Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

knapplås med handsfree

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 09:10

Är det någon som vet om man manuellt kan aktivera knapplåset när man pratar i handsfree? Det är inte alltid den fattar själv att den ska avaktivera touchpaden. Har hänt flera gånger att den börjar bläddra själv och ringer upp andra nummer om jag har den fickan medan jag pratar i handsfree. Det går bra om man har den i fickan när man svarar, men tar jag upp den och kollar något så blir det svårt att låsa den när man vill lägga ner den igen. Tips på hur man kan göra?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-19 09:15
Ursprungligen av SusyQ:

Är det någon som vet om man manuellt kan aktivera knapplåset när man pratar i handsfree? Det är inte alltid den fattar själv att den ska avaktivera touchpaden. Har hänt flera gånger att den börjar bläddra själv och ringer upp andra nummer om jag har den fickan medan jag pratar i handsfree. Det går bra om man har den i fickan när man svarar, men tar jag upp den och kollar något så blir det svårt att låsa den när man vill lägga ner den igen. Tips på hur man kan göra?

funkar det inte med power-knappen? 1 gång så blir den låst, 2 ggr så släcks även skärmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 09:19

det känns ju logiskt, men när jag provar avslutas samtalet om jag trycker på powerknappen. men det kanske är en inställning man kan göra?

--- rättning: bootade om telefonen och nu fungerar det med powerknappen. skumt. men bra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-19 09:20
Ursprungligen av SusyQ:

det känns ju logiskt, men när jag provade sist avslutades samtalet då jag tryckte på powerknappen. men det kanske är en inställning man kan göra?

ingen inställning vad jag vet, för mig funkar det bara.

1
Bevaka tråden