Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G - svart vs. vit?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-13 02:55

Ni som köpt iPhone 3G, vilken färg är egentligen snyggast? Hur är den nya baksidan? Blir den lätt repig, då den är blank?

/Johan

jag köpte en vit. I mina ögon snyggast och dem vita baksidan ser inte alls så flottig ut som min svågers svarta. Repor hoppas jag slippa ett tag till;)

Din svåger behöver tvätta sig, den svarta är snyggast!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 08:20

Jag tycker den vita är klart snyggast och dessutom mer praktisk då fingeravtryck inte syns lika tydligt. Dessutom är det bara 16 Gb-versionen som finns i vitt, så har man vitt så är det ju en tydlig signal om att man har den bättre...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 08:33

Vit är ju klart Macigast. Men en aluminium modell med 64 GB med namnet iPhone 3G Pro hade ju inte varit fel. Bara den inte kommer inom den närmaste 18 månaderna.
Om man jämför fram och baksidan på min vita blir ju skärmen betydligt grisigare.

Jag fick ju inte möjligheten att köpa en svart 16 GB så det blev en vit, och jag ångrar mig verkligen inte, tycker det är skitsnyggt med kontrasten mellan den svarta framsidan och den vita baksidan, dessutom är det väldigt läckert med en vit telefon

Sedan tycker jag plasten verkar väldigt stryktålig då jag inte kan upptäcka några repor.

Har blivit en bra kompis till min vita MacBook!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 11:00

Det är väl individuellt vilken färg man tycker är snyggast, så någon konsensus i den frågan lär vi ju inte komma till.

För egen del så valde jag den svarta för att jag tycker den är mer diskret än den vita. Men jag tycker att båda modellerna är väldigt snygga. Framsidan blir ju lika "kladdig" på båda modellerna dock. Baksidan verkar hyfsat väl skyddad mot repor, men hittills har jag varit vääääldigt försiktig med telefonen. Vi får se om några veckor helt enkelt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 11:25

Vit helt klart!
Är toknöjd med min vita och den är ju såååå snygg!

Dock är nog frugan mindre nöjd med den... hon tycker den upptar lite för mycket tid.

jag funderar endå på en vit, den är rätt snygg, som någon sa, kontrasten där mellan den svarta framsidan och den vita baksidan.

jag tycker det suger bara att telia inte hade nå utställningsex man kunde klämma på.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-13 21:39

håller inte alls med någon av er, jag tkr svart lätt är snyggast! men smaken är ju som baken

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 21:50
Ursprungligen av Sajmoon:

håller inte alls med någon av er, jag tkr svart lätt är snyggast! men smaken är ju som baken

En del av "oss" tyckte den svarta var snyggast och andra att den vita var snyggast. Om du inte håller med NÅGON av oss, vad tycker du då egentligen?

Ursprungligen av ridax:

En del av "oss" tyckte den svarta var snyggast och andra att den vita var snyggast. Om du inte håller med NÅGON av oss, vad tycker du då egentligen?

Den gamla telefonen är snyggast förstås

Några schyssta referensbilder tagna IRL vore riktigt najs. Särskilt vad gäller de båda baksidornas flottgihet och repor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-14 06:56
Ursprungligen av Salmonella:

Några schyssta referensbilder tagna IRL vore riktigt najs. Särskilt vad gäller de båda baksidornas flottgihet och repor.

iLounge

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-14 11:58
Ursprungligen av ridax:

Efter att ha sätt bilderna på svarta och den vita baksidan så har jag bestämt mig för en vit... men får vänta tills det kommer någon upplåsning eller med någon annan operatör än felia ;).

/Johan

Kolla in den här för bra jämförelse.

1
Bevaka tråden