Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone 3G låter inte när jag får SMS..

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-07 14:17

Den vibrerar bara till...

Vad kan vara fel?

Ljudet är på.
Ljudinställningarna så har jag valt ljud (Standard ljudet).

Du har inte bara råkat peta på den där "alarm" switchen på vänstra sidan?

vet inte riktigt om det hjälper men den stänger allafall av ljudet när du låser upp telefonen och sätter den i "vila"

Ursprungligen av Lappsakojs:

Du har inte bara råkat peta på den där "alarm" switchen på vänstra sidan?

vet inte riktigt om det hjälper men den stänger allafall av ljudet när du låser upp telefonen och sätter den i "vila"

Han skriver ju "ljudet är på".
Finns det något annat sätt att sätta på/stänga av ljudet?

Ursprungligen av theplague:

Han skriver ju "ljudet är på".
Finns det något annat sätt att sätta på/stänga av ljudet?

det går ju i inställningar - ljud att justera ljudnivån, det var de ja uppfattade att han menade med "ljudet är på" kanske uppfattade fel

Ursprungligen av Lappsakojs:

det går ju i inställningar - ljud att justera ljudnivån, det var de ja uppfattade att han menade med "ljudet är på" kanske uppfattade fel

Ok, det är sant.

Kan inte svara på vad som är fel men testa att välj "Återställ alla inställningar" under inställningar, brukar kunna lösa såna här "småproblem".

Dum fråga kanske men måste ställa den:
Har du hörlurar inkopplade? Min iPhone säger nämligen inte så mkt (förutom i hörlurarna) om den får sms och hörlurarna är inkopplade.
Den vibrerar iofs inte ens då så det är nog inte det.

Var tvungen att fråga

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-08-07 14:59

Även detta kanske är en dum fråga men; har du testat att starta om den? Hade det problemet en gång och en omstart hjälpte...

Ursprungligen av ledin:

Även detta kanske är en dum fråga men; har du testat att starta om den? Hade det problemet en gång och en omstart hjälpte...

Precis, det första man alltid ska göra vid minsta strul är omstart, gärna soft reset(hålla inne home+powerknapparna 10 sek tills äpplet kommer fram).

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-07 15:15

Jag startade om den så funkade det igen.
Sorry för en kanske "slarvig" tråd...:">

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-08-08 00:39
Ursprungligen av DanneE:

Jag startade om den så funkade det igen.
Sorry för en kanske "slarvig" tråd...:">

heh nejdå det kanske är nån som hittar den här tråden i framtiden och därmed inte behöver starta en ny

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-08 07:53
Ursprungligen av ledin:

heh nejdå det kanske är nån som hittar den här tråden i framtiden och därmed inte behöver starta en ny

troligtvis inte eftersom ingen söker innan de postar

1
Bevaka tråden