Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktiverings-processen offline/överbelastad

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .

grattis

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 20:06

3G nätet hos O2 i Irland är nere, man kan inte connecta till iTunes och MobileMe fungerar fortfarande inte.

No good and very un-Apple...

snälla apple jag lovar att komma till usa och städa era privata toaletter, bädda sängen mm. bara ni får min iphone reggad

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 20:16

jag skulle pröva aktivera.. det tuggade på och fick bara upp felmeddelanden om network error. fick dock plötsligt ett sms från telia att fria sms är aktiverat från och med i morgon.. då kunde jag komma in i telefonens gränssnitt. så pröva skicka ett sms till telefonen när den står där och tuggar..

vilket jävla skit!
Känner mig grundlurad på detta Iphone-piss!
Fan ta både Apple o Telia.
Apple utnyttjar sina trogna kunder så fruktansvärt mycket.
Aldrig mer en Iphone!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 20:34
Ursprungligen av mazeson:

vilket jävla skit!
Känner mig grundlurad på detta Iphone-piss!
Fan ta både Apple o Telia.
Apple utnyttjar sina trogna kunder så fruktansvärt mycket.
Aldrig mer en Iphone!

Du måste vara riktigt förbannad att du reggar dig på forumet bara för att säga att du är arg på Telia och Apple.

Nu känner jag mig lite som djävulens advokat men problemet med iTunes är knappast Telias fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 20:41

Är det någon som vet i vilka/vilket land servern/servarna ligge. tänkte bara att man skulle vilja veta så man vet vilken tid man ska prova igen för man har ju inte tid att sitta och hålla på att försöka och försöka om alla jenkare får förtur till servern ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 21:07

äntligen erläktat nu fick jag det att fungera

är det bara jag som inte har någon teckning på telia

nä men det är Telia som står för abonnemanget och borde ha upplyst om hur telefonen skulle intialiseras för att kunna användas som telefon. Jag skiter i ITunes Store. Dårför är jag besviken.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-11 20:53

An unknown error -4
Det blir bara värre och värre med tiden. Ju fler användare desto sämre komfort. Gäller allt från toastolen till iPhone. Visserligen var priser för låga för att få bra service.

Får alla "An unknown error -4" felet? Jag får aldrig det.....jag får bara: "Vi kunde inte utföra din iTunes stpre-begäran. Nätverksanslutninge kopplades ned pga. en tidsgräns. Försäkra dig om att din nätverksinställningar är korrekta och att din nätverksanslutning är aktiv och försök igen."

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 21:05

fick ett sms. därefter startade aktiveringen. så tips: skicka ett sms till er själva!!!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-11 21:06
Ursprungligen av Edition:

Får alla "An unknown error -4" felet? Jag får aldrig det.....jag får bara: "Vi kunde inte utföra din iTunes stpre-begäran. Nätverksanslutninge kopplades ned pga. en tidsgräns. Försäkra dig om att din nätverksinställningar är korrekta och att din nätverksanslutning är aktiv och försök igen."

Min stackars fru får det meddelandet också, medan jag sitter med min och har kul...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-11 22:47
Ursprungligen av gunek:

Min stackars fru får det meddelandet också, medan jag sitter med min och har kul...

Nu är även frun igång och synkar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 21:06

Så äntligen! Nu är jag inne!

För mig funkade iTunes fint, men själv väntar jag på att Telia ska komma igång. Deras datorhaveri i går gjorde att de tog emot abbonemangsuppgifterna för hand och nu har de en back-log på cirkus 200 beställningar.

Till en kund som var inne i butiken och klagade när jag var där sa de att det nog skulle funka under nästa vecka.

Kul.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-11 21:07

Nu gick det för mig!!!

japp skicka ett sms till den,då verkar det funka??!!

  • Medlem
  • 2008-07-11 21:13

Finally... Äntligen slapp jag -4 och vips är telefonen igång och nu synkas kalendrar, musik och bilder för fullt.. Tog bara ca 6 timmar.

Nu är det dags för en 18-årig Highland Park. Här ska firas !!

/Uffe

Jaaaa......funkade för mig nu!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 21:13

Jag skrev samma under fel forum, sorry om det blir dubbelpost!

Jag stängde ner itunes, så efter en liten stund plingade det till i telefonen så var den upplåst.

Nu när jag ansluter till iTunes, frågar den "Det fins en uppdatering tillgänglig för operatörsinställningarna på din iphone. Vill du hämta den nu?"

Vad kan detta vara? Är den bara aktiverad kanske, men inte operatörslåst?
Eller är det bara datainställningar m.m? Nä men det funkar att surfa på 3G.

Om man går under Carrier, så ser man Telenor, Comviq, Sweden 3G, SWEDEN (3G) och TELIA S som valbara.

Ursprungligen av Zoega:

Om man går under Carrier, så ser man Telenor, Comviq, Sweden 3G, SWEDEN (3G) och TELIA S som valbara.

Aha, låter intressant

det funkar! men så här får det inte gå till o jag fattar fortfarande inte varför man ska koppla upp sig mot ITunes stores för att aktivera telefonen. Sånt vill jag inte veta av!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-11 21:15

NU GICK DET! Wohoo!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-11 21:16

By the way. Samma sak här. Kom in i telefonen när jag fick ett sms, men jag kom inte in i iTunes förrän jag försökte ringa en vän...

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 21:17

We Are Live Baby!

funka för mig me, det enda som inte funkar är att få ett konto

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-11 21:20

Visst kan det vara frustrerande när aktiveringen är överbelastad, men ibland undrar man vad medelåldern är på 99.se. Det är liksom ett par tusen stycken i minuten som försöker tok-spamma apples servrar. Går nog inte att bygga ett system som klarar den belastningen helt utan vidare.

Nu skall jag fortsätta att älska med min lur, som funkade klockrent att aktivera vid 11.10 idag.

Skål!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 21:41

verkar ha släppt, funkade mig för mig nu också äntligen!

Bevaka tråden