Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D80 vs. D300

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-08-11 17:30
Ursprungligen av covent:

om en person frågar om han/hon ska köpa en D80 eller D300, är det lika med att personen är mer eller mindre nybörjare, .

Eller, som i det här fallet, varit intresserad och fotat en hel del analogt. Anledningen till köpet av D300 berodde nog mest på att min vän inte ville riskera att "växa ur" kameran.

Ursprungligen av ferroz:

Eller, som i det här fallet, varit intresserad och fotat en hel del analogt. Anledningen till köpet av D300 berodde nog mest på att min vän inte ville riskera att "växa ur" kameran.

Tycker jag låter som ett utmärkt köp. D300 är en riktigt fin kamera (och, som jag tjatat om, D80 är ett sämre val bara utifrån att den är så pass gammal och ska snart ersättas).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 06:32

en sak som jag anser är viktigt som många verkar inte bry sig om är ergonomi och kamerans fysiska uppbyggnad. Många anser att D300 är förstor, spec de som kommer från typ D40/D50/D60 men även de från D70/D80 osv. Sedan så måste man tycka att knapparna känns rätt osv. Är allt detta fel så kommer det vara en faktor till att man inte kommer vilja fota så mycket. Jag lånade en Canon kamera av en vän för att testa kameran, den kändes helt fel i min hand och knapparna var på fel ställen osv. Mycket spelar säkert roll at jag är van med Nikon och ville det skulle vara så. Så jag tycker att ställa frågor om vilken kamera man ska köpa är lite konstig fråga. Klart alla kommer svara den dyrare kameran för kvalitén, i detta fall D300. Gå till fotoaffären klämm på båda, fota med båda, ofta kan man få låna kameran i någon timme för att jämföra. Ta med bilderna hem och jämför osv.

Bevaka tråden