Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta.se i din iPhone

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kanske en gammal nyhet, men såg detta på Hitta.se idag:

"Ladda ner vårt nya specialprogram och få hitta.se i din iPhone. Programmet kommer du inom kort kunna hämta gratis från Apple's App Store."

Riktigt kul att dom tar "seriöst" på iPhonen!
Hoppas nu att andra följer efter, typ....SL!!!

Verkar positivt!
Hoppas att man kan ladda ner en kontakt direkt till Kontakter i iPhone.

Håller med - SL-App vore riktigt fint!
Dessutom skulle jag vilja ha en SEB-App och en från Di.

Kul, det har ju varit en gammal dröm här på forumet, hoppas dom läst och lyssnat på önskemålen i den tråden.

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Verkar positivt!
Hoppas att man kan ladda ner en kontakt direkt till Kontakter i iPhone.

Håller med - SL-App vore riktigt fint!
Dessutom skulle jag vilja ha en SEB-App och en från Di.

Oja!
Att spara ner en kontakt känns nästan givet...eller?
Hörde även att ngn här på 99 varit i kontakt med Eniro,
och dom jobbar tydligen på en ny webapp för Fånen...

Gött

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2008-07-28 14:11

På tal om SJ app så skulle jag skulle behöva en Östgötatrafiken- app.

finns den i App-Store än?

Ursprungligen av generuss:

finns den i App-Store än?

Japp: http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=284963764&mt=8

Man kan lägga till en kontakt, det är enkelt och smidigt, kolla bilden nedan och framförallt knappen längst ner:

Man får upp karta (eller satellitbild om man så vill) precis som på nätet, men det finns inte några navigeringsfunktioner än så länge.

Ursprungligen av Adrian B:

Man får upp karta (eller satellitbild om man så vill) precis som på nätet, men det finns inte några navigeringsfunktioner än så länge.

Ohh det ser riktigt bra ut!
Kan tänka mig att dom kommer leka mer med kartfunktionen. I deras labb finns ett betaprogram för att hitta restauranger osv utifrån vart du är via GPS. Så nästa steg är kanske att tweaka det för att se dina vänner?

Ursprungligen av gameover:

Ohh det ser riktigt bra ut!
Kan tänka mig att dom kommer leka mer med kartfunktionen. I deras labb finns ett betaprogram för att hitta restauranger osv utifrån vart du är via GPS. Så nästa steg är kanske att tweaka det för att se dina vänner?

Jag hoppas att dom läst avtalet noga . Kommer ovanstående saker tas det nog bort. mer än så kan jag inte säga för jag står fortfarande under NDA avtalet i SDK för iphone.

Själv var jag slarvig med att läsa avtalet i början så det bör man verkligen verkligen göra.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-29 13:04
Ursprungligen av gameover:

hitta restauranger osv utifrån vart du är via GPS

Finns redan, kolla in locly i appstore. Gratis och fungerar förvånansvärt bra.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-29 15:02
Ursprungligen av wrls:

Finns redan, kolla in locly i appstore. Gratis och fungerar förvånansvärt bra.

Finns redan i varje iPhone. Kolla in "Maps" och sök efter tex ordet "Restaurang" när du har hittat din position så får du upp allting i närheten.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-29 18:08
Ursprungligen av kainen:

Finns redan i varje iPhone. Kolla in "Maps" och sök efter tex ordet "Restaurang" när du har hittat din position så får du upp allting i närheten.

Hoppsan, missat det totalt. Tack.

Ursprungligen av wrls:

Finns redan, kolla in locly i appstore. Gratis och fungerar förvånansvärt bra.

Jo, men detta är en Webbapp, troligtvis utvecklad för andra telefoner än bara iPhone

Ursprungligen av Adrian B:

Man kan lägga till en kontakt, det är enkelt och smidigt, kolla bilden nedan och framförallt knappen längst ner:

En rätt bra abrovink med Hitta.Se (som jag annars inte är helt nöjd med ännu) är följande:

Om ett okänt nummer ringer så kan du lägga till numret till en ny kontakt och sedan plocka upp denna kontakt i hitta.se sökapplikation och söka efter numret. Då kan du får reda på vem som äger numret.

Allt i väntan på copy and paste och med ett teflonminne som mitt (som aldrig kommer ihåg ett nummer tillräckligt länge för att annars få över det till hitta eller eniro:)

  • Medlem
  • Vaxholm
  • 2008-07-29 21:16

Kul med hitta.se för iphone. Men jag har hittat två problem:

1. Bra att man kan lägga in en hittad adress som kontakt. Men den läggs in med gata, postnr, stad som separata fält, och då går det sedan inte att klicka på adressen i kontaktregistret för att komma till kartan i google.maps. Man hamnar på Storgatan 19, USA ...

2. Det går inte att skriva apostrofer på iPhone, och därför kan man inte hitta Dehlén eller Hallsén. På "vanliga" hitta.se på webben går det bra att skriva utan apostrofer, den hittar ändå!

Ursprungligen av hnn:

2. Det går inte att skriva apostrofer på iPhone, och därför kan man inte hitta Dehlén eller Hallsén. På "vanliga" hitta.se på webben går det bra att skriva utan apostrofer, den hittar ändå!

Om du på iPhone/iPod touch håller ner E-knappen en liten stund så dyker é upp tillsammans med alla möjliga extravarianter.

Ursprungligen av hnn:

Kul med hitta.se för iphone. Men jag har hittat två problem:

1. Bra att man kan lägga in en hittad adress som kontakt. Men den läggs in med gata, postnr, stad som separata fält, och då går det sedan inte att klicka på adressen i kontaktregistret för att komma till kartan i google.maps. Man hamnar på Storgatan 19, USA ...

2. Det går inte att skriva apostrofer på iPhone, och därför kan man inte hitta Dehlén eller Hallsén. På "vanliga" hitta.se på webben går det bra att skriva utan apostrofer, den hittar ändå!

Du kan göra apostrofer genom att hålla inne "e" bokstaven på iPhone.
Bevis: é, É.
Skrivet från en iPhone.

Red: För slött skrivet av mig.

  • Medlem
  • Vaxholm
  • 2008-07-30 08:39
Ursprungligen av monophonic:

Du kan göra apostrofer genom att hålla inne "e" bokstaven på iPhone.
Bevis: é, É.
Skrivet från en iPhone.

Red: För slött skrivet av mig.

tack för tipset, hade inte tänkt på det.

Men tyvärr funkar inte dessa apostrof-e i hitta.se-applikationen heller, det är säkert nån form av kod-problem, det går inte att hitta Hallsén och Dehlén på det sättet.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-03 19:43
Ursprungligen av hnn:

Kul med hitta.se för iphone. Men jag har hittat två problem:

1. Bra att man kan lägga in en hittad adress som kontakt. Men den läggs in med gata, postnr, stad som separata fält, och då går det sedan inte att klicka på adressen i kontaktregistret för att komma till kartan i google.maps. Man hamnar på Storgatan 19, USA ...

Någon som hittat en lösning? Hur tar jag bort USA? Alla mina adresser får USA trots att det står sverige i adressboken.

Ursprungligen av Banken:

Någon som hittat en lösning? Hur tar jag bort USA? Alla mina adresser får USA trots att det står sverige i adressboken.

Hmmm har du mailat Hitta?

Ursprungligen av BlackSmp:

En rätt bra abrovink med Hitta.Se (som jag annars inte är helt nöjd med ännu) är följande:

Det var ett nytt ord för mig, var tvungen att att ta fram SAOL. Tackar, kul med nya ord

Ursprungligen av BlackSmp:

Om ett okänt nummer ringer så kan du lägga till numret till en ny kontakt och sedan plocka upp denna kontakt i hitta.se sökapplikation och söka efter numret. Då kan du får reda på vem som äger numret.

Allt i väntan på copy and paste och med ett teflonminne som mitt (som aldrig kommer ihåg ett nummer tillräckligt länge för att annars få över det till hitta eller eniro:)

Det låter inte så dumt. Ännu bättre vore om hitta.se-programmet kunde läsa in senaste samtal och automatisk söka på alla som inte finns i kontaktlistan. Ännu ännu bättre vore en direkt integration med telefon-delen så att den plockar fram numret direkt när det ringer, men utan att vara riktigt insatt gissar jag att det är ett brott mot Apples regler för programmen.

Ursprungligen av Adrian B:

Ännu ännu bättre vore en direkt integration med telefon-delen så att den plockar fram numret direkt när det ringer...

Exakt!
Tror det var TRE som lekte med en sån funktion, eller om det var ett JAVA-program jag såg? Anyway, det gjorde exakt det där och jag tänkte: ÄNTLIGEN!

Men som du säger, Apple skulle nog aldrig tillåta det.
Får bli en lösning för communityn att lösa

Har iPhone SDK stöd för nerladdning av kontakter?

hmm. Det funkar för mig i hitta applikationen.

Hitta.se verkar funka OK men jag önskar att den la till telefonnr med landsprefix i stället för som nu med vanliga riktnr.
Dvs. +4631102030 i stället för 031102030.

Dels för att då fungerar det även om man ringer utomlands och även om man ligger bakom en företagsväxel som annars kräver ett annat prefix för att gå utanför växeln.

Och om man fick önska så skulle den kunna gå igenom min adressbok och uppdatera adresserna på dom kontakter som jag bara har numret på...

Någon som har kontakt med utvecklarna?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 14:31
Ursprungligen av Janne.M:

Hitta.se verkar funka OK men jag önskar att den la till telefonnr med landsprefix i stället för som nu med vanliga riktnr.
Dvs. +4631102030 i stället för 031102030.

Dels för att då fungerar det även om man ringer utomlands och även om man ligger bakom en företagsväxel som annars kräver ett annat prefix för att gå utanför växeln.

Och om man fick önska så skulle den kunna gå igenom min adressbok och uppdatera adresserna på dom kontakter som jag bara har numret på...

Någon som har kontakt med utvecklarna?

Du kan alltid ge dem feedback här hitta.se - hitta företag, personer, mobilnummer och kartor

Ursprungligen av Janne.M:

Någon som har kontakt med utvecklarna?

Hitta verkar iaf lyssna på användarna, vilket dom vinner otroligt mycket på!

Mailade SL för två veckor sedan om lite feedback på deras reseplanerare,
samt några tips för att anpassa den till iPhonen.

Antal svar tillbaka: 0.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 13:18
Ursprungligen av gameover:

Hitta verkar iaf lyssna på användarna, vilket dom vinner otroligt mycket på!

Mailade SL för två veckor sedan om lite feedback på deras reseplanerare,
samt några tips för att anpassa den till iPhonen.

Antal svar tillbaka: 0.

Jag skrev till SL i november förra året och fick snabbt svar. Så här svarade de då:

Citat:

Om du inte vill logga in varje gång du besöker mobil.sl.se kan du lägga ett bokmärke på den startsidan efter att du har loggat in. Inloggningen sparas i bokmärkeslänken.
Vi håller på att bygga om mobil.sl.se från grunden och kommer antagligen att använda em i stället för px på fonterna.

Jag tycker att mobil.sl.se fungerar bra. Men det hade varit bättre om den var helt anpassad för iPhone. Och en applikation hade naturligtvis varit bäst

Bevaka tråden