Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla sms forsvinner gradvis

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-04 15:10

Hej! Ar i Grekland just nu, darfor saknar jag svenskt tangentbord.

Jag har ett problem med mina SMS. Har en sms-konversation som ar ganska stor, ett antal tusen sms. Jag markte av en ren slump att varje gang jag far ett nytt sms sa forsvinner ett sms fran borjan. Jag har forsokt hitta information om detta, men jag har inte hittat nat hittills.

Ar det nagon som hort talas om detta tidigare? Och hur kan jag gora for att det ska sluta upp..?

varma halsningar fran Aten

Det finns en gräns på 1000 SMS i "minnet" om jag inte minns fel. Jag har dessutom för mig att det finns något hack för att öka på antalet SMS om man har en hackad telefon.

EDIT: Hittade denna diskussion
http://www.99.se/program-spel-f-r-ipod-iphone/231833-ta-bort-sp-rren-p-1000-sms-i-iphone.html

men i 1.1.4 så är väll den spärren borta?

Nu när du säger det så höjdes nog gränsen från 1000 till 75.000 i och med 1.1.3. Men så många SMS kan väl ändå inte yaz ha? Vilken iPhone-version kör du?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-05 21:12

jag har 1.1.4 och spärren på 1000 sms är borta. Den spärren handlade om alla sms sammanlagt. Problemet jag har nu är med en särskild "konversation" som verkar ha blivit så pass lång att sms från början raderas allteftersom.

Det verkar nästan som att det finns en gräns för hur många sms man kan ha i en och samma konversation, men jag har inte sett något skrivas om detta varken här eller på något annat forum eller någon blogg hittills...

ganska svårt att felsöka också..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-06 00:05

Har aldrig hört talas om det heller. Har du skrivit till apple på deras sida och frågat?
Jag pendlar mellan hur coolt eller sjukt det är att du har en konversation på flera TUSEN sms =/

Ja, antingen ett jätteviktig affärskontakt eller så lööve-letters !

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-08-14 17:09
Ursprungligen av KaRo:

Ja, antingen ett jätteviktig affärskontakt eller så lööve-letters !

luuurv-letters indeed!

Jag har inte skrivit till Apple om detta, ska nog göra det nu när jag är tillbaks från semestern.

som en liten kuriosa kan jag säga att det tar ett par minuter att scrolla i full hastighet upp till det första sms:et i sms-konversationen. Och tänk på att det saknas ett stoooort antal sms i den konversationen

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-07 17:34

typ oftopic men iaf, är det lätt att skriva långa sms? Såg på en video om iphone och det var bara enradsfält och så är man väl inte begränsad till 160 tecken?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-07 18:00

Det är hur lätt som helst att skriva sms. Raden som man skriver i blir större ju mer text du skriver max 5 rader syns men man kan scrolla. Det finns ingen begränsning på 160 tecken utan du kan skriva på. Det har i sin tur många kritiserat för den skickar då flera sms utan att varna.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 18:11
Ursprungligen av Robo-X:

Det är hur lätt som helst att skriva sms. Raden som man skriver i blir större ju mer text du skriver max 5 rader syns men man kan scrolla. Det finns ingen begränsning på 160 tecken utan du kan skriva på. Det har i sin tur många kritiserat för den skickar då flera sms utan att varna.

//Rob

Ja, det hade varit bra om man kunde se exakt hur långt ETT sms är...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-08 20:32

perfekt, tusen tack!

1
Bevaka tråden