Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka butiker har någon iPhone 3G kvar?

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag undrar om det är någon som vart i Kalmar och köpt sig en "Äpple iTelefon 3G" och har en hyffsad uppfattning om hur många telefoner det finns kvar?
Hur lång kö var det ungefär t.ex?

Men man kan ju skriva in lite info om alla andra platser här i det avlånga Sverige som säljer iPhone!

Så att vi lite lata människor som inte orkade köa, vet om vi ska ge oss ut i regnet eller om vi lika gärna kan sitta hemma?

Med tanke på att väntetiden på nästa sändning enligt Telia är minst tre veckor borta på 16 GB modelen, så ta chansen! Ut i regnet med dig!

Luleå är troligen slutsåld nu

Mer än 80 köandes klockan 10 och det fanns ca 80 telefoner i butiken

Ursprungligen av crownswe:

Med tanke på att väntetiden på nästa sändning enligt Telia är minst tre veckor borta på 16 GB modelen, så ta chansen! Ut i regnet med dig!

Åhh, jag gillar inte regn, men att inte ha 3G luren känns ju inte heller någe vidare... =/
Jag ska ialf ha en 8GB, räcker gott, enligt mig

Någon Kalmar bo som har mer info?

Senast redigerat 2008-07-11 16:31
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-11 14:54

Lund är helt slut, dock tog de upp förhandsbeställningar. Eftersom Lund är slut antar jag att Malmö också är slut.

  • Medlem
  • 2008-07-11 15:00

Slut i Västerås

De tog slut på skrapan i Västerås. De som kom sent och köade fick inga.

Ursprungligen av odin:

De tog slut på skrapan i Västerås. De som kom sent och köade fick inga.

Sent och sent. Det räckte inte ens till alla som var där när det öppnade. De kan inte ens haft 60 telefoner. Sen säger de till att de håller på att ta slut först när det är 3st kvar. Jag hade kunnat spara minst en halvtimme om de gått ut tidigare att det bara var få kvar men inte då.

Jag ringde till Telia i Umeå. Där hade de tagit slut strax efter lunch tydligen. Så man hade bara alternativet att skriva upp sig på en lista och vänta på att de får in fler.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-11 16:26

I solna centrum så står ett stånd och säljer, hur lungt och stilla som helst där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 20:43
Ursprungligen av broel:

I solna centrum så står ett stånd och säljer, hur lungt och stilla som helst där.

Broel,

Efter att i morse köat någon timme utanför Teliabutiken i Sundbyberg, fick jag vid öppningsdags nummerlapp 51…

30 minuter senare hade endast 10 st iPhones sålts, varför jag drog hem några timmar…

Åter tillbaka i Teliabutiken vid 12-tiden hade 40 kunder fått sina telefoner…och dessvärre var då alla 16-Gigare slutsålda…

Så…när jag sen eftermiddag läste ditt inlägg om försäljningen i Solna Centrum, svor jag både 1 & 2 gånger!! Svor över det faktum att jag faktiskt hade tänkt tanken att åka till SC, men tvivlade att de skulle sälja dem där i sin enkla "butik"…

Således…kastade mig ner i bilen med bebisen på armen…men fann dessvärre att de även i SC hade sålt slut på alla 16-Gigare. 8:or fanns dock kvar…

-"Vi har haft ganska lugnt här under dagen"

...sa försäljaren!!

Fan,

- Torkel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 21:00
Ursprungligen av Torkel:

Broel,

Efter att i morse köat någon timme utanför Teliabutiken i Sundbyberg, fick jag vid öppningsdags nummerlapp 51…

30 minuter senare hade endast 10 st iPhones sålts, varför jag drog hem några timmar…

Åter tillbaka i Teliabutiken vid 12-tiden hade 40 kunder fått sina telefoner…och dessvärre var då alla 16-Gigare slutsålda…

Fan,

- Torkel

Surt. Jag stod i kön i Sumpan sen 8.40 och fick nr 21 så jag hann få en vit 16 GB. De hade 19 svarta + 24 vita = 43 st 16 GB från början så i princip måste alla köpt 16 GB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 16:42

I Uppsala fanns det lurar kvar på Telia i S:t Per gallerian. I alla fall för en timma sedan då en kollega (efter att ha klämt på min lur) blev tvungen att gå ner och köpa en...

8 eller 16 i Uppsala?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 18:02
Ursprungligen av crownswe:

8 eller 16 i Uppsala?

Förlåt, endast 8 (GB) fanns kvar.

Nån som vet ifall Telia butiken i Borlänge/Kupolen har några kvar?
Försökt ringa butiken hela dagen utan att nån jäkel svarade?
Antar att dom var "upptagna" med annat idag. =P

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 20:29

hittat telias nya reklam topphemlig men sann

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 20:32

Telias butik på dockan i Malmö hade slut vid halv 1 tiden...

Malmö har slut på 16GB och jag tror att jag eventuellt köpte den sista 8GB precis innan stängning. Ev har de 1-2 kvar till i morgon men är tveksam...

Ursprungligen av mmmikael:

Malmö har slut på 16GB och jag tror att jag eventuellt köpte den sista 8GB precis innan stängning. Ev har de 1-2 kvar till i morgon men är tveksam...

I vilken butik var detta?

Ursprungligen av Audiosponge:

I vilken butik var detta?

Södra Förstadsgatan. De hade 10 kvar när det var 25 nummer att ropa upp innan det var min tur, var lite nervöst. Som tur var fanns det bara kund kvar på var 5e nr typ. Tror det gick 5-6 kunder innan mig och sen köpte jag och min bror varsin så förutsatt att de sista inte gick till kunder efter att vi var klara (var kanske 2-3 pers kvar men det var ju två köer, dels iphone och dels andra kunder och en av dem skulle köpa en vanlig fast telefon) bör det som sagt finnas ett par kvar. Vi var ute ur affären kl 18.15, dvs 15 min efter stängning.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-11 21:33
Ursprungligen av Erik Dungert:

Jag undrar om det är någon som vart i Kalmar och köpt sig en "Äpple iTelefon 3G" och har en hyffsad uppfattning om hur många telefoner det finns kvar?
Hur lång kö var det ungefär t.ex?

Men man kan ju skriva in lite info om alla andra platser här i det avlånga Sverige som säljer iPhone!

Så att vi lite lata människor som inte orkade köa, vet om vi ska ge oss ut i regnet eller om vi lika gärna kan sitta hemma?

Jag var i Kalmarbutiken vid 10tiden och istället för att köa i regn körde till Oskarshamn och köpte 16vit utan någon kö alls. Det tog mindre tid än att köa. De sa i butiken att deras kö var på enbart 10 personer imorse

  • Medlem
  • 2008-07-11 22:24

Svart 16 GB tog slut efter 20 första handlat i Uddevalla. Vit efter 30. Fanns 50 i kön när dom öppnade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 23:25

Farsta lär också vara länsad. Var där från 8 och köpte min svarta 16 som nummer 12. Men det var runt 60-70 per efter mig och de hade totalt 80-talet lurar... så det är 'nog' kört

  • Medlem
  • 2008-07-11 23:37

Det var väldans mycket sjukskrivningar på jobbet idag, jag förstår varför hehe

Provade en lur i telia butiken under morgonen, en bekant jobbar där. Fyfan vilken lur, orkade inte köa mig fram för att köpa en men iaf, springer nog in och köper i nästa sändning. Men dom vita 16 tog slut rätt fort i västerås iaf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-12 00:54

Verkar som om iPhone 3G tar slut under helgen då...

Jag bloggar en del om iPhone, skicka mig gärna intryck till joakim@omiphone.se
Satt och live-bloggade från kön i Göteborg, men hade inga pengar till en egen iPhone, kändes ju sådär!

  • Medlem
  • 2008-07-13 20:05

Rykte: Alla telefoner slutsålda i Sverige?

Jag har hört det från många nu, kanske inte de bästa källorna, därför jag tänkte kolla med er

Jag hade tänkt köpa en iPhone nu imorgon i Lund, så det är ju ganska surt å dra in till stan och komma hem tommhänt :/

Stämmer det att alla telefoner är sålda nu i Sverige? Någon som vet något om Lund iallafall?

Fortfarande 8:or kvar här. Verkar vara 16 som såt slut i så fall.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-14 11:18

Var finns iPhone kvar i butik och hur många?

Kanske fel tråd men är det någon som har koll på om det finns några butiker som har vita 16 GB kvar? Telia har ju rätt dålig koll på det här själva.

  • Medlem
  • Båstad
  • 2008-07-14 11:25

Var finns iphone kvar i butik och hur många?

Här kan alla som frågat butikerna lämna in hur många dom har kvar 8gb/16gb svart vit. Så att dom som letar kan hitta sin iphone.

Gärna färska nyheter .-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 12:20

Teliabutiken vid Sergels Torg har inga kvar. Butiken på Kungsgatan ska tydligen ha några 8 GB kvar, dock bara ett fåtal.

Bevaka tråden