Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm OS + BeOS = Palm OS 6

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har uppgifter om Palm OS 6 som till stor del är helt nytt kommit ut. Det handlar mycket om BeOS. Läs mer här:

Information om Palm OS 6

  • Medlem
  • 2002-11-01 11:34

Fett, fortfarande ilsk på Apple för att de nitade BeOS på Macar. Hade en polare med en BeBox (2x603e om jag minns rätt). Ett mycket trevligt OS för sin tid.

En sån har rätt högt samlarvärde nu skulle jag kunna tänka mig. Jag är stolt att överhuvudetaget sett en BeBox IRL. Det var på en macmässa för många år sedan. Minns att jag var impad av de två staplarna med lysdioder som visade respektive processors belastning...

  • Medlem
  • 2002-11-01 12:09

Det trevligaste programmet i grundinstallationen var en CPU-övervakare som man kunde stänga ner valfri propp med. Intressant nog kunde man stänga av alla men då (inte helt otippat) var lätt komplicerat att slå på någon av dem igen =P

Det var riktigt roligt att göra på en 4 propps version på en mässa... medan säljaren mässade om stabilitet etc etc. Tänk så elaka nördar kan vara ibland.

  • Avstängd
  • 2002-11-01 13:07

Undra hur många som säger "Ooouh BeOS det var bra" som inte ens kört det... Själv har jag kört det på PC och jag säger ju bara en sak, det var skam och tragedi att det inte gick vidare...

Jo synd att man inte kan köra det på nyare maccar, hade lungt kört det på min iGnu

1
Bevaka tråden