Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säckväv?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo'ba,
Håller på o bygger lite basstraps o dylikt, o söker febrilt efter säckväv för o kapsla in isoleringen med. Verkar dock stört omöjligt o hitta i Sverige (som vanligt).
Någon som vet om det finns o beställa från nätet, eller kanske något annat material som funkar likabra?

Tack för förhand.

kolla blomsterlandet etc.

Vad jag vet så funkar det med vilket tunt tyg som helst för basfällor. Jag har använt tyg från IKEA, funkar bra.

Coolt.
Allt jag vet är att det måste gå bra att andas lätt igenom det, men sen att det går med vilket tyg som utefter det visste jag. Söker väl snyggaste o billigaste lösningen som vanligt.
Ska kolla upp IKEA:s typ då, har helt uteslutit bommulstyg innan, tänkte att det var för tjockt.

false messiah,
Tror du linne-tyg funkar oxå? Eller är det för blankt?

Ursprungligen av steffensen:

false messiah,
Tror du linne-tyg funkar oxå? Eller är det för blankt?

Jag vet faktiskt inte. Men en gissning är att om det är blankt är det hårdare tvinnat (eller vad man nu gör med linne för att det ska bli blankt - finns ju linne som inte ser ut så), vilket eventuellt reflekterar mer ljud. Men det är som sagt en gissning från min sida, men eftersom de flesta akustikpaneler jag haft matt yta så skulle jag personligen satsa på bomull eller säckväv.

~~~: basfällorna måste ju befinna sig i rummet man är i, så man ser utsidan på dem, oavsett om det är tyg eller trä.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 20:31

kam man inte anväda glasfiberduk då?
linne har i o f s lite tjokkare densitet och luktar bra mkt bättre

Det ska ju se någorlunda propert ut oxå.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 20:36
Ursprungligen av steffensen:

Det ska ju se någorlunda propert ut oxå.

En basfälla har man i ett kabinett eller?
→ Då spelar det ju ingen roll hur man "föder" den

Annars e afghanmatter \ andra getter rätt okay! iaf vackra att se på!
\\ (har en getmatta -- en beduinfamilj från gränstrakterna kring afghanistan hade den som dörr och stoppar rätt mkt ståbas) ;]

\\\ stående våger

Ursprungligen av ~~~:

En basfälla har man i ett kabinett eller?
→ Då spelar det ju ingen roll hur man "föder" den

Annars e afghanmatter \ andra getter rätt okay! iaf vackra att se på!
\\ (har en getmatta -- en beduinfamilj från gränstrakterna kring afghanistan hade den som dörr och stoppar rätt mkt ståbas) ;]

\\\ stående våger

Nej inget kabinett, ska klä isoleringen med tyget, o enbart ha en ram runt paketet för o hålla allt på plats.

Ska leta upp lite mattor sen när panelerna är uppsatta oxå. (18st blire allt som allt)

annars e svart markduk syntigt

Ursprungligen av Kröjtz:

annars e svart markduk syntigt

Visst, säg bara vart man hittar det.

false messiah,
Ja jag instämmer. Svårt o säga om det är blankt linne eller ej, efter enbart kolla på IKEA:s hemsida dock.

Valet gäller mellan dessa 2 just nu,

Bomull,

Linne,

hur många m2 behöver du ?

Jag jobbar med sådant vettu

Ursprungligen av Kröjtz:

Jag jobbar med sådant vettu

Aha, cool. Beror ju helt klart på hur det ser ut, och vad det kostar. Har du/ni någon hemsida med prover på?

har ingen hemsida men ska kolla var jag köper dom
priserna ligger på 4-6krm2 tror jag

Läser lite om själva tyget nu, o det verkar vara ihopvävt plast-tyg på ett ungefär?
Lite osäker på hur ljud skulle reagera på det dock.. Annars låter priset helt acceptabelt!

ska se om jag inte kan hitta lite bilder på närmre håll så man kan studera närmre.

Det finns en annan typ som ska brytas ner på ett par år ska kolla i morrn va den heter å vad det är för mtrl den e något dyrare dock.
den e rätt tjock å käns som en filt typ.
var finns du?

Låter bra. Jag finns nere i Blekinge/Karlshamn.

ska kolla i morrn om jag har spillbitar
jag kan ju skicka exempel.
pma din adress vetja

säckväv hittar du på weibulls
artnr 660302

1
Bevaka tråden