Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone bootar inte efter pwnage 2.0

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle uppgradera en väns 1.1.4 till 2.01 vilket jag gjort på min Iphone och det gick bra, sedan återställde han den via menyn i telefonen till fabriksinställningarna!!!!
Det är en Iphone 2G som uppgraderats med Pwnage

Nu kan jag bara få igång den så annanasen syns, inget mera kommer upp, till recovery mode verkar jag inte heller komma.

Inget kommer upp när jag ansluter den till maccen heller.

Ärt det bara att kasta eller finns det någon bot för detta misstag......

Har letat i forumet sorry om jag missat detta någon annanstans!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-12 14:34

Sätt den i DFU mode och återställ igen så ska det lösa sig.

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 15:26
Ursprungligen av MRM-Racing:

sedan återställde han den via menyn i telefonen till fabriksinställningarna!!!!

Att återställa inställningarna i iPhone borde inte vara något problem. Eller menar du att han återställde iPhone i iTunes?

Han återställde i telefonen.....men jag lyckades få den i DFU mode så jag kunde göra om det tillslut. Nu är den ok.

Tack

DFU mode

Går det se i itunes om iphonen är i DFU mode?
Har uppdaterat från 1.1.4 till 2.0.1_5B108 så nu är den låst, får bara felmedelande från itunes typ error 1601, kör windows xp, winpwn 2.0.0.4. och iTunes 7.7.1.11

Ursprungligen av Hassegurra:

Går det se i itunes om iphonen är i DFU mode?
Har uppdaterat från 1.1.4 till 2.0.1_5B108 så nu är den låst, får bara felmedelande från itunes typ error 1601, kör windows xp, winpwn 2.0.0.4. och iTunes 7.7.1.11

Hänvisar till PUMAN - I do it the way puman tune it där finns förklarade guider hur du fixar errors och installerar Firmwares.

Har hade du haft Vista ser man om telefonen är i DFU mode, för den visar vilken typ av drivrutin den installerar.

Vet inte om XP gör det. Men du klickar bara på meddelande som borde dyka upp om du har gjort rätt.

Btw. Håll nere HOME och POWER i 10 sekunder, räkna "ett tusen ett" osv. Sedan släpp den.
då får du den i DFU mode. Obs inte KURRA GÖMMA RÄKNING ;o

Itunes säjer att den hittat en Iphone i återsällningsläge.

Ursprungligen av MRM-Racing:

Itunes säjer att den hittat en Iphone i återsällningsläge.

Jag lyckas bara att få den i återhämtningsläge, har provat allt nu är det någon som vet om det går på något annat sätt än att trycka in home och knappen på ovansidan i ca 10 sec och sedan bara home knappen tills itunes reagerar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-13 14:26
Ursprungligen av Hassegurra:

Jag lyckas bara att få den i återhämtningsläge, har provat allt nu är det någon som vet om det går på något annat sätt än att trycka in home och knappen på ovansidan i ca 10 sec och sedan bara home knappen tills itunes reagerar.

Du måste ha bra timing. Håll in båda knapparna. Efter ca 7 sek (innan apple logot kommer) släpper du sleep knappen men fortsätt hålla in home knappen i ytterligare 10 sek. Skärmen kommer att stanna svart och iTunes hittar nu din iPhone i dfu mode.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-13 14:39
Ursprungligen av Hassegurra:

Jag lyckas bara att få den i återhämtningsläge, har provat allt nu är det någon som vet om det går på något annat sätt än att trycka in home och knappen på ovansidan i ca 10 sec och sedan bara home knappen tills itunes reagerar.

Ja, det finns ett annat sätt. Ladda ner Ziphone ZiPhone Download Server - IPhone and IPod Touch Software Det finns en knapp som sätter iPhone i DFU-mode. Knappen heter "DFU" om jag inte minns fel.

Kör en youtube på det och följ rytmen i filmen, det gjorde jag. haha

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-08-14 18:07

Hade samma problem med min 3G.
Viktigt att komma ihåg är att telefonen skall vara avstängd när man ska starta i DFU Mode. Så när den är avstängd så Håller du i Home & Power i 10 sekunder när 10 sekunder gått släpper du powerknappen och håller bara i home i 10 ytterligare sekunder. Sedan skall iTunes reagera, viktigt är doch att du INTE släpper home knappen under DFU proceduren.

1
Bevaka tråden