Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage Tool 2.0.2 UTE NU !!!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

blog.iphone-dev.org

Hur man gör:

Tutorial: How to Use PwnageTool 2.0.2 and Update iPhone to Firmware 2.0.1 | menooB

Glöm inte att hämta PwnageTool som är .tbz fil och inte .zip. eftersom det verkar vara problem med .zip filen.

Finns att hämta här : http://forty2blog.de/PwnageTool_2.0.2.tbz

Please ensure you ONLY download and use the tbz file - as we warned yesterday the re-compressed unauthorized .zip files cause problems with certain parts of the release.

Our server is suffering at the moment, please hang on, if you choose to download the file PwnageTool_2.0.2.tbz from anywhere else apart from these mirrors then check the SHA1 sum, AGAIN - ONLY DOWNLOAD THE TBZ!

Senast redigerat 2008-08-09 15:59

Tackar!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-09 16:00

Följde guiden, allt funkar fin fint MEN alla kontakter har hamnat under #, så ringa har blivit lite klurigare Hjälp?

Ursprungligen av korvennn:

Följde guiden, allt funkar fin fint MEN alla kontakter har hamnat under #, så ringa har blivit lite klurigare Hjälp?

Hämtade du .zip filen ?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-09 16:43
Ursprungligen av Unbalanced:

Hämtade du .zip filen ?

Nepp, använde .tbz.. Någon som vet nått?

Jag har uppgraderat nu och inte fått några problem !! Dessvärre så har jag inte märkt någon skillnad och det är fortfarande lång väntetid på kontakter !!!!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-09 16:06
Citat:

Step 3. Open iTunes, and from the iPhone -> Summary tab, download (do not update) the latest iPhone firmware 2.0.1 (iPhone1,1_2.0.1_5B108_Restore.ipsw).

Dum fråga kanske men hur laddar man ner iPhone1,1_2.0.1_5B108_Restore.ipsw i iTunes utan att installera den direkt på iPhonen?

Hur är det med oss som tänkt unlocka i framtiden?

Fortfarande risk för baseband ändring när man uppgraderar via pwnagetool?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-09 16:13
Ursprungligen av Jedih:

Dum fråga kanske men hur laddar man ner iPhone1,1_2.0.1_5B108_Restore.ipsw i iTunes utan att installera den direkt på iPhonen?

När iTunes frågar om du vill uppdatera till 2.0.1 kan du välja mellan att endast ladda ner eller ladda ner och installera 2.0.1. Välj då endast ladda ner. Då har du den senaste versionen.

//Rob

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-09 16:21
Ursprungligen av Robo-X:

När iTunes frågar om du vill uppdatera till 2.0.1 kan du välja mellan att endast ladda ner eller ladda ner och installera 2.0.1. Välj då endast ladda ner. Då har du den senaste versionen.

//Rob

Ännu en dum fråga Rob.....men var hamnar filen efter nerladdningen? :">

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-09 16:28

PwnageTool hittade tydligen filen utan att man behövde leta efter den!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-09 17:07

Ajajaj....det gick ju inte så bra!

Efter PwnageTool hade gjort sitt så valde jag att återställa min iPhone 1G med senaste backup. Det gick bra!

Sen när jag kopplade in iPhonen igen så ville iTunes fortfarande göra en återställning igen. Startade om datorn och iPhonen men samma sak hände när jag kopplade in iPhonen och startade iTunes. Valde då att göra ytterligare en återställning....den fastnade halvvägs och står fortfarande och tickar (iTunes har inte hängt sig på något sätt). Nu har där gått säkert en kvart och progressbaren har inte rört sig en mm!

Vad göra? Ska jag helt enkelt stänga iTunes och iPhonen mitt i återställningen?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-09 17:54

iPhonen har ju flippat ut helt....kan bara välja att återställa telefonen varje gång jag kopplar in den och startar iTunes.

Har återställt den 4 gånger nu, men varje gång iPhonen har startat om efter återställningen så frågar iTunes om jag vill ställa in den som en ny eller återställa den!

Ursprungligen av Jedih:

iPhonen har ju flippat ut helt....kan bara välja att återställa telefonen varje gång jag kopplar in den och startar iTunes.

Har återställt den 4 gånger nu, men varje gång iPhonen har startat om efter återställningen så frågar iTunes om jag vill ställa in den som en ny eller återställa den!

Det är inte samma sak, Antingen ställer du in som en ny enhet eller så tar du från en backup som iTunes tagit av din gamla telefon. Dvs, alla dina inställningar, sms osv. Du blandar ihop det med en fullständig restore utav mjukvaran när det du kommer till enbart är din personliga information.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-09 18:09
Ursprungligen av Jedih:

iPhonen har ju flippat ut helt....kan bara välja att återställa telefonen varje gång jag kopplar in den och startar iTunes.

Har återställt den 4 gånger nu, men varje gång iPhonen har startat om efter återställningen så frågar iTunes om jag vill ställa in den som en ny eller återställa den!

Välj att den är ny. Eftersom du har gjort restore förut så är allt kvar på din iPhone.

//Rob

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-09 18:46

Jag kanske uttryckte mig fel men jag kör med engelsk system! Vad jag menar med återställning är, efter PwangeTool gjort sitt, ska välja i iTunes om man vill skapa en ny iPhone eller föra över sin gamla iPhones uppgifter (restore på engelsk).

Lyckades efter femte försöket ska tilläggas! Vej ej varför den hakade upp sig så många gånger?!?

En annan sak som jag märkte är att Cydia kraschar varje gång man försöker starta programmet.....har ni samma problem?

1
Bevaka tråden