Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räknas ingående samtal i samtalspotten?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Har skaffat ett iPhone mediMidi. När jag kikar på förbrukningen så står det att jag har talat över 3 timmar, men det måste även inkludera ingående samtal.

Räknas ingående samtal i de "fria" 250 minuter som ingår i iMidi?

mvh/Thomas

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-30 17:36

Nein.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 17:37

Om du slår *120# på knappsatsen så visas hur många samtalsminuter du har kvar. Inkommande samtalsminuter behöver du inte betala för.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-07 09:23
Ursprungligen av vanilj:

Om du slår *120# på knappsatsen så visas hur många samtalsminuter du har kvar. Inkommande samtalsminuter behöver du inte betala för.

hur tar man reda på hur måna fria sms man har kvar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-07 16:59
Ursprungligen av djdisc:

hur tar man reda på hur måna fria sms man har kvar?

Ingen aning. Någon annan kanske vet?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-08 08:45

har ju upp till 3000 sms som ingår i mittabonnemang, vill ju veta om jag skulle ha överskridit så jag kan sluta smsbomba mina vänner =p

Hittar ingen info på telia.se heller....

En fråga på lite samma spår då, den data man tar ner när man är i ett wi-fi nätverk dras väl inte från de fria? Dum fråga kanske men jag måste ändå fråga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 21:09
Ursprungligen av erektion.se:

En fråga på lite samma spår då, den data man tar ner när man är i ett wi-fi nätverk dras väl inte från de fria? Dum fråga kanske men jag måste ändå fråga.

Nej, i trådlösa nätverk så betalar du inget.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-08 08:54

Provat ringa kundtjänst? Dom borde ju veta (Ja jag vet att det är Telias kundtjänst vi pratar om)... men man kan ju iaf försöka

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-08 08:56

jo man borde nog göra det. Tänkte först kolla om någon på forumet visste först.

  • Medlem
  • Aneby
  • 2008-08-08 11:20

Det går inte att få reda på via Telias olika tjänster. Jag har försökt och har även talat med en människa, alltså inte bara inspelade svar. Hon visste inte hur man ska få reda på sina återstående sms eller hur många man skickat. "Men den tjänsten bör ju komma" sa den Teliaanställda.
hälsar Bigge

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-08 12:28
Ursprungligen av birkar:

Det går inte att få reda på via Telias olika tjänster. Jag har försökt och har även talat med en människa, alltså inte bara inspelade svar. Hon visste inte hur man ska få reda på sina återstående sms eller hur många man skickat. "Men den tjänsten bör ju komma" sa den Teliaanställda.
hälsar Bigge

"...Bör ju komma"
Dåligt Telia.
Hur ska de kunna debitera mig för sms som överstigit 3000 när jag inte på något sätt som kund har kunnat ta del av mitt saldo? Dessutom ser jag inte i iphone hur många sms ett meddelande är.
I princip kan jag skickat iväg 6000 sms och få en saftig räkning därefter?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-15 08:57

(Offtopic)
Har nu pratat med telia och tjejen i kundtjänst sa att De inte heller kunde se hur många sms jag har skickat.
Då var min direkta följdfråga; hur kan ni då debitera mig för sms som överstiger 3000st?
Detta ville hon/kunde hon inte svara på.

Detta är ju ruskigt tråkigt. På Iphone har jag ju inte heller någon möjlighet att se hur många sms ett meddelande är. Så även om jag nu ville hålla räkningen "manuellt" så går det inte.

Hur kan de då ha en tjänst/abbonemang där det står att det ingår 3000 sms men att man som kund inte har en aning om hur många man har skickat?
Någon duktig som är insatt i juridiken som vet om de ken debitera en för något man som kund intye har möjlighet att kolla upp?

Jag skickar en hel del men vet ju inte vad antalet ligger på, inte än iaf. Vill ju inte få en räkning på överskjutande 2000sms.
Då kan man ju teckna ett smspaket, tror det ingår 5000sms då.

1
Bevaka tråden