Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone kommer inte ihåg lyssnade podcasts

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 20:10

Även fast jag lyssnat på en hel podcast så är den där igen efter synkningen med den lilla blåa pricken. Nån som har samma problem?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-15 22:08
Ursprungligen av orco:

Även fast jag lyssnat på en hel podcast så är den där igen efter synkningen med den lilla blåa pricken. Nån som har samma problem?

Exakt samma problem. Oerhört iriterande. Jag syncar "alla ospelade" avsnitt. Lyssnar på dem i iPhonen, syncar igen = blå prick, dvs. ospelade.

Tacksam för tips jag med.

Samma sak här på min iPhone 3G

Jag har märkt att man verkligen måste låta ljudfilen nå slutet på egen hand för att den ska markeras som "ej ny". Om man stoppar t.ex 1 sekund innan slutet så räknas den fortfarande som ny/ospelad.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-16 10:33

Martin: Så är det ju med vilken låt i iPod delen som helst så så borde det ju vara med podcasts också

iPod delen i iPhone är väldigt dålig på att synca med iTunes över huvud taget, den buggar med att den ibland inte tar med playcounts från iPoden till iTunes över huvud taget. Det gör inte min gamla iPod. Så jag är inte jätteförvånad ifall det buggar med PodCasterna, men håller tummarna på att det kommer en fix snart

Ursprungligen av kainen:

Martin: Så är det ju med vilken låt i iPod delen som helst så så borde det ju vara med podcasts också

iPod delen i iPhone är väldigt dålig på att synca med iTunes över huvud taget, den buggar med att den ibland inte tar med playcounts från iPoden till iTunes över huvud taget. Det gör inte min gamla iPod. Så jag är inte jätteförvånad ifall det buggar med PodCasterna, men håller tummarna på att det kommer en fix snart

Min erfarenhet är att iPhonen aldrig överför playcounten till iTunes, medan min gamla iPod alltid gjorde det. Hoppas att de fixar det i 2.1.

För den inte över playcount? Hur kan de göra iPod-delen i iPhone sämre än en gammal iPod? Otroligt...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-19 11:37

Lite OT men jag upptäckte att jag inte kan byta podcastspår med hjälp av headsetkontrollen utan iPoden kickar igång vanliga mp3:or i någon slumpgenererad ordning. Fan va besvärligt. Bot någon?

hmm.. min markerar den som lyssnad efter jag kommit en bit in bara.. inte alls länge heller. itunes känner sen igen den som lyssnad såklart och tar bort den. vissa nämnde andra konstiga problem vid musiksyncning så jag hoppar på det tåget lite om det är okej...

en grejj jag märkt med min 2g är att itunes får för sig att kopiera över vissa album vid varje syncning. gäller inte all musik utan har bara haft problemet med 3 st album. alltså musik som redan syncats över och ligger på telefonen kopieras över igen när jag syncar in nya bakgrunder eller annat. någon annan som varit med om det eller vet vad det beror på?

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-08-19 23:19

Jag har tankat ned samtliga P3 Dokumentär-podcasts. Ett gäng. Har lyssnat på en del och iTunes inställd på att synca de 20 senaste olyssnade (tror jag), men den byter inte ut de podcasts som är lyssnade på. Har fått ändra till "synca alla" oavsett lyssnade eller ej, enda problemet är bara att det tar ju en himla plats på iFånen då... Måste ju vara en bugg. Kör 2.0.1

1
Bevaka tråden