Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sänka volymen i Apple TV?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple TV har tyvärr inte en volym funktion vilket den borde ha, med tanke på att man i dagens läge har flera apparater kopplade till TVn.

Mitt problem är att digitalboxen har låg volym, vilket gör att man måste höja TVn ganska mycket, och Apple TV har hög volym, och då måste man sänka TVn.

Finns det något sätt att sänka volymen i Apple TV så de jämnar ut sig med digitalboxen och DVD spelaren? Det är ju trots allt OS X i den, så man borde kunna sänka huvudvolymen på något sätt.

Ingen volyminställning i ATV:n. Full ös hela tiden.
Digitalboxen brukar väl ha en volyminställningen och då borde du ha den på max alt. på en lågnivåutgång utan justeringsmöjligheter.

Ursprungligen av Johan Gunverth:

Ingen volyminställning i ATV:n. Full ös hela tiden.
Digitalboxen brukar väl ha en volyminställningen och då borde du ha den på max alt. på en lågnivåutgång utan justeringsmöjligheter.

Min TV har volymen 0-70, och med Apple TV så brukar jag ha 7-8 på TVns volym MAX, med digitalboxens högsta volym kan jag ha TV på 40-50 och få en bra volym.

Nu kanske du förstår mitt dilemma, det är inte lite volymskillnad vi pratar om

Skälet till att det inte finns någon volymknapp är väl att ATV kör en digital signal ut?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-27 13:48

Volymen går inte ändra även om du kör analog signal ut, vilket jag tycker är konstigt. Det är ju inte alla som har ljudet från AppleTV kopplat till TV:n. Jag kör ljudet in i en ljudanläggning och då hade det ju varit skönt att slippa en extra fjärr för volymen

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-08 19:52

I bruxen står det i förklaringen för knapparna på fjärren,
+ = höj volym
- = sänk volym

Är det en "allmän" bild dom satt in där måntro?

1
Bevaka tråden