Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Företagsavtal (sk. avtalskund) - bara i Telia-butik?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-18 12:54

Ja, den frågan måste man ju ställa sig när Telia bara säger Som avtalskund kan du köpa iPhone 3G direkt i Telia Butik, inte telia.se. Men när en kollega gick ner till butiken och ville köpa krävde dom att han skulle ha med sig firmateknaren för företaget! Vi är ca 150 anställda och inom ett av dotterbolagen vill ca 16% köpa. Ska vår ledning/vd behöva gå ner till Telia-butiken och hålla den anställde i handen vid varje inköp...?

Hur har ni andra med företagsavtal gjort? Berätta!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 13:30

Har man företagsavtal har man oftast en kontaktperson hos Telia också.
Och ja, det krävs oftast etablerad kontakt med butiken eller firmatecknare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 14:13

Jag har också företagsavtal men mitt namn står på mobilnumret så jag gick ner och kunde köpa 16 GB telefonen mot upvisande av legitimation och 5399:-

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-31 11:36
Ursprungligen av bigkc:

Jag har också företagsavtal men mitt namn står på mobilnumret så jag gick ner och kunde köpa 16 GB telefonen mot upvisande av legitimation och 5399:-

Bara en liten efterfråga: det måste ha varit med moms, eller hur? För avtalspriserna enligt telia.se är 3756:- resp 4396:- ex moms.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-18 23:47

Vilken stad och butik var det? Det är ju så man vill att det ska fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-19 20:01

Kungsgatan i Stockholm.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-31 11:33

Tack för alla svaren. Då ska jag (som Taz ofta önskar) besvara mig själv med lite summerande info:

* privatperson med olika abb och därmed startpriser
* företagskund med dito ovan
* avtalskund med ett fast ex-moms-pris på ca 3700:- resp 4400:- & ingen bindning.

Den sista punkten är alltså, i mina ögon, den viktigaste - avsaknaden av bindningen. Priset är kanske lite styvt, men med ett buttolönesystem så kostar den inte så mycket i alla fall. Därtill köper man endast fastpris för data för 199:-/månad.

1
Bevaka tråden