Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PCIe till 4xPCI

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-22 10:07

En intressant liten burk:

http://www.euronetside.com/shop/pci-express-to-pci-expansion-box-pc-and-macintosh-p29809.html

Klart mer överkomlig än Magma. Undrar just om den lirar med UAD-korten...

Till och med helt rimligt pris, vore klart intressant att göra ett UAD-test.

Synd att man inte får plats med första generationens Powercore bara...

Intressant, men nog kan den svälja ett fulllängskort, det är ju bara att ta fram sågen och göra hål

Du får väl posta länken på UAD-forumet och se vad för kommentarer som dyker upp...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-22 10:35

Den kommer från UAD-forumet...

Tänkte att det kan finnas andra än UAD-folk som är intresserade...

Duh! Ja, jag trodde väl att alla UAD ägare höll ett öga på UAD-forumet. Får väl gå dit och kolla om det är någon som testat...

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-05-22 18:43

Fan, den verkar ju MYCKET intressant skulle jag säga. Bör ju kollas upp omgående!

Ser lösningen på för lite UAD kort samt möjlighet att få ett internt PowerCore kort som komplement till FW varianten. Mums!

erm, iofs består problematiken, men jag tror att det har hänt en del sen 1998

OSX har inbyggda drivisar för Magma korten, och jag skulle tro att oddsen är 60/40 att en sån här liten låda skulle funka. Vad gäller UAD-1 och PowerCore så är ju dom korten gjorda för att sitta i expansionsrack i princip, och det som brukar vara problem är väl videokort och sånt som kräver grymt med bandbredd, det är ju inte lika stora datamängder som skickas i ett ljudeffekts PCI-kort.

Det som jag funderar lite över är om PoCo och UAD är PCI 2.3 compliant, och det verkar dom vara, men kanske värmen kan bli ett problem...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-04 11:52
Ursprungligen av rydan:

En intressant liten burk:

http://www.euronetside.com/shop/pci-express-to-pci-expansion-box-pc-and-macintosh-p29809.html

Klart mer överkomlig än Magma. Undrar just om den lirar med UAD-korten...

Har någon testat detta kort? Ser intressant ut om drivisar finns för OSX 10.5?

Det finns folk som testat framgångsrikt med VirtuaVia boxarna på UAD-forumet, dock måste man fixa till med strömmen så att den räcker till. Finns instruktioner för den händige.

Däremot vet jag inte om dom kör 10.4 eller 10.5, men kolla trådarna på mac-forumet.

Och nu har dom kommit med en version som dom påstår funkar med 4 UAD PCI kort till PCIe

€249 vill dom ha exklusive ATX låda och strömaggregat.

1
Bevaka tråden