Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopplingsfråga

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-07 07:57

Jag har nyligen köpt ett audio interface (presonus firebox). Som min första byggsten i mitt studiobygge. Eftersom jag har dålig ekonomi och kommer få köpa delar allt eftersom så står jag här med ett ljudkort, brorsans gamla keyboard som midi klaviatur och som enda högtalare min pioneer förstärkare och ett par proson conquest 66 (golvhögtalare).

På mitt ljudinterface som main out är det 2st hål (som passar med kontakten av typ hörlurskontakt typ stor). Min fråga är alltså vilka kablar ska jag köpa för att koppla ihop detta med min förstärkare? Vad heter dom och hur kopplar man bäst?

Hej vilu!
Main out är utgångar i mono av en typ som kallas tele. Jag gissar att din förstärkare, som de flesta andra, har RCA-ingångar (små kontakter som sticker ut med hål i mitten). Du behöver alltså två stycken tele-mono till RCA-sladdar. Koppla in på CD eller liknande ingång på förstärkaren (ej phono om den nu skulle ha det) och kör hårt!

Edit: RCA heter kontaktstandarden.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-07 09:32

Tack för svaret! Då åker jag ner å köper det senare idag.

1
Bevaka tråden