Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blofelds rattar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-07-16 21:20

Jag testade att sätta på blofeldens rattar på AvrX och tror att det skulle bli riktigt snyggt om man hittade rattar i en mörkare färg. Någon som vet var man kan hitta liknande metallrattar fast i någon svart nyans?

Var rätt classy sådär också dock.

Annars kanske man skulle ha riktiga varvade träknoppar!

  • Medlem
  • 2008-07-17 12:57

Det är definitivt snyggare än plastrattarna jag har nu! Konstigt att det är så svårt med rattar att föreställa sig hur de skulle se ut på en synth när man ser dem lösa på bild...

Jag tycker man ska vara lite försiktig med trädetaljer om den inte ska se ut som en del i en bastuinredning

Ursprungligen av Mario:

Jag tycker man ska vara lite försiktig med trädetaljer om den inte ska se ut som en del i en bastuinredning

Jo, men samtidigt hade just det varit rätt kul

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 13:31

MONY INDUSTRIAL CO., LTD - inte helt exakt samma ratt; men nästan.. Tror dock att minimiordern är typ 500st

- Äh, fast nu såg jag att det var en tryckknapp. Vet inte om det går att fästa den på ett potskaft.. Kanske?

  • Medlem
  • 2008-07-17 18:03

Att köpa 500st avskräcker ju förstås... Jag hittar inga mått eller ritningar. Finns det inte eller är det bara jag som inte hittar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 18:18
  • Medlem
  • 2008-07-17 19:06
Ursprungligen av zthee:

http://www.mony.com.tw/003/pdf/PUSH%20KNOBS.pdf

3.3mm kanske blir lite trångt?

Ja, det ska passa till 6mm D-axel.

Blofelds rattar är har 15mm diameter och är 18mm långa. Jag vill nog ha ungefär den storleken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 22:05

Hmmm, din AvrX ser faktiskt ut som kontrollpanelen till ett Tylö-aggregat...

1
Bevaka tråden