Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefonbok till iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 22:48

Hur har ni gjort för att få med telefonboken när ni "emigrerat" från era gamla telefoner till iPhone 3G? Jag byter från en SonyEricsson W880i men iPhonen verkar inte godta filformatet när jag försöker skicka alla kontakter via Bluetooth. Problemet är att jag sedan innan har Tre och mobilen är låst dit, så jag kan inte bara flytta kontakterna med ett SIM-kort mellan telefonerna.

Någon som bytt från SE till iPhone och har erfarenheter?

Synka din mobil med din mac eller pc. När du fått över dina kontakter till datorn så synkar du dessa med din iphone.

Dock så har jag ingen aning om W880i lirar med Leoparden... men du borde kunna skicka alla kontakter i en klump till din dator.

Jag synkade med iSync, så alla adresser etc. fanns redan i adressboken i min iBook. Sedan gock det som en dans att synka dem över till iPhone, via iTunes.

Simple as that!

/Magnus

Att synka med iSync kräver förstås att man parar ihop sin gamla telefon med sin mac via blåtand, men det är enkelt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 23:34
Ursprungligen av Husaby:

Jag synkade med iSync, så alla adresser etc. fanns redan i adressboken i min iBook. Sedan gock det som en dans att synka dem över till iPhone, via iTunes.

Simple as that!

/Magnus

Att synka med iSync kräver förstås att man parar ihop sin gamla telefon med sin mac via blåtand, men det är enkelt.

Tjena Magnus, tack för ditt svar! Tyvärr har jag en telefon som inte kommer överrens med iSync (se ovan)

  • Medlem
  • Gnosjö
  • 2008-08-01 01:56

När jag konverterade från min w800i, som stödjs av iSync, så fick jag ändå sitta och plocka bort alla "X-IRMC-LUID:" för hand. Gör en sökning på X-IRMC och plocka fram suddgummit så försvinner de från kontaktlistan i takt med borttagandet

SE-mobiler verkar lägga tilll denna info i sina VNT filer. När adressboken sen läser in som .vcf så ploppar denna gömda info fram

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-01 07:31

Låna en polares PC och synca med PC Suite?

och sen in via iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 23:32

Tack för tipset screwpull!

Dessvärre kan jag inte heller till min MBP skicka alla kontakter per Bluetooth, då jag får samma felmeddelande som med iPhonen: "Objektet kan inte godkännas av den andra enheten". SE W880i stöds tyvärr inte av iSync.

Dock provade jag bakvägen och säkerhetskopierade telefonens kontakter till det Memory Stick jag har i telefonen. Därefter plockade jag säkerhetskopian från MS till datorn i vCard-format (.vcf). Detta kunde jag importera i Adressboken. Nackdelen med det var att ÅÄÖ blev konstiga tecken i alla namn och att fältet Anteckning på varje kontakt fylldes med typ "X-IRMC-LUID: 000200000032".

Så nu blir det väl att sitta och rätta ca. 100 kontakter för hand om inte någon har en smidigare metod?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-01 09:06

Du kan inte skicka kontakter, musik, bilder... tjaa filer över huvud taget till eller ifrån en iPhone via bluetooth. Den stödjer inte detta. Bluetooth i en iPhone är endast till för headset. (I alla fall än så länge... tyvärr).

En enkel sökning på google på följande "+w800i +isync +plugin" gav följande resultat:

iSync Plugin for Sony Ericsson W880i

Installera den så kan du synca din w800i med iSync

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 12:48

Haha, en sån lösning har jag velat ha sen w880:n va ny kul att det dykt upp nu när jag byter bort den. Satt hur som helst och rättade kontakterna för hand i natt.

Skriver detta på iPhonen

1
Bevaka tråden