är väl att ringa och fråga om man orkar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 08:42

zarar: Du har varit reggad här i över ett år och ändå ställer du en fråga som besvarats sådär en miljard ggr senaste tiden... NEJ!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-21 09:14
Ursprungligen av Trineo:

zarar: Du har varit reggad här i över ett år och ändå ställer du en fråga som besvarats sådär en miljard ggr senaste tiden... NEJ!

Att jag varit reggad i över ett år säger väll inget om hur bra koll jag har på detta, jag letade runt och hittade inget om det. Men tack för ditt trevliga svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 09:27

Nej, men det har skrivits spaltmetrar i media, massor med trådar på de flesta forum och det finns även topics på detta forum med namn som antyder direkt att telefonen är låst till Telia.
Sen finns det ett sökfält i forumet också.

Orsaken till det snäsiga svaret är att folk kommer in i trådar och ställer frågor som besvarats åtskilliga ggr utan att ens göra ett försök att hitta svaret själv först och det skapar bara en massa irritation.

Men sorry om det var för snäsigt, det är nog bara tidig måndag.

Anledningen till att frågan kommer upp är väl just för att många trodde/tror att Pwnagetool 2.0 kan låsa upp iPhone 3G..
För många så betyder Jailbreak = Unlock. Som ni vet så är det fel.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-23 11:49

Activate - aktivera
Unlock - låsa upp för valfri operatör (Simkort)
Jailbreake - låsa upp för tredjepartsprogram (Installer.app)

  • Medlem
  • 2008-07-27 22:58

nån som vet om man kan slänga in ett telia kontantkort ( eller halebop) ?
har en kompis som kan förlänga abbonemang på sitt jobb, så han köper den åt mig.( har tele2 just nu annars)

för man måste väl ha ett nytt 3g simkort har jag hört. och kan jag aktivera den i itunes utan att ha den riktiga simkortet alltså det abbonemanget som telefonen är köpt på? ( hoppas ni förstår)

ve inte om det är smart att ringa telia o fråga ...visst man kan säga att man ska ha telefonen både på jobbet o privat o att man behöver byta simkort då.......x-sim kansek är nåt att ha då?

tacksam för svar då man börjar bli riktigt sugen och kompisen vill ha svar snart om han ska dra ner till telia i veckan

Ursprungligen av _r2d2:

nån som vet om man kan slänga in ett telia kontantkort ( eller halebop) ?
har en kompis som kan förlänga abbonemang på sitt jobb, så han köper den åt mig.( har tele2 just nu annars)

för man måste väl ha ett nytt 3g simkort har jag hört. och kan jag aktivera den i itunes utan att ha den riktiga simkortet alltså det abbonemanget som telefonen är köpt på? ( hoppas ni förstår)

ve inte om det är smart att ringa telia o fråga ...visst man kan säga att man ska ha telefonen både på jobbet o privat o att man behöver byta simkort då.......x-sim kansek är nåt att ha då?

tacksam för svar då man börjar bli riktigt sugen och kompisen vill ha svar snart om han ska dra ner till telia i veckan

Halebop funkar finfint på en iphone köpt hos telia!

  • Medlem
  • 2008-07-27 23:32

nice då borde ju telias kontant kort också funka rent logisk

undrar om man kan behålla sitt nummer? kanske är x-sim som gäller då om inte den kan bli hackad får surfa runt lite hur man gör.

skulle va kul att veta om företagets fri data inställningar går till sim eller iphonen...för då kunde man ju använda hans företags data avtal hehe

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-28 10:17

Halebop, äldre kort lär fungera. Inte nyare.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-28 11:09
Ursprungligen av _r2d2:

skulle va kul att veta om företagets fri data inställningar går till sim eller iphonen...för då kunde man ju använda hans företags data avtal hehe

Fri data går alltid till abbonemanget (dvs SIM kortet), inte kopplat till en telefon.

  • Medlem
  • 2008-07-28 14:49

ok tack kainen bra att veta , väntar förbryllt på telesamtal från kompisen om vad han fick för pris på iphonen hoppas på under tusenlappen

1
Bevaka tråden