Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tv.iApps.se - Ny TV-Guide till iPhone lanserad

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ännu en TV-Guide till iPhone har sett dagens ljus: http://tv.iApps.se
Tjänsten är webbaserad och det vi kan erbjuda som de andra inte har är ett något smidigare interface, fler kanaler samt funktionerna "Kvällens filmer" och "Dagens Sport".

Vi tar gladeligen emot feedback på vilka andra funktioner ni kan tänkas vilja se i framtiden - det vi kan säga redan nu är att följande är på gång:

- Den självklara, filtrering så att man slipper se kanaler man inte har i listorna
- Ännu fler kanaler
- Ännu mer utförlig information om programmen

Kolla gärna och hör av er med feedback
Ha det
Tomas, iApps

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-08-04 00:43

Bra gjort!

Men en fin liten ikon vore inte helt fel :).

/Johan

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-08-04 00:47

Cookies inställningar så man kan välja bort kanaler man inte är intresserad av?

/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 13:33

Ser trevligt ut.

Ser mycket trevlig ut. En snabb tanke... I "kvällens film" (jag gillar den länken) vore det strålande om jag på något sätt kunde klicka på filmen och få in den i min kalender... Ingen aning om detta är möjligt men det vore en "killer":cool:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-04 16:05
Ursprungligen av BlackSmp:

Ser mycket trevlig ut. En snabb tanke... I "kvällens film" (jag gillar den länken) vore det strålande om jag på något sätt kunde klicka på filmen och få in den i min kalender... Ingen aning om detta är möjligt men det vore en "killer":cool:

Det är ju en webbapp, tyvärr, så det är knappast möjligt.
Men det är absolut den tv-guide jag kommer att använda mig av. Riktigt läcker!

Hej,

Tack för all bra feedback! Filtrering av kanaler (dvs. cookie inställningarna) är högsta prio hos oss just nu och självklart kommer en snyggare ikon snart

Att kunna få påminnelser om program vore riktigt bra och det går att lösa på lite olika sätt. Antingen bygger vi en native app variant på sikt som isf skulle vara integrerad med kalendern eller så fortsätter vi som en webbapp och tar påminnelserna via SMS.

Har ni fler förslag på utökningar?

Ha det,
Tomas, iApps

Hej igen,

Vill bara upplysa om att vi nu även har en funktion för att filtrera bort de kanaler man inte har.

Mycket nöje
Tomas, iApps

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-06 22:02

Skulle gärna se någon form av gruppering när man skall välja kanaler. Blir ganska många tryck för mig som bara har Comhems grundutbud...

Hej,

Vi ska titta lite på om det går att gruppera kanalerna på något smidigare sätt alt. skapa förinställda listor av de vanligaste "grundutbuden". Tack för tipset!

Mvh
Tomas, iApps

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-08-09 20:31

Av någon anledning händer det inget när jag väljer kanal i TV-tablån, den står på SVT1 vad jag än väljer.

Skulle vilja ha special sidor typ Fotbolls-EM , OS därman kan tänka sig att TV tittande ökas. Sedan kuna får SMS när ens favoit serier börjar skulle vara lysande samt få in det i kalendern så som nämns ovan

Hej,

Såg felet du nämnde (tack för tipset) och det ska vara fixat nu, prova gärna igen...

Temasidor är något vi lätt kan tänka oss att göra i framtiden, håll utkik vid nästa stora event

Mvh
Tomas, iApps

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-09 22:33

Inget att klaga på, ville bara flika in med att jag har lagt in app:en som webclip på hemskärmen. Tack!

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-08-10 17:39

Nu funkar den som den ska, därmed har den gjort sig förtjänt av att ligga på hemskärmen hos mig också!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-10 21:15

Sjysst app! Jag skulle kunna tänka mig att fler än jag skulle ha nytta av en "På tv ikväll"-funktion som visar vad som kommer på de olika kanalerna inom de närmsta timmarna.
Mvh
/genell

Hej,

Det är möjligt att vi modifierar På TV just nu så att man kan välja att se ett tidsspann istället.

Nu har vi även länkar till IMDB för alla filmer. Enjoy...

Mvh
Tomas, iApps

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-13 09:14

Det jag verkligen älskar med tv.nu appen är att man ser vad som går nu, och de två kommande programmen med tider, för det är sällan jag behöver veta vad som går just nu men däremot vad jag skall titta på om 5 minuter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 16:44

Ser gärna lite större kontrast när man väljer vilka tv-kanaler man har eller inte, lätt färgblindhet gör det näst intill omöjligt att se.

Detta är den bästa tv-guiden hittills. Jag applåderar kreatören!
Jag använder den givetvis också på Mac'arna - inte bara iPhone'n.
Bra jobbat!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-08-17 16:41

Riktigt fin sida! Saknar dock imdbs betyg på filmen i filmer som kommer gå på kvällen. Mvh

jag skulle vilja ha en sida där hela dagens tablå för alla mina kanaler samtidigt syns, går det att fixa?

1
Bevaka tråden